Fældning

Er det ved at være årstid for fældning?
Eller er det bare mig der har det problem? :gruble:

JA!

De fælder i stor stil herhjemme og enkelte går og kradser deres kraver af, lidt efter lidt. :frowning:

Jeg skal have Thane med på hobbyshow om et par uger… kræet skal forestille at være af en langhåret race… tja… Nå han er heldigvis sød :smiley:

Selv Ting forsøger at blive endnu mere korthåret…

Og det er bare alt for tidligt!!!
erfaringen har lært mig, at når de fælder i jan/feb, så kommer der som regel endnu en omgang i april/maj… det kunne jeg altså godt leve uden!!!

Ja her er der også gang i den helt store fældning :slight_smile:
Jeg har lige gennem redt Sean og blev helt forbavset over, hvor meget jeg fik af i denne omgang :frowning:
Håber da ikke du har ret i, at de så fælder igen til apr/maj Ann :frowning:

Tak for jeres svar :slight_smile:

Så behøver jeg jo ikke at bekymre mig :smiley:

[QUOTE=Lotte F;542222]Tak for jeres svar :slight_smile:

Så behøver jeg jo ikke at bekymre mig :D[/QUOTE]

Nej det behøver du ikke :slight_smile:
Men skal jeg være ærlig, så blev jeg faktisk også lidt bange, da jeg rev så meget af Sean, da jeg redte ham tidligere :tihi:
Så det var super, at du lige havde lavet denne tråd :høhø:

Herhjemme ligger der også “hårklumper” når Mille bliver redt, eller bare kælt for… Hun fælder ekstremt meget lige i øjeblikket.

Jeg skulle lige til at stille det samme spørgsmål :slight_smile:
Skovkattene fælder helt sindssygt. Man kan køre støvsugeren gennem stuen, og inden man har fået den tilbage i skabet, ligger der nye, store hårtotter.:argh:
Aurora er allerede så godt som kraveløs (det ser godt nok åndet ud), og Kenya er også godt på vej. Tippe nøjes heldigvis med lidt løse hårfilter i kraven, og Snefnug er ikke startet rigtigt endnu (men hun fælder sådan set året rundt, og med hvide hår er det meget synligt på ens sorte tøj.:venter:

Jeg synes altså, det er noget pjat at forårsfælde i januar, med 9 graders frost udenfor.:dokdok:

Misse fælder også bare helt vildt! Der ligger hele tiden et lag af løse hår på hende, og når man så lige aer eller klør hende, ja så er der bare pels ALLE STEDER!

Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan jer med langhårskatte må have det!

Ja herhjemme er det også tid… i hvert fald for Victor.

Der er pels overalt, og det sætter sig rigtig godt fast bag hynder og i gulvtæpper.
Bine er ikke begyndt endnu, men Victor er godt nok støvet at røre ved. Jeg troede faktisk til at starte med at der var noget galt med pelsen, så de kom på en Lux Blå-kur med laks og ørred, så de kunne få noget fiskeolie, men det er meget godt at det bare var fældning.

Forresten: Er det naturligt at de små kræ, bliver lidt mere sløve i fældnings-perioderne?

[QUOTE=Lotte F;542254]Misse fælder også bare helt vildt! Der ligger hele tiden et lag af løse hår på hende, og når man så lige aer eller klør hende, ja så er der bare pels ALLE STEDER!
Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan jer med langhårskatte må have det![/QUOTE]

Vores skovkat Milly fælder da, men det er ingenting mod de mængder af hår, jeg kan rede af korthårs-huskatten Snehvide. Og det var lige sådan, dengang vores gamle lækkerpels Rudolf levede. Så fordi man har en korthårs, skal man ikke regne med at slippe for at rede dem - eller alternativt samle hår i hele hytten. Heldigvis holder prinsessen meget af opmærksomheden… :slight_smile:

Det var da egentlig et meget godt spørgsmål :gruble:

Jeg er også nødt til at have fat i en børste til mine…
Hvad kan anbefales?
Det er korthårskatte jeg har, men med meget kraftig pels…

Ja jeg spørger, fordi at de to sover/daser RIGTIG meget for tiden i forholdt til hvad de plejer synes jeg.
Lige nu ligger Victor og spjætter i søvne ved siden af mig i sofaen, og Bine ligger på sin faste plads i hængekøjen. :smiley:

Herhjemme er mine lyse gulvtæpper fyldt med små, sorte hårtotter fra Magic, korthåret huskat, men med meget tyk pels. Jeg tror faktisk også, hans kastede en lille hårbolle op den anden aften. I hvert fald var den en stor, klam tot sort hår i :yikes:

Men det er da godt nok også lidt tidligere, end jeg havde forventet.

Askja er hullet… Hendes fantastiske krave er pistvæk, og hun har erstattet den af store, skaldede pletter :frowning:
Hun er herrens ud…

[QUOTE=PiaR;542376]Askja er hullet… Hendes fantastiske krave er pistvæk, og hun har erstattet den af store, skaldede pletter :frowning:
Hun er herrens ud…[/QUOTE]

Qalla ligner Askja nu :frowning:

Det er godt hun er blevet parret, så skal jeg ikke ærge mig over at hun ikke kan showes.

[QUOTE=DK Thomani;542380]Qalla ligner Askja nu :frowning:

Det er godt hun er blevet parret, så skal jeg ikke ærge mig over at hun ikke kan showes.[/QUOTE]

Du er heldig, Aksja er jo ikke gammel nok til børn endnu…
Så hun må sgi have nogle extentions!

Ja mine er også igang med fældningen, men det er dog ikke så slemt endnu - de har da stadig deres skønne kraver endnu, men det varer nok heller ikke så længe inden deres forsvinder :frowning:

Yes, vi fælder også i stor stil herhjemme, og har gjort det i et par uger :slight_smile: