Farvegenerator

Jeg har en gang set en farvegenerator på et website - og nu kan jeg ikke finde den igen!

Man tastede far og morkats farver ind, og fik de sandsynlige farver på ungerne.
Smart - og nu forsvundet.

Kan nogen hjælpe?

Nej desværre. Jeg har altid gjort det i hovedet, så har aldrig bidt mærke i sådan nogle hjemmesider…

Er det her, du har kigget forbi? www.maine-coons.dk
…der ligger en farveberegner i hendes menu under opdræt.

Jeg har også link til et par fra min hjemmeside hvis du kigger under farveskema :slight_smile:

Jeg ved Jungleman har en liggende på deres hjemmeside :slight_smile:

Jeg kunne ikke finde den sidst jeg var på deres hp

Den ligger under killinger - de kalder den farveberegner

Tusind tak, der havde jeg ikke luret :wink:

Velbekomme :slight_smile:

Tusind mange tak for hjælpen - det var jo Junglemans jeg havde set før :slight_smile:

Jamen velbekomme :slight_smile:

Rød hankat med hvid x sort tabby hunkat uden hvid giver?

Tortie hunner / ikke-røde hanner i første omgang. Og så kan vi jo diskutere om der ligger fortynder, så du kan få blåtortie hunner / blå hanner. Og ved andre racer om der ligger chokolade gen, hehe! Og hvorvidt der kommer hvidt afhænger jo af mængden af hvidt på farmand - hvis han er high white, så regn med hvidt på alt afkom - hvis han bare har en lille medaljon, så er det ikke sikkert du får hvidt; og så er der jo variationerne derimellem :slem: Ikke alt kan puttes i et skema - for bagefter skal vi jo også diskutere om mor er homo- eller heterozygot tabby, og hvilket mønster der er tale om OG ligger på farmand selv om han er solid :wink: Du må på farvegenetikkursus :wink:
VH
Susanne

Hanner sort og blå m. Og u. Hvid og tabby
Hunner tortie og blåcreme m. Og u. Hvid og tabby
De blå selvfølgelig kun hvis kattene bære fortynding

Sort tabby hankillinger
Sort tortie tabby hunkillinger

Kombinationerne med og uden hvid

Og så kommer det jo an på om de er bærer af fortynding

TAK!

Jeg havde liiiige en påstålig mand, der forsøgte at overbevise mig om der kunne komme røde drenge ud af det :slight_smile:

Mor er forresten blotched.

Pia - Hvad er hankatten? :slight_smile:

Men nej, du kan sige til manden at der kun kommer røde drenge hvis mor har rød på sig :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1045582]Pia - Hvad er hankatten? :slight_smile:

Men nej, du kan sige til manden at der kun kommer røde drenge hvis mor har rød på sig :)[/QUOTE]

Han er d 09 23.

[QUOTE=PiaR;1045581]TAK!

Jeg havde liiiige en påstålig mand, der forsøgte at overbevise mig om der kunne komme røde drenge ud af det :slight_smile:

Mor er forresten blotched.[/QUOTE]
Lidt læsestof til gemalen om det røde gen :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Eife;1045582]Pia - Hvad er hankatten? :slight_smile:

Men nej, du kan sige til manden at der kun kommer røde drenge hvis mor har rød på sig :)[/QUOTE]
Nope begge forældre skal have rødt på sig, for det kan give rødt afkom :slight_smile: