Fældefri? (pelspleje af korthårs)

Ja, jeg troede egentlig, jeg havde anskaffet en “fældefri” kat, men har indset, at hende her…

… faktisk giver en hel del små hår i næsen (mangler en nysende smiley) :høhø:
Og hun måtte såmænd meget gerne give noget af det til hende her…

:tihi: Hun skal med til Hillerød-udstillingen, men mangler ligesom lidt pels og krøller.

Nå, men jeg har i hvert fald fundet en løsning på første problem, nemlig…

Jeg syntes ellers, at gummignubberen virkede meget stor da jeg lige havde fået den med posten, men den er faktisk rigtig god og suger nærmest hårene til sig. De løsgjorte rester kan tages med den sorte fløjlsside på handsken.
Trods farven på hårbolden, så kommer den altså primært fra den øverste mis, Amira. Deena, nederst, har jo ikke brug for så meget :wink:

Hvad bruger I til jeres korthårskatte?

P.s. Handsken kan renses med gummignubberen. Jeg tænkte ellers også HMMM!!! ( :øhmm: ), da jeg første gang havde fået den fyldt med hår.

støn suk
Jeg skal tage mig sammen og give nemme Leise et bad.
Han trænger, og det tager en masse af alt det fæld.
Lettere at holde en EXO med pelspleje end en perser?
-LOL :besvimer: nananana:
Har både Furminator (effektiv, men han HADER den), store og små kamme, rullekamme (også god, men han gider det altså ikke!), flere slags karter og en “rive” (den er fin til Gia, men heller ikke populær).
Læste forleden en af de første mails, jeg fik af Leises opdrættermor, hvor hun nævner, at hvis pelsen er fedtet og ikke nyvasket, så kan det i sig selv få katten til at føle ubehag ved frisering…
Der er altså ingen vej uden om - især ikke, når han nu er så nem at bade. Jeg fandt endda tørredimsen igår…

Og her troede jeg du kun havde en kat Pivnu.
JEg må nok indrømme at jeg ikke børster mine korthårs misser. Men efter at ha set hvor meget hår du samler på børsten kunne det være man skal komme igang.
Hvor har du købt børsten og hansken?

Jeg har købt begge ting på pet-supermarket.co.uk. Der burde ellers have været en lignende handske fra KW, men jeg kunne simpelthen ikke finde den hos nogen forhandler i DK, og så faldt jeg over nogle andre ting, jeg også gerne ville have fra shoppen i England.
Og med henhold til antallet af katte, så er Deena flyttet ind her for lidt over en måned siden. Vi flytter heldigvis til en lejlighed med tilladelse til begge katte snart. Underboen har allerede brokket sig over larm heroppe fra :S Hun er ellers meget sød, og jeg kan egentlig også godt forstå, hvis hun er lidt træt af missernes kapløb henover parketgulvet om natten… Så vi er begyndt at strukturere aftenerne lidt mere, så misserne bliver leget med og er trætte nok til at gå med os andre i seng.

Tak.

Okay så det er en helt ny misling. Tillykke med hende.

Hold da op det er heldigt i snart skal flytte. Håber det virker med at lege med dem om aftenen indtil da.

Handsken kan købes hos www.mysterycoon.dk og gummibørsten kan bestilles hos mig :slight_smile:
Så man kan altså få begge dele her i DK…

Ann, tror du, at gummibørsten er noget, der vil hjælpe på Leises fælderi?
Jeg har forsøgt med en gummi-karte, men den er lidt plastic-agtig og tager ikke noget.
Hvis du mener - og du har jo haft Leise i hænderne en del gange - at den vil hjælpe, så må du meget gerne lægge den i den lille bunke med mine andre bestillinger. :slight_smile:

MiSi: Gummibørsten i hvert fald være af “rigtig” gummi, for at have den her “suge”-effekt, og det er den viste.
Men hvilke pelstyper, den virker på, aner jeg så ikke. Mine katte har kun underuld, det kilder så pokkers meget i næsen :wink: (og der er den i hvert fald effektiv).

Aner det ikke MiSi… Bruger ikke sådan noget herhjemme, så jeg er nøt til at forholde mig til anbefalinger fra andre (som jeg ikke har fået nogen af - endnu) eller det som står på grossistens hjemmeside:

Zoom Groom er lavet specielt for ikke at rykke eller trække i dyrets pels når den bliver børstet. Den masserer hunde og fjerner samtidig skidt og snavs. Ved børstning får hunden/katten samtidig massage og Zoom Groom er nem at rengøre.

Ud fra det tror jeg ikke, at den vil være særligt velegnet - og da slet ikke i forhold til det du allerede har… (og sådan gik man lige glip af et salg :doh: :smiley: )

Jeg vil ialtfald gerne se den?

PS Mon der er kommet DaBees til DK igen?