Fældning

Er det bare mine katte der smider en masse pels i øjeblikket, eller har i andre også oplevelsen af at de fælder mere en vanligt :?

Jeg synes mine har meget pels, også selvom de storfælder.
Det er så slemt at når jeg reder dem, har jeg en fornemmelse af at jeg har redt en god portion pels med af, selvom de stadig har en masse.

Jeg ved godt at det er årstiden for fældning, men jeg synes nu ikke det plejer at være SÅ meget de fælder.

Nej mine fælder mere end sædvanlig både kort og langhåret katte

mine er gået i den HELT anden grøft… de fælder slet ikke pt…

det er som om de har vendt årstiderne om for inden det blev koldt smed de AL pelsen :S

Jeg fatter det bare ikke.
hvad er grunden til at de lige pludselig agerer så meget anderledes??

Jeg har ikek ændret noget i miljøet, hverken, varme, mad, elelr andre ting som kunne have indflydelse på fælderiet.

Der er kun en af mine som fælder lige nu …Og det er endda kun moderat fældning - De andre er ret fælde-fri i øjeblikket, ren nydelse :slight_smile:

M’erne fælder slet ikke, men Simba fælder helt vildt. Hårene er bare over alt han har været. Også selvom det er på en glat lædersofa.

Min hun fælder også helt vildt lige pludselig, det startede for ca. en uge siden. Der ligger kæmper totter rundt omkring…

Sidste år var det helt tosset med Leise - fæld, fæld fæld - det stod af ham i over ½ år.
P t er der næsten ingenting :kryds: Fin, tyk, glat pels.
Forklaring? Ingen anelse. Jeg synes ikke, at jeg havde ændret på noget.
Forrige år var det Gia, der uldede, og fedtede til, og der måtte gang i “rive” og hvad ved jeg…
Det siges at hjælpe med et bad, men det ved du jo nok alt om :slight_smile: