Farer som vi ikke tænker over

Vi kunne have mistet Lille Leo i går :blegne:

Jeg stod i køkkenet og lavede mad sammen med Nicki da vi pludselig
hørte en killing skrige. Jeg løb ud i spisestuen hvor Leo “rullede” rundt
i bunden af gardinet ved terrassedøren.

Killingerne havde åbenbart fået hevet tråde ud af gardinet som var blevet
lange nok til at Leo kunne sidde fast, så da jeg nåede derud havde han
rullet så meget rundt at tråden sad helt stramt til om hans højre forben og
han havde også fået en tråd om halsen :blegne:

Jeg tog ham selvfølgelig op med det samme og konstaterede hvad der
var galt, og råbte til Nicki at han skulle skynde sig at komme med en
saks. Jeg fik klippet tråden af ham, og han løb glad videre og legede med
sine to søskende, uden tegn på at have ondt eller noget.

Jeg behøver vist ikke sige at der er slået knude på gardinet nu, så de slet
ikke kan komme til det. Jeg tør ikke tænke tanken til ende om hvad der var
sket hvis vi ikke havde været hjemme :blegne:

Pyha - godt, I var hjemme. Det andet er da slet ikke værd at tænke på :frowning:

Pyha…godt I var hjemme.
Her er alle snore sat på små kroge eller snoet op over…de er bare så farlige.

Pyha, det var godt I var hjemme.

Det er altså også umuligt at forudse alle sådan nogle ting. Og særligt med små killinger.

:kram:

[QUOTE=Coon Danica;868245]
Her er alle snore sat på små kroge eller snoet op over…de er bare så farlige.[/QUOTE]

Der er altså ikke snore i gardinerne Lisbeth, det tør jeg slet ikke. Killingerne
havde fået trukket tråde ud af selve stoffet gardinerne er lavet af.

[QUOTE=DK Thomani;868276]Der er altså ikke snore i gardinerne Lisbeth, det tør jeg slet ikke. Killingerne
havde fået trukket tråde ud af selve stoffet gardinerne er lavet af.[/QUOTE]

Åh nej da…ja det kan man jo ikke så nemt gardere sig mod…de kan jo nogle ting de katte :S

Åh nej, godt det ikke gik være. Har desværrecselv mistet en misling da vi havde et Piet Hegn lign. Bord, der fik den sit hoved i klemme i bordbenet og blev kvalt mens vi ikke var hjemme, det var grufuldt .

Pyha! en forskrækkelse!

Det er skrækkeligt og skræmmende, men man kan ikke sikre sig mod alt uden at blive skør undervejs, tænk på hvad der kan ske for os selv… Vi kan glide på badeværelset, vi kan få stød i stik-kontakten, vi kan få hevet en reol over os selv, når man liiige skal ave noget på øverste hylde…

Men livet er sq farligt… Man kan dø af det :wink:

Hvor er det dog godt at I var hjemme og kunne afhjælpe den bette stakkel inden det gik galt

Puha Annie, det var godt nok en grim oplevelse - godt I var hjemme!

Puha, det lyder da godt nok grimt…
Når nu der ikke skete noget meget slemt, så er det jo rigtigt godt at I er blevet opmærksomme på den potentielle fare og har gjort noget ved den!

Sikken en forskrækkelse.

Heldivis har jeg ikke gardiner, men havde jeg haft det ville jeg ikke have skænket det en tanke at de udgjorde en fare for mine dyr.

Glad for at I slap med forskrækkelsen og tak fordi du gjorde opmærksom på problematikken med gardiner.

Puha det var godt I var hjemme og at der ikke skete noget alvorligt.
Jeg har også fundet ud af at der er ting man skal passe ekstra på med når man har kat for Bølle har i tidens løb ædt: Noget af en uldtrøje, noget af et uldtæppe, to ørepropper (fandt dem senere i kattebakken), bindebånd på en slå-om-bluse (brækkede sig), hårelastikker minus metaldims. Derudover vil han rigtig gerne æde garn og sytråd - så det er jeg meget påpasselig med - knappenåle ligeså. Derudover stjæler han vindruer hvis han kan komme til det. Jeg skal altid sørge for at ovennævnte ting er uden for hans rækkevidde. At den kat ikke har haft noget på tværs i maven er et mirakel 7-9-13.

Ja men lærer hele tiden noget nyt af ens katte…

Jeg havde ud til mit badeværelse købt noget højt “græs” i plastic, som pynt til en vase der står derude.

Mine ene bamse, Kaplan, troede åbenbart at det var rigtig græs så han åd af det og brækkede sig. Naivt troede jeg, at han så vil tage ved lære… men nej. Jeg glemte et kort øjeblik at som kat æder man jo græs for at brække sig, og det var det han gjorde ergo virkede det jo efter hensigten, så da han gentog succesen røg den ud!

Jeg havde slet ikke forstillet mig at en af mine katte ville æde af det. Set i bagspejlet var det så dumt at jeg ikke havde forudset det!

Pyha! Godt der ikke skete mere!

Vi havde engang et af de her “myggenet” som IKEA sælger, det hang over den yngstes seng og så vældig prinsessagtigt ud… Altså indtil Phumba bestemte sig til at det var da beregnet til at klatre i :dokdok: Og det gjorde hun så, helt op til loftet hvor hun på en eller anden måde fik sin ene pote ind i den metalring det hang i. Og der sad hun fast! Hun vrælede selvfølgelig og Manden måtte op for at befri hende - noget der IKKE passede Damen (men hun var selvfølgelig i panik + det gjorde ondt i hendes pote) - så hun satte hele tandsættet i hans tommelfinger, og han havde ikke andet valgt end at lade hende bide mens han fik befriet den skrækslagne kat - og så måtte han jo en tur på skadestuen bagefter…

Katten slap heldigvis med en øm pote der hævede lidt i en halv dags tid.

Så de myggenet kan også være absolut farlige!

Puha ha da :frowning:
Godt det ikke gik værre end det gjorde…

Puha godt I var hjemme.

Åh søde Annie, sikke en forfærdelig oplevelse :frowning: Godt i var hjemme, så i kunne redde lille Leo.

Uha for en oplevelse :uha: Jeg kan lige forestille mig, hvor høj din puls har været bagefter. Man bliver ski så forskrækket, når sådan noget sker.

Det er skønt at have killinger, men også lidt krævende for man er på 24/7. De er jo her og der og alle vegne, og udsættes sig selv for farer, man ikke kunne forudse. Måske er det derfor man siger, at katte har 9 liv :S

Godt I var hjemme og kunne redde det bette pus :trøster:

Tak allesammen.

Ja, det var virkelig godt at vi var hjemme og kunne redde den lille mand.

Du har ret Hanne, de er virkelig alle vegne. Vi prøver at holde dem i deres
kravlegård når vi er på arbejde og om natten, men det er desværre slut
nu. Til morgen hoppede Penny (ja tøsen i kuldet) ud af kravlegården
adskillige gange, så nu har jeg lukket den op, så hun kan nå tilbage til katte-
bakken, når behovet opstår. Til gengæld har jeg så lukket døren ud til
spisestuen hvor de er. Jeg vil ikke have dem i hele huset i fri dressur endnu,
(når vi ikke er hjemme) det synes jeg ikke de er store nok til, og der er jo
også vores gulv til loft kradsetræ inde i stuen som de endnu ikke har
opdaget, og det vil jeg gerne have at de venter lidt med endnu, især når
vi ikke er hjemme til at holde øje med dem.