Farvebedømmelse af britekillinger

En bruger på et andet forum har behov for hjælp, og jeg tilbød hende at lægge billederne herind, i håb om at nogle af de kloge brite folk kan hjælpe :slight_smile:

Killingerne kan ses her: Killinger farvehjælp - Diverse kat - Uploadet af DK Labellesax-opdræt af british shorthair

Jeg har fået at vide at mor er lilla og far er chokolade spottet.

Det jeg ialtfald kan sige ud fra de billeder er at en af forældrene mindst, må have en anden farve:) Lilla og chokolade kan kun give lilla og chokolade.
Marina

Tjaeh, jeg kan kun sige blotched tabby og makrel tabby (som evt. kunne blive til spotted tabby når de bliver lidt større) -tihi

Den første ser dog umiddelbart blå ud?

Ja, der er en lilla og en chokolade tabby og en blåblotched.

Marina

jeg vil give Marina ret, mon en af forældrene i virkeligheden er blå ?

MVH
Gitte

Nu kiggede jeg lige på faderen i den annonce, og første tanke var at han er da sort spotted og ikke chokolade spotted?

Her er faderen:

Det jeg slet ikke forstår er, at den blåblotched ser blåcreme blotched ud…Måske det bare er billedkvaliteten eller mine øjne der bliver dårligere med alderen.

På hjemmesiden er der en lilla hunkat, som evt. er morkat. Hun ligger godt nok med et andet kuld født i August, så måske det er en helt anden:)

Marina

hun skriver i annoncen at det er hendes søsters brite der har fået killinger.

[quote=DK Thomani;511558]Her er faderen:

[/quote]

Det ville være fint hvis man kunne se bagsiden af foden og halespids. Det skal gerne være chokolade:)
Marina

OK:)
Prøver ihærdigt at kigge på den blåblotched som må have en del rufisme, svært med uskarpe billeder:)

Marina

Her er moderen:

Jeg ved ikke om dette virker, men her er et andet billede af faderen:

Har lige fået lidt mere info:

Faren hedder DK kongstad’s AR’ki og hans forældre er creme blotched tabby og chokolade moren hedder DK paludans penny lane og hendes forældre er chokolade og mor lilla masket.

Ja, var lige på pawpeds og søge mere info på farkatten, men desværre er han eller hans forældre ikke registreret der.
Han virker chokolade, men må være sorttabby når den ene killing er blåblotched.
Marina

ja jeg vil også mene han er sort tabby, men svært når billederne ikke er de bedste at bedømme ud fra

MVH
Gitte

Bag farmand ligger der stort set ikke andet end chokolade, lilla og rød og så med div mønstre…

Måske de skulle overveje en dna farvetest på farmand :slight_smile: Hans far må jo nødvendigvis ikke være creme men rød, hvis han er sort ?

Fars far er e 22
fars mor er b

Chicabee - Ikke hvis mor til hankatten er chokolade? Så kan far sagtens være creme :slight_smile:

…og hankatten kan så sagtens blive sort tabby… Synes undersiden af poterne ser sort ud og ikke chokolade? :slight_smile: Men det er lidt svært at se…