Fælles chipregister

Set på FB

Der er kommet et fælles chipregister til alle mærkede dyr

Danmarks første online dyreregister

Hvis du tror at dit dyr er sikret identifikation, fordi det er chippet eller tatoveret, så tager du fejl!

Dette gælder kun for hunde, da dyrlægen skal registrere hunden i det lovpligtige hunderegister, når det bliver mærket – For alle andre dyrearter er det op til ejeren selv at få dyret registeret.
Dyrlægen, der tatoverer eller chipper dyret, er ikke forbundet til et fælles system, der giver alle andre dyrlæger, internater, politiet eller Falck mulighed for at søge på tatoveringer eller chipnumre – nogle dyrlæger benytter stadig papirjournaler. Politi og Falck har ikke resurser til at opsøge alle registre for de forskellige dyrearter og racer.

Det fælles dyreregister er lavet i håb om at ”et” enkelt register for alle dyrearter, vil kunne bidrage til at gøre det nemmere for politi, Falck, dyrlæger, internater, foreninger og private at søge på et fundet dyr der er mærket, så dyret kan blive identificeret og komme hjem så hurtigt som muligt.

På chipregister.dk er det nemt og enkelt at tilføje sit kæledyr, hvad enten det er en kanin, kat, ilder, slange eller papegøje – Alt det kræver, er at dyret er mærket med chip eller tatovering. Og man kan lige så let søge efter ejeren, ved at indtaste chipnummer eller tatovering og søge, så kommer ejerens oplysninger frem.

Vær med til at øge oddsene for at bortløbne dyr kan komme hurtigt hjem.

Registrer dit kæledyr på chipregister.dk - det tager under et minut og er gratis!

Klik

er det ikke bare endnu et register, så der nu er 3 :?:

Tjoo… Var bare om det var noget andre havde hørt om?

Synes folk det er en god ide?

Jeg synes det er en god ide. Har lige registreret min mis. Jeg synes selve hjemmesiden er meget ligetil og nem at finde rundt på. De andre sider har jeg ihvertfald lidt problemer med at hitte ud af.

Jeg ville foretrække ET samlet register som man kunne regne med at dyrlæger osv tjekkede. Nu kan man jo risikere at ens kat er registreret i ét register men at fx. dyrlægen kun tjekker det andet…Så jeg synes ikke at det er en go ide med yderligere et :slight_smile:

Jamen så må man vel til at registrere alle kattene et sted mere :S

Jeg har mine registreret i de to andre registre og skal også have her :slight_smile:

Jeg synes det smart så jeg har registreret mine :slight_smile:

Det er som sådan en god idé med ét samlet register for alle mærkede dyr, så Falck og dyrlæger m.fl. kun skal lede et sted. Men det kommer jo kun til at fungerer, hvis alle andre registre nedlægges, eller det modtager data fra de andre registre: Hunderegistre, katteregistre, undulatregistre, skildpadderegistre m.m. Ellers bliver det ikke bare et tredje register, der skal tjekkes, men et 117. - afhængigt af, hvad der ellers måtte være af registre for andre dyr.

Og som katteejer synes jeg slet ikke, jeg har brug for flere registre. Det er besværligt nok som det er.

[QUOTE=galath;948856]Det er som sådan en god idé med ét samlet register for alle mærkede dyr, så Falck og dyrlæger m.fl. kun skal lede et sted. Men det kommer jo kun til at fungerer, hvis alle andre registre nedlægges, eller det modtager data fra de andre registre: Hunderegistre, katteregistre, undulatregistre, skildpadderegistre m.m. Ellers bliver det ikke bare et tredje register, der skal tjekkes, men et 117. - afhængigt af, hvad der ellers måtte være af registre for andre dyr.

Og som katteejer synes jeg slet ikke, jeg har brug for flere registre. Det er besværligt nok som det er.[/QUOTE]

Helt enig!!!

Jeg har lige puttet hele min bande i det register her linkes til. :slight_smile: Jeg kan overhovedet ikke huske om alle bamser er i register andre steder og bla bla
Nu kan jeg da bare selv gøre lidt benarbejde og give min egen dyrlæge og de nærmeste dyrlæger her hvor jeg, bor et link til siden. Så er der da håb om at de vil kigge der også :slight_smile:

Var supernemt at liste kattene op :slight_smile:

Har også registreret mine nu… det kan jo ikke skade

Hvem står bag det register?

Jeg kan ikke se navn på nogen personer, firmaer eller organisationer.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;949110]Hvem står bag det register?

Jeg kan ikke se navn på nogen personer, firmaer eller organisationer.

vh

Andreas[/QUOTE]

Præcis. Og der er ikke nogen kontrol med registreringen heller.

Privatpersonen, der ejer domænet, har tilsyneladende Cavalier-hunde…

Idéen med at samle alt ét sted er sådan set god nok, men det burde nok ske i samarbejde med de eksisterende registre i stedet for at oprette endnu et.

[QUOTE=FinnFrode;949277]Privatpersonen, der ejer domænet, har tilsyneladende Cavalier-hunde…

Idéen med at samle alt ét sted er sådan set god nok, men det burde nok ske i samarbejde med de eksisterende registre i stedet for at oprette endnu et.[/QUOTE]

Spørgsmålet er så bare om de eksisterende registre vil gå med til det, når nu dette tiltag er gratis…

Dyrlægeforeningen og Falck skulle gå sammen om at oprette et fællesregister for alle arter. Det ville give mening - synes jeg. Så var man ude over alt det fnidder, der foregår de forskellige dyreorganisationer imellem, og det er jo Falck og dyrlægerne, der især skal bruge registret. For min skyld må det gerne koste penge at få dyrene registreret, hvis man så kan nøjes med ét register, der er professionelt og veladministreret.