Farvereglerne - de 5 point (Hvor meget er nok?)

Kan du ikke være sød at give mig et link til den side ??

Hvor mange har du set har ligeligt fordelt farver på kroppen ?? Jeg tror aldrig at jeg har set det… Tortier er jo netop unikke i det de har så stort et farvespil og det er for det meste ulige fordelt… Det er jo det som gør at de er unikke… og der skal godt nok et kæmpe stykke arbejde til - hvis vi skal til at have ligelige fordelte farver i vores tortier… -uha
Men jeg vil godt lige kigge efter - og læse det igennem…

Kan du ikke være sød at give mig et link til den side ??
Jeg kan desværre ikke give dig et link, da jeg kun har den generelle standard som bog - men hvis du vil have siden, så kan jeg sende et scanningsbillede af siden.

Hvor mange har du set har ligeligt fordelt farver på kroppen ?? Jeg tror aldrig at jeg har set det… Tortier er jo netop unikke i det de har så stort et farvespil og det er for det meste ulige fordelt… Det er jo det som gør at de er unikke… og der skal godt nok et kæmpe stykke arbejde til - hvis vi skal til at have ligelige fordelte farver i vores tortier… -uha
Men jeg vil godt lige kigge efter - og læse det igennem…[/quote]

Jeg er helt enig med dig i, at det unikke er i det smarte farvespil. Derfor også min frustation, hvis min killing ikke har nok rød/creme på sig. Og hold da op, hvor vil det være et kæmpe arbejde, hvis farverne skal være ligeligt fordelt. Sådan som jeg tænker standarden, så er mange ting “ønsketing”, men derfor behøver dette ikke at være sådan som kattene ser ud. Bl.a. står der også, at det er ønskeligt med noget rød/creme i ansigtet på katten.

http://www.dknaturell.dk//phpAlbum/main … =farve.JPG

Jeg har lige lagt dette ind, således at I kan læse det.

Louise

Jeg tror lige at jeg