Jeg vil fortælle om en lille grim oplevelse i Fakta…
Jeg min bedre halvdel og vores datter var der for at købe ind, en medarbejder ( udsendt af kommunen og ikke helt vel oppe i hovedet ) viste os stor interesse da vi hentede mælk, lidt senere da vi stod foran isen kontaktede han os igen, spurgte os hvilke is vi kunne lide og især min datter ( hun er 28 år men kun 150 høj ) vi var venlige og smilende, da min datter sagde at hun ikke kunne lide nogen af dem bemærkede jeg at han rykkede tættere på hende…jeg spurgte hende bagefter om han havde rørt ved hende da jeg kunne se at hun så forkert ud i ansigtet, ja han havde nevet hende 2 gange i siden…dette fik jeg ikke lige påtalt til min mand, som fik det afvide senere og blev stiktosset for så ville han have reageret i butikken…
Da vi kom hjem fik min mand ringet til chefen i Fakta og hun ville kigge båndet igennem, dagen efter ringede hun og sagde at de havde set episoden men at de ikke syntes at det var så slemt, og at de ville diskutere det med kommunen, da de ikke på egen hånd kunne fyre ham ( vi ville have ham fyret, for hvad med næste gang…? )
Måske har vi misforstået ham, og dog uanset venlighed er det ikke en korrekt opførsel fra en ansat, og hvem bliver offer næste gang, anyway vi er færdige med at handle i Fakta…
Det tager kun fem minutter at handle i Fakta, men vi vil så gerne have, at
du bliver lidt længere
Sorry, men det lyder næsten, som om medarbejderen forsøger at leve op
til sloganet - måske I kommer med i næste reklamefilm :høhø:
Ja Charlotte, den var sjov men mindre sjovt var det at min datter følte sig forulempet…
Det kan jeg godt forstå - hun skulle have sagt fra med det samme, da det
skete. Men man kan sagtens blive så paf, at man først reagerer, når man
kommer hjem og får tænkt nærmere over, hvad der egentlig skete.
Ok Charlotte, det kan godt være at det ikke lyder af så meget med 2 niv i siden, men nu skal du tænke på at han nok har troet hun kun var 14 år…såh jeg syntes i høj grad det er slemt at have sådan en mand ansat…
Jamen, jeg siger da ikke, at det ikke var slemt :?
Jeg skriver, at jeg godt kan forstå, at man bliver så paf over den opførsel,
at man ikke får sagt fra i situationen. Og det var vel det, der skete?
Jeg synte ski han var en nar, det gør man bare ikke, og jeg kan da slet ikke forstå at han kan “slippe” af sted med noget sådan, og da slet ikke når det er på bånd:(
Jeg kan godt forstå du er forarget.
Hvor væmmeligt for din datter Jeg kan godt forstå at hun føler sig utilpas ved situationen det er bestemt ikke rart.
Det kan godt være at det virker sippet, men jeg syntes at sådan en mand ( selv om han muligvis er retaderet og måske ikke til små børn) skal arbejde på et lager istedet, ikke et sted hvor der kommer kunder og små børn, jeg fatter ikke Fakta…
jeg synes i bør foreslå fakta at han ryger ud som flaskedreng i stedet således at der ikke er kundekontakt
endvidere forespørge konsekvent på hvad de har gjort ifht kommunens involvering og evt selv tage affære og kontakte kommunen…
nu var det heldigvis din voksne datter - og ikke et barn, men næste gang, så bør din datter nok sige fra meget højlydt fremfor at gøre ingenting… for så står i langt stærkere på videoen !
Battlestar:
Det ville være en god ide det vil jeg sige videre …
Joh nu er min datter 28 år men bliver ikke regnet for særlig gammel…
Kan fortælle eksempler : Bilka mand råber, leger du mor ??? det var hendes eget barn hun gik med
Bilka i julen prøvesmagning vin : er du gammel nok til at smage bliver der spurgt, hun står der med 2 børn
Og Især fordi hun da hun var yngre også følte sig forudlempet i en undersøgelse hos et special læge ( min mand var med det var en undersøgelse angående hendes højde ) følte vi at vi MÅTTE gøre noget denne her gang, men også fordi denne ansatte har nem adgang til kunder/børn, og noget kunne tyde på at det er børn han søger…hvis bare vi har 1 % ret i vores antagelse burde han forflyttes…
Ja, jeg forstår nok ikke helt måden, I griber det an på.
Jeg er fuldstændig enig i, at det var en grænseoverskridende handling
fra medarbejderens side. Han skal holde fingerene for sig selv - længere
er den ikke!!!
Du skriver, at din 28-årige datter ofte forveksles som et barn pga. hendes
højde. Det må skisme være svært belastende - og da også nedværdigende,
når man står der med sine børn og så bliver tiltalt som et barn. Øv
Men hvorfor er det egentlig, at hendes far skal tage affære i forhold til
Fakta - og ikke hende selv? Hvis det var min datter, ville jeg støtte hende
i at vise verden, at hun er voksen - nu hvor verden ikke selv kan se det.
