Farvel min Honey-bunny mis

Honey-Bunny mis… hvorfor skulle det være lige nu? Du blev kun 6 år. Det er alt for tidligt, du skulle herfra.

Du er så savnet. Steffen og jeg sidder tilbage fuldstændig revet i tusind stykker og tomme indvendigt, og forstår det stadigvæk ikke helt. Jeg troede, jeg vidste, hvor ondt det gør at miste et elsket kæledyr, det gjorde jeg ikke. Min sjæl den skriger over at du ikke er her mere. Hvordan kan et lille pelsbæst som dig :hjerte: kravle så langt ind under huden?

Du valgte mig til i sin tid, da jeg var på internatet. Første gang jeg så dig sidde i dit bur, kiggede du meget intensivt på mig. De to timer jeg var derude den dag, formåede jeg at holde mig ude af dit bur. Jeg var godt klar over, at hvis jeg først bevægede mig ind til dig, så var min skæbne forseglet - der var noget i dine øjne der sagde det. Hvis ikke Steffen havde ringet og sagt han blev forsinket, havde jeg formået at holde mig ude. Men nu var han forsinket, og eftersom du i samtlige minutter, jeg var der den dag, sad og kiggede intensivt på mig hver gang, jeg var i nærheden af dit bur… jamen til sidst måtte jeg gå ind til dig. Du bad om at komme op, du puttede dig ind til mig, som du altid gjorde når du kom og hilste på os. Normalt tror jeg ikke på de højere magter, men måske alligevel efter mødet med dig den dag.

Du var dog ikke helt frisk og jeg måtte vente 1½ måned på at få dig hjem. Da du kom hjem, valgte du Steffen som dit primære menneske – I to var best buddies og havde et helt specielt bånd. Jeg føler dog også, du var min hjertekat, selvom der ikke er tvivl om, at du var Steffens hjertekat endnu mere end min.

Video af Honey og Steffen

Steffen savner sin tiggeprins, der altid vidste, hvornår han stod og smurte mad. Du var der med det samme, sad og kiggede og snørede ham om din lille pote og fik altid tigget dig til et lille stykke. Du lærte Steffen at være kattemenneske. Det er jeg dig evigt taknemmelig for.

Endnu har vi ikke vænnet os til at du ikke er her mere……

Jeg kigger efter dig ude i haven på dine faste steder. Jeg forventer at mærke din stille smygen om benet, når jeg går rundt derude, for derefter at tage dig op, vi gnider ansigt, og du putter dit hoved til min hals.

Når jeg kalder Frederik ind om aftenen, glemmer jeg du ikke kommer mere. Ikke mere sidder du og kigger på mig et sted i haven, for så efter et minuts tid senere at komme spænende ind af døren, alt hvad du kan og beder om nus. Du elskede din have, og du ligger stedt til hvile på et af dine ynglingssteder.

Du ligger ikke i en af dine faste vindueskarm og kigger efter os om eftermiddagen eller holder øje med, hvad der foregår ude på vejen om aftenen.

Der er ikke flere eftermiddage, hvor vi sidder og kaster med tørfodder, du løber efter og fanger det – kigger op på os og er klar til en omgang mere.

Vi skal ikke mere holde øje med, om du stjæler Frederiks specialdiæt i et øjebliks uopmærksomhed fra os eller Frederik. Du udviklede til perfektion en teknik hvorpå du fyldte din mund til bristepunktet, for derefter at spytte mundfulden ud på gulvet, hvor du kunne spise i ro og fred.

Du var så mild, rar og venlig en kat. Du tog altid godt imod nye katte i huset plejekatte om det så var voksne eller killinger samt katte der skulle blive og være en fast del af familien. Mennesker, hund eller kat, det var lige meget. Du delte sol og vind lige mellem alle der ville nusse lidt om dig eller lege.

Juliet blev din bedste ven, da hun flyttede ind i huset, og I opførte jer som et gammelt ægtepar.

Honey, her er så trist og tomt uden dig :ked:

Fly fly little ving, escape your pain
Cross over to a place of only peace and happiness
Fly up where the angels will sing and hold you tight
It’s okay, you can fly up to the sky and past the stars
Just promise to shine for me and wipe my tears in my sleep and dreams
I will keep the bittersweet memory
Now go and find the light

:lys:

Søde Honey vil aldrig blive glemt. :hjerte:

Tænder et lys for Honey :lys:

:hjerte:

Det gør mig så ondt for jer :brist:

:brist:
:lys:

:kram:

Det gør mig frygteligt ondt :frowning:

Venligst
Dorthe

Hvor er det trist at miste en god ven så tidligt. Heldigvis har du en masse gode minder om ham og disse vil jo altid være det.
God tur over broen Honey!
:sørger:

Et skønt billede at have at mindes ham med :hjerte:

Det var alt for tidligt…:ked:
Farvel, smukke Honey. :rip:
-kramer

:kram:

Mit hjerte græder for jer :brist:

Sov godt søde og smukke mis

Åh ha :sørger: :lys::trøste:

Det gør mig ondt:kram:

:lys:

Det gør mig ondt :lys:

:ked:

:lys:
:kram:

Det gør mig ondt :trøste: