Familiebilleder

Jeg synes oftest ikke det er nemt at fotografere bimser - i sollys er det svært at fange dem med åbne øjne, men idag lykkedes det da.

Effie - nu 6 år gammel

Som killing fik hun kælenavnet “skrigemarie” - fordi hun altid skreg for at komme op, lige fra de første dage i fødekassen - og grunden til at opdrætter Maj altid bevidst placerede hende på skødet af mig når jeg kom besøg - selvom jeg absolut ikke skulle have en kat mere… :wink:
Og hun er ikke vokset fra vanen - stadig fuld lyd når hun mener det er tid til en nusse-tur - hun har det dog ikke fra fremmede, både storebror og far har samme vane :hjerte:

Storebror Dino - 10 uger ældre, og også 6 år

Og som stadig tror han er usynlig, når han klemmer sig ned i græsset :tihi:
Han er noget af det mest stædige jeg har mødt, og hvis det en sjælden gang ved meningsudvekslinger kattene imellem bliver til lidt mere alvor, så er det så tydeligt, at så skal ingen af de andre katte nyde noget af at bide skeer med ham. Så trækker selv flokføreren sig.

Far Aztor - 7 år gammel

Så blid, og samtidigt altid fuld af spilopper. Når han vil have opmærksomhed, så flyver han elegant hen over både sofaryglæn og borde, samtidigt med at munden ikke står stille på ham :hjerte:

Tak for de flotte billeder og beskrivelserne. Hvor er det nogle smukke katte :hjerte: - også i en moden alder. :slight_smile:

:wehuu:

Åh, hvor har du nogle smukke Bimser. :inlove:

De er utroligt smukke alle tre:inlove:

Sååå smukke katte

:thumbup:

Cats og Conni

Hvor er de da bare lækre :wehuu:
Og de lyder som nogle dejlige kælepotter :smiley:

[QUOTE=Lykke;1110097]Hvor er de da bare lækre :wehuu:
Og de lyder som nogle dejlige kælepotter :D[/QUOTE]

Det er der heller ikke mindste tvivl om, at de er :slight_smile:
De kommer flere gange dagligt alle 3 og FORLANGER opmærksomhed, og når det skal være, så skal det være NUUUUU!!! :tihi:

:smelter: Tak for de dejlige billeder, og tekster. Hvor er de skønne, og dejligt at se billeder af Birmaerne når de er lidt oppe i alderen. Nåh ja jeg bliver jo glad uanset hvilken alder der vises Birmaer i, er bare glad for alt hvad der vises frem, og især fortælles om :hjerte:

Her er der kun en enkelt, men hun er på nøjagtig samme måde, fortæller vidt og bredt, om hvad det er hun ønsker lige nu, og det skal være nu altså :venter:
Ej vores er også ekstrem vokal, og det er bestemt en af de ting jeg elsker ved hende. Hun tager sjældent kontakt uden lyd, ofte højt klagende, andre gange lavt næsten uhørligt, eller blot almindelig hverdagssnak (som jeg efterhånden kalder det) og uanset jeg ikke fatter hvad hun siger, så er vores lydsamtaler noget vi begge sætter stor pris på.

Hun kommer spurtende ind og sætter sig og glor intenst på mig - råwer op, jeg svarer, hun vader et par omgange, sætter sig, glor, råwer, jeg svarer i et lavere tonefald, hun - ja fortsætter, indtil tonefaldet er næsten ikke hørbart. Så lægger hun sig på behørig afstand, og kommer med nogle små grynt med få sekunders mellemrum, indtil hun mener, at nu er det nok, så starter det hele forfra, med høje vokaler, og en fortælling om, at det altså er for dårligt, at jeg endnu ikke har fattet pointen, vi skal ud og gå, jeg vil have noget mad, jeg vil ned i kælderen eller hvad det nu er hun vil.

“Lurer” billedet af Dino :love2: Uhh det er som, at kigge på vores egen mis - det billede viser så godt hvordan jeg, med min begrænsede erfaring med Birmaen, opfatter dem :engel2:

[QUOTE=Kiwa;1110157]:smelter: Tak for de dejlige billeder, og tekster. Hvor er de skønne, og dejligt at se billeder af Birmaerne når de er lidt oppe i alderen. Nåh ja jeg bliver jo glad uanset hvilken alder der vises Birmaer i, er bare glad for alt hvad der vises frem, og især fortælles om :hjerte:

Her er der kun en enkelt, men hun er på nøjagtig samme måde, fortæller vidt og bredt, om hvad det er hun ønsker lige nu, og det skal være nu altså :venter:
Ej vores er også ekstrem vokal, og det er bestemt en af de ting jeg elsker ved hende. Hun tager sjældent kontakt uden lyd, ofte højt klagende, andre gange lavt næsten uhørligt, eller blot almindelig hverdagssnak (som jeg efterhånden kalder det) og uanset jeg ikke fatter hvad hun siger, så er vores lydsamtaler noget vi begge sætter stor pris på.