Og det ville jeg ikke gøre ved at lade far ringe til Fakta.
Mit indlæg er altså venligt ment - selv om jeg godt kan se, at du har mis-
forstået mine tidligere indlæg (eller i hvert fald har valgt ikke at takke for
dem :p).
Charlotte, hun har ikke overskud til det den mindste er 5 mdr og den anden 2 år, hun er alene med dem.
Iøvrigt gør vi det da hun sidste gang hun følte sig forudlempet tav om det, og har gået med det i mange år…
Jeg synes alligevel at det lyder til at Fakta har taget jeres henvendelse alvorligt siden de har set båndet igennem og kontagtet komunen.Mon ikke det i en eller anden grad får en koncekvens for ham manden.
Jeg kan godt forstå at det er træls for din datter at blive regnet for et barn, jeg er ofte selv blevet spurt og jeg skal ha børnebillet i bussen.
Litza, jeg forstår dig, og jeg kan kun heppe på, at I skrider ind.
Selv langt op i den første trediedel at livet tager man pejling efter sine forældre.
Det var cirka i den livsfase (når man for alvor bliver voksen), at jeg oplevede, at min mor ikke var psykisk i stand til at forsvare sine børn.
Kerne-eksemplet var, da vi var på ferie i Rom.
Udover et utal af museer besøgte vi også et par dametøjsbutikker af beskeden karakter.
Jeg undrede mig voldsomt, da ejer/bestyrer fulgte os ind i prøverummet kort efter, at jeg havde skiftet tøj delvis.
Manden begyndte at rette på nederdelen, stoppe min undertrøje ned i underbukser og strømper, og overskred tydeligvis enhver blufærdigheds grænse.
Min mor stod ved siden af, småfnisende og ude af stand til at finde ud af, hvad hun burde gøre for at stoppe, at hendes datter blev raget på, midt i et prøverum!
Jeg var paf. Og i tiden derefter gik der et par lys op for mig.
Det fik mig til at forstå, hvorfor mange voldtægts-overgreb og lignende ikke bliver anmeldt.
Man er så paf over, at denne butiksindehaver/med-kursist/medstuderende tromler ind over ens grænser, og ikke sanser ens protester.
I offerets øjne er overgrebet så radikalt forkert iflg. alle normer og sanser, og personen når ikke at fatte, at voldsmanden ikke ser/hører nogen protester, når ikke de er højlydte! Selv da kan det knibe med hørelsen!
Et menneske, der har så dårlig fornemmelse for andres alder og for personlige grænser, bør ikke placeres i et skånejob med publikumskontakt.
Han hører til et andet sted.
Belært af egne erfaringer vil jeg råde til at skrive til kommunen, og bed dem om at sende beskrivelsen af forløbet til hans sagsbehandler.
Man tror det ikke, men kommunens bolig- og skånejobs-anvisere får ikke nødvendigvis alle relevante oplysninger på en “sag”.
Så man skal selv underrette de sociale myndigheder om problemerne.
Jeg hjælper gerne - god vind
Litza, du er simpelthen nødt til at få din datter til at forstå at hun bør sige fra når hun oplever sådanne ting.
Jeg ved at det ikke er let men det kan lade sig gøre.
Jeg var selv utrolig genert som ung, men lærte at holde hovedet højt og se ud somom at min selvtillid ikke fejlede noget.
Det er et spørgsmål om at give signaler der gør sig gældende, hun behøver ikke at føle dem, blot hun kan vise dem.
Derudover syntes jeg faktisk at det er synd for din datter at hun bliver opfattet som meget ung og umoden. Måske en ændring i påklædning kunne få hende til at se mere voksen ud? Ja jeg ved jo af gode grunde ikke hvordan hun ser ud eller går klædt så det er kun et forslag.
Jeg var selv ret lille indtil jeg blev omkring 19 år og har også oplevet at stå i en kø med konfirmander i Magazins cafeteria. Kassedamen tog min øl fra min bakke og sagde, vi sælger altså ikke øl til konfirmander. Jeg tog resolut en ny øl op på min bakker og sagde, det syntes jeg er i orden. Hun tog også denne øl fra mig og gentog sig selv. Jeg hev så mit kørekort frem og hun blev meget slukøret og jeg fik både mad og øl på Magazins regning :høhø:
Misi Tak for din forståelse…
Birthe, det er jo sådan at mennesker reagerer forskelligt i situationer, og i de fleste tilfælde kan min datter godt selv sige fra…hele hendes voksenliv er hun blevet betragtet som et barn, dels er hun kun 150 høj og dels ser hun ikke særlig gammel ud i udtryk, hun har oveni englehud hvilket kommer hende til gode når hun bliver ældre.
Du har ret i at en lidt mere voksen påklædning kunne hjælpe på det, hun render rundt i bløde bukser men når man har 2 små børn er det svært at være damet og elegant…
Jeg tror vi lader sagen ligge, nu er det op til Fakta og kommunen og så lader vi bare være med at handle i Fakta…