Fake annonce el?

vi faldt lige over den her annonce på dba under bortgives og syntes den var helt ude i skoven og lidt for sjov kontaktede vi det tlf-nr der står på, men den person vi fik fat på kendte ikke til annoncen og blev noget paf over vores henvendelse. syntes som sådan joken er ok, hvis det da er en joke, og det er godtnok meget proffesionelt lavet

nåja , hanmissen måtte godt bo her

Mystisk i ogmed at annoncen er CPR verificeret.

Hmmm… meget weird - i og med at billedet af killingerne kan ses her på en KG bruger’s hjemmeside… ‘Killingerne’ er fra april 2005 :tihi:

Edit: Før nævnte KG bruger er nu orienteret om annoncen og (mis)bruget af deres billede

Det var dog en yderst usmagelig annonce - kan den ikke meldes

vi har kontaktet dba og fortalt at annoncen er fake

Jeg har også prøvet at få underlige sms’er omkring nogle extensions jeg skulle sælge. Der var så åbenbart en pige på guloggratis der havde brugt mit nr. på sin annonce :S

Jeg oplevede engang at en havde kopieret taget billeder fra min hjemmeside og sat min afdøde hest til salg på dba.dk - det var meget ubehageligt - det viste sig at være en psykisksyg ung pige fra Lolland (så vidt jeg husker…) så der er åbenbart nogen som har for meget tid!

Sikke en “latterlig” (i mangel af bedre ord) måde at opføre sig på - at sætte sådan en annonce op.

Godt at ejeren af killingerne er underrettet (jeg genkendte straks billedet på linket - var faktisk MEGET forelsket i én af killingerne tilbage i 2005)

jeg syntes squ det er fantastisk at i kan huske det kuld killinger og så helt tilbage fra 05, respekt må jeg sige :ok:.

[QUOTE=DK Lindvig;800553]Sikke en “latterlig” (i mangel af bedre ord) måde at opføre sig på - at sætte sådan en annonce op.

Godt at ejeren af killingerne er underrettet (jeg genkendte straks billedet på linket - var faktisk MEGET forelsket i én af killingerne tilbage i 2005)[/QUOTE]

Tak Hanne - meget enig :slight_smile:

Takker Johnny, det hænger nok sammen med at disse killinger og deres ophav er familie til (de fleste) af mine egne :slight_smile:

Man kan da ikke sætte andres katte til salg, selv som en voldsomt grov “prank” (usmagelig, overgrebs-agtig “spøg”).
Tænk, hvis man så sin egen kat annonceret… Skræk og ve!

Det er vores killinger - og billede.

Når man lægger billeder ud på nettet, så må man være forberedt på, at nogen stjæler dem og bruger dem i useriøs sammenhæng.

Enten kan man brokke sig. Jeg prøvede faktisk at trykke på DBAs “anmeld”-knap, hvorefter der kom et langt skema, hvor jeg skulle oprette mig selv som bruger og acceptere deres regler osv. Det gad jeg godt nok ikke. (Smart måde at håndtere klager på: Sæt folk til at udfylde en masse skemaer!)

Eller man kan lykønske sig selv med, at man taget et billede, der er så godt, at nogen gider stjæle det.:smiley:

  • og at andre kan huske billedet 7 år senere. :wehu:

vh

Andreas

Jeg husker billedet tydeligt - og nu uden at kigge på din hjemmeside, vil jeg lige teste min hukommelse :høhø: Var der en killing i kuldet der hed noget i retningen af Lorelai :?

Det var tilbage i 2005 at min interesse for de Norske Skovkatte virkelig blussede op … og én af killingerne fangede min interesse :love2:

Derfor er det altid en god ide at saette et vandmaerke paa! :wink:
Men det er yderst usmageligt at bruge andres billeder paa den maade, jeg har ogsaa foer proevet at finde et af mine billeder paa en salgsannonce. Proevede foerst at kontakte saelger, og da vedkommende ikke var til at tale til fornuft, blev det hurtigt rapporteret til hjemmesidens bagmaend, og de fik heldigvis fjernet annoncen meget hurtigt.

[QUOTE=DK Lindvig;800581]Jeg husker billedet tydeligt - og nu uden at kigge på din hjemmeside, vil jeg lige teste min hukommelse :høhø: Var der en killing i kuldet der hed noget i retningen af Lorelai :?
[/QUOTE]

Buens Lorelei fik en fin avls- og udstillingskarriere hos katteri Askeholm.

vh

Andreas

Folk må virkelig kede sig,…

så er annoncen slettet, det var da dejligt:)

[QUOTE=Andreas;800576]Det er vores killinger - og billede.

Når man lægger billeder ud på nettet, så må man være forberedt på, at nogen stjæler dem og bruger dem i useriøs sammenhæng.

Enten kan man brokke sig. Jeg prøvede faktisk at trykke på DBAs “anmeld”-knap, hvorefter der kom et langt skema, hvor jeg skulle oprette mig selv som bruger og acceptere deres regler osv. Det gad jeg godt nok ikke. (Smart måde at håndtere klager på: Sæt folk til at udfylde en masse skemaer!)

Eller man kan lykønske sig selv med, at man taget et billede, der er så godt, at nogen gider stjæle det.:smiley:

  • og at andre kan huske billedet 7 år senere. :wehu:

vh

Andreas[/QUOTE]

Jeg er så bruger derinde i forvejen, så jeg anmeldte det også… Og skrev lige en ekstra besked i annoncen om at den var fake. Og kunne tidligere i aften se at den var fjernet igen :slight_smile:

Men det er også et rigtig dejligt billede af jeres kuld :slight_smile:
(Jeg har i øvrigt oplevet det med billeder af mig selv, da jeg som yngre (teenager) færdedes på nogle af chatsiderne. Har flere gange mødt folk der havde mødt “mig” aka mit billede andre steder )

[QUOTE=Andreas;800576][…] Eller man kan lykønske sig selv med, at man taget et billede, der er så godt, at nogen gider stjæle det.:smiley:

  • og at andre kan huske billedet 7 år senere. :wehu:[/QUOTE]
    Det er nemlig sådan et godt billede. :ok:
    Hvis man skal fotografere et kuld, skal de åbenbart bare placeres på en flade, der kun lige er stor nok… :klapper: