Får du ofte hovedpine?

Det kan være en ide at se på, hvad du spiser og drikker, hvis du ofte har hovedpine…

Tak Camilla, den skal der kigges nærmere på sammen med min papdatter. Hun får ret tit hovedpine, og da jeg slet ikke er vant til børn/unge som er syge så tit som hende, så har jeg måske en tendens til at tænke pjækkesyge. :ups:

Hos mig er det chokolade, rødvin, øl, kunstig sødestoffer og visse typer farvestoffer, jeg skal passe på.

Nej, næsten aldrig :slight_smile:

Mine hovedpiner er spændingshovedpiner…
I nogle tilfælde kan en modbydelig hovedpine dog udløses af rødvin, endda af bare et halvt glas… meget generende, når nu jeg vældig godt kan lide rødvin, og jeg tidligere sjældent kunne se en sammenhæng! Idag har jeg opdaget at rødvine lavet på ren Shiraz eller Syrrah giver mig dundrende hovedpine ca 3 ud af 4 gange, så jeg er begyndt at holde mig væk fra vine lavet på den drue…

Ikke efter jeg er holdt med at ryge, og begyndt at træne.
Tidligere fik jeg meget spændingshovedpiner, men spiller ikke nær så meget computer mere og træner 2-3 gange op ugen… det løsner også op.
desuden har jeg kunnet mærke en markant forskel efter jeg stoppede med rygningen.
Nu har jeg kun hovedpine hvis jeg ikke får drukket nok (sker heldigvis sjældent og er let at løse), eller hvis jeg får migræne (det findes der heldigvis stærke piller til).

Jeg har hovedpine hver dag, men jeg har også piskesmæld :slight_smile: