Farve p[ Skovkat

Hej alle,

Er der nogen der ved hvad denne farve hedder :slight_smile:
Jeg kunne virkelig godt t;nke mig en i denne smukke farve.

Sortsilver

Magen til hende her

Babette´s Mie

eller som Uldtotten´s Babette her

De er begge tortie. Det kan jeg ikke se om den på billedet er. Men hvor har du billedet fra? Ejeren som jo tydeligvis ikke er dig må vel vide hvilken farve den er.

Ja præcis ligesom dine :slight_smile: Hvor er de bare smukke!
Jeg har billedet fra Google…

Sort sølv tabby med hvid :slight_smile:

Ja selvfølgelig er den 09. Det er mine ikke.

09? :slight_smile: Hvad betyder det?

Det betyder med hvid :slight_smile:

09 siger noget om mængden af hvid. Det fordeles (for nogen racer) med 01 (mest hvid, og også kaldt Van) 02 ( lidt mindre hvid, kaldt Harlekin) 03 (mindre hvid igen, også kaldt bicolour) og til sidst 09 som er koden for mindst hvidt. Du kan læse alt om mængde af hvid på bicolourens hjemmeside.

Eller Norsk Skovatterings hjemmeside eller min hjemmeside med gode råd.

Elkington´s Jay-z også en smuk sølvfarve. Han er registreret ns09 men syntes nu han er mareltabby som Mie.

Jeg kan godt lide at de er lidt lyse i det :slight_smile:

De er flottest når de har godt med underuld.

Alibette´s Thea sortsmoke - ns

Har fundet ud af hvor billedet var fra… Et opdræt der hedder Europa.

Du kan læse om skovkattens farver og mønstre her, og der er også eksempler:

[quote=Babette;472256]

Elkington´s Jay-z også en smuk sølvfarve. Han er registreret ns09 men syntes nu han er mareltabby som Mie.[/quote]

Nej, han er smoke :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;472263]Du kan læse om skovkattens farver og mønstre her, og der er også eksempler:

Tusind tak :slight_smile:

Total OT …Uden at ville være lyseslukker, så nupper man altså ikke andres billeder, og sætter ind på forum - Man kan derimod og helt lovligt linke til et billede, og på den måde få andres vurderinger :slight_smile:

Uhj sorry det tænkte jeg jo slet ikke på… For jeg fandt det jo på Google.

Rikke jeg er godt klar over at det ikke er noget du har gjort bevidst :slight_smile:
Man kan vel finde ALLE billeder som er på nettet via google …Men derfor betyder det ikke, at man gerne må nuppe dem. Der er altid ophavsret på billeder, og inden man bruger andres billeder, spørger man om lov …Bare et godt råd :slight_smile:

Ja det er han vel, men smoke er i mit hoved som Thea jeg har sat ind eller Lasse her