Farvel alle sammen!

jeg må altså lige indskyde her at uanset hvor godt man tror man kender havet og hvor lokalkendt man end er, så er havet noget af det mest lumske der findes, ryger man i en understrøm så ka man squ tro så meget man vil at man kender havet ret godt, det er strømmen ligeglad med og blir man først det mindste desperat og får for meget havvand i lungerne så er man altså på skideren.
man skal på ingen måder tro havet er til at spøge med:sorry:

jeg syntes så at det i har gjort med at ha en strandvagt er en rigtig rigtig god ide :ok::thumbup::thumbup:

[quote=Gry Gressbakken;231678]Ved stenbjerg bader vi altid så vi kan bunde. ikke til navlen dog for så står vi i store sten, og de ligger i brændingen og den gør altså møg ondt at få røvtur på (taler af erfaring. fik 3 turer idag da vi badede…av!)

[/quote]

Dejligt den nordjyske strand har været til glæde:)
Jeg vil ikke bore mere i det, men lige denne vil jeg lige kommentere da den fortæller lidt om hvor let man kan tage fejl:)
Hestehullerne ligger nemlig lige præcis i den afstand fra stranden. Og da der næsten altid er kraftige bølger ved Vesterhavet er hestehullerne noget at tage alvorligt. Har selv oplevet det på den ubehagelige måde to gange, det er ingen spøg og man lærer at holde øje og stoppe op i tide.

Marina

Jeg er selv født og opvokset i Hanstholm oppe i Thy, og jeg vil aldrig bade i Vesterhavet.

Men fra Hanstholm er det også mere nærliggende at køre til Vigsø, hvor der er bedre badeforhold og ikke helt ligeså farligt.
Og så er der mange bunkere at hygge sig med.

// Martin

[quote=Johnny;231687] og får for meget havvand i lungerne så er man altså på skideren.
[/quote]

Lige OT. Men, man får kun minimalt vand i lungerne. Der sidder en “lukker” i luftrøret der lukker lige så snart der kommer vand ned. Dvs når der er kommet en smule vand ned, kan der ikke komme mere ned. Tilgengæld bliver man så kvalt istedet. Ellers har du ret ja :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;231290]Jeg bader som jeg lyster - nå!
Men jeg glæder mig meget til at sove i min egen seng og ligge og nusse med min kat. Jeg har haft en lånekat heroppe, men jeg savner sgu min willow suk[/quote]

Jaja, godt ord igen - vil bare gerne have dig hjem igen, og ja, det er sørme mærkeligt at opleve, hvor vant, man er blevet til ikke at sove alene! Min første nytårsnat og -morgen uden Gia :S

[quote=Gry Gressbakken;231675]Vi er heroppe med to der bor her. den ene er født og opvokset her så han kender stranden, vejret og det hele.

Mirea, min kommentar/udbrud kom sig af at jeg er træt af at folk himler op som om man dør i det sekund man kigger på en bølge. det irriterer mig.

Vi er voksne ansvarsfulde mennesker og passer naturligvis godt på os selv og hinanden…[/quote]

Gry, det er ikke mistillid til jer, der gør, at f eks jeg skriver, som jeg gjorde. Det er, fordi jeg mange gange selv har oplevet og blevet overrasket over forskellen, og fordi jeg har haft venner herovrefra med, der bare ikke anede, hvad det var, de kastede sig ud i. Vi tror det ikke, men der er stor forskel på naturen og dens barskhed fra øst til vest i DK. Der er en grund til, at træerne vokser på skrå, f eks.

[quote=Gry Gressbakken;231678]Ved stenbjerg bader vi altid så vi kan bunde. ikke til navlen dog for så står vi i store sten, og de ligger i brændingen og den gør altså møg ondt at få røvtur på (taler af erfaring. fik 3 turer idag da vi badede…av!)

Hver gang vi badede var der en strandvagt og så badede de andre. Så der var hele tiden en der sad og kiggede på imens de andre badede.
Jeg ved godt at mange undervurdere vesterhavet, men vores gruppe er altså ikke en af dem. Vi har strandkendere med der er vokset op på denne strand.
Jeg tager den til mig. Mirea, undskyld, min irritation burde ikke være gået ud over dig, og det undskylder jeg. du er jo min veninde og jeg ved at du kun vil mig det bedste i verden. Ved ikke helt hvorfor lunten var så kort lige der. Det er jeg altså ked af. Det var tarveligt og fuldstændigt uberettiget. knus Håber du tager imod min undskyldning.[/quote]

Det lyder, som om I var super forsigtige og fornuftige, og det var jeg ikke klar over. Jeg kom med mine generelle råd, der så var lidt overflødige.
Og jeg ved, at vi er begge følelsesmennesker med store armbevægelser, så no hard feelings at all :slight_smile:

Dejligt, at alt gik godt, og du er vel hjemme :slight_smile: