Farvebedømmelse af britekillinger

[quote=Eife;511692]Chicabee - Ikke hvis mor til hankatten er chokolade? Så kan far sagtens være creme :slight_smile:

…og hankatten kan så sagtens blive sort tabby… Synes undersiden af poterne ser sort ud og ikke chokolade? :slight_smile: Men det er lidt svært at se…[/quote]

Nå ja Creme svarer jo til blå…og blå og choko kan give “brun” (sort)…jeg må vist hellere fise i seng. Har været døden nær af træthed siden kl 21 :høhø:

Chicabee - Ah ja, man får ofte nogle sjove resultater når man “kører på træthed” -høhø

Det skal så lige tilføjes, at der også er helt hvide killinger i kuldet…den har åbenbart fået 8 killinger …og at spørgeren oplyser, at begge forældrekatte er maskebærere…

Og spørger undrer sig meget, fordi efter hvad de har fundet ud af fra diverse farveskemaer, så skulle halvdelen af de farver der er dukket op ikke kunne lade sig gøre med den parring

[quote=Felis;511742]Det skal så lige tilføjes, at der også er helt hvide killinger i kuldet…den har åbenbart fået 8 killinger …og at spørgeren oplyser, at begge forældrekatte er maskebærere…

Og spørger undrer sig meget, fordi efter hvad de har fundet ud af fra diverse farveskemaer, så skulle halvdelen af de farver der er dukket op ikke kunne lade sig gøre med den parring

Maskede killinger fødes jo helt hvide :slight_smile:

Ja, det ved jeg godt, det var mere sådan tænkt som oplysninger til dem der deltager i tråden her, og ikke ser andet end den tråd Thomani linker til, hvor der jo kun er vist tre af killingerne

Hvilke farver er det da, som ikke burde være mulige, så?

Fordi det er dem hun ønsker farvebedømmelse af :wink:

[quote=Eife;511692]Chicabee - Ikke hvis mor til hankatten er chokolade? Så kan far sagtens være creme :slight_smile:

…og hankatten kan så sagtens blive sort tabby… Synes undersiden af poterne ser sort ud og ikke chokolade? :slight_smile: Men det er lidt svært at se…[/quote]

Eva, chokolade er ikke en fortyndning:) Men hun bærer fortyndning hvis han er creme.
Marina

[quote=Felis;511742]Det skal så lige tilføjes, at der også er helt hvide killinger i kuldet…den har åbenbart fået 8 killinger …og at spørgeren oplyser, at begge forældrekatte er maskebærere…

Og spørger undrer sig meget, fordi efter hvad de har fundet ud af fra diverse farveskemaer, så skulle halvdelen af de farver der er dukket op ikke kunne lade sig gøre med den parring

De er ikke hvide, men maskede. Katte med albinogenet (maske) fødes “hvide”. Selv lilla og choko burmeserkillinger kan være helt farveløse. Først når kropsteperaturen falder til normal vil de yderste “kolde” dele af kroppen få farve.

Men lilla -creme, det kan den parring ikke give, så har der været en anden han hen over.
Men med sorte killinger kan man da med sikkerhed sige at hankatten er sortspottet og ikke chokoladespottet.
Marina

Det ved jeg ikke,.men kan forestille mig det er dem med sort

[quote=Marina;511854]Eva, chokolade er ikke en fortyndning:) Men hun bærer fortyndning hvis han er creme.
Marina[/quote]

Øh nej, det var jo det der var hele min pointe ved at svare Chicabee, som (af træthed) mente at far (altså far til hankatten) måtte være rød for at lave en sort tabby kat :wink: Det behøver han jo ikke være når mor (til hankatten) er chokolade.

[quote=Eife;511692]Chicabee - Ikke hvis mor til hankatten er chokolade? Så kan far sagtens være creme :slight_smile: <- det er selvfølgelig faderen til hankatten der menes her, hankatten kalder jeg jo netop sort tabby lige nedenunder

…og hankatten kan så sagtens blive sort tabby… Synes undersiden af poterne ser sort ud og ikke chokolade? :slight_smile: Men det er lidt svært at se…[/quote]