Hun kommer spurtende ind og sætter sig og glor intenst på mig - råwer op, jeg svarer, hun vader et par omgange, sætter sig, glor, råwer, jeg svarer i et lavere tonefald, hun - ja fortsætter, indtil tonefaldet er næsten ikke hørbart. Så lægger hun sig på behørig afstand, og kommer med nogle små grynt med få sekunders mellemrum, indtil hun mener, at nu er det nok, så starter det hele forfra, med høje vokaler, og en fortælling om, at det altså er for dårligt, at jeg endnu ikke har fattet pointen, vi skal ud og gå, jeg vil have noget mad, jeg vil ned i kælderen eller hvad det nu er hun vil.

“Lurer” billedet af Dino :love2: Uhh det er som, at kigge på vores egen mis - det billede viser så godt hvordan jeg, med min begrænsede erfaring med Birmaen, opfatter dem :engel2:[/QUOTE]

Netop den måde du beskriver din pige, er netop måden som det også tit sker herhjemme :wehuu:
Og grunden til, at der altid vil være minimum en bimse i dette hus, for jeg elsker simpelthen deres personlighed :slight_smile:

Jeg elsker at se mine i haven. Også fordi man så tit bliver mindet om, at nok ser de nusse-pusse-nuttede ud, men bag det bløde ydre, der gemmer sig altså en rigtig kat med instinkterne i behold. Bimserne herhjemme er dem som har taget flest fugle (heldigvis når jeg dog ofte at rede gråspurvene fra dem, førend de får dem gjort fortræd) - de er vanvittigt hurtige.

Lone, du må lige huske at vise de der skønheder noget mere frem.

… som bibemærkning så tror jeg altså at bimser bliver ved med at være min første kærlighed her i katteverdenens mylder er racer :inlove:

Smukke Birmaere:hjerte:

De er godt nok smukke! :hjerte:
Men især Effie :smelter:
Hun har bare et blik…og er der nogen der lige kan komme med moppe og spand og samle mig op fra gulvet?
Og så de der blå øjne i den chokolade maske Ui!

[QUOTE=Bidt_af en gal kat;1110236]De er godt nok smukke! :hjerte:
Men især Effie :smelter:
Hun har bare et blik…og er der nogen der lige kan komme med moppe og spand og samle mig op fra gulvet?
Og så de der blå øjne i den chokolade maske Ui![/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Hun går også direkte i hjertekulen på mig - og har altid gjort det :hjerte:

Hun er faktisk brun-masket, men farve-intensiteten falmer altid lidt om sommeren, som gør at hun på billeder kan ligne sin chokolade-maskede bror.
Herunder er et vinterbillede af hende - hvor man virkelig kan se intensiteten af den sorte farve.

Og lige som bonus et killingebillede af hende - tror hun har været omkring 5-6 uger på det tidspunkt - og det forklarer nok meget godt hvorfor hendes nr 2 kælenavn var “Pjuske” :tihi:

Endnu mere tak for nogle dejlige Birma billeder :hjerte:

Chokolade er osse brun. :ups:
Men uanset hendes maske-farve så er hun bare dejlig og smuk.

[QUOTE=Bidt_af en gal kat;1110266]Chokolade er osse brun. :ups:
Men uanset hendes maske-farve så er hun bare dejlig og smuk.[/QUOTE]

Ja, det er det - og det var på ingen måde ment som en irettesættelse. Bare, at da jeg selv kiggede billederne igen, så ville jeg selv have tolket hende som choko, hvis jeg altså ikke vidste hvad hendes virkelige farve er :smiley:
Men på Effie kan man virkelig se forskellen mellem sommer/vinter farven på en birma - hun bliver mega meget mørkere om vinteren - også på benstammer og efterhånden også på ryggen.

[QUOTE=Churchtown;1110289]Ja, det er det - og det var på ingen måde ment som en irettesættelse. Bare, at da jeg selv kiggede billederne igen, så ville jeg selv have tolket hende som choko, hvis jeg altså ikke vidste hvad hendes virkelige farve er :smiley:
Men på Effie kan man virkelig se forskellen mellem sommer/vinter farven på en birma - hun bliver mega meget mørkere om vinteren - også på benstammer og efterhånden også på ryggen.[/QUOTE]
True, men uanset hva farve hendes maske er så er hun en smuk bimse. Og ud fra hva du fortæller om hende så er hendes personlighed lige så dejlig som hun er smuk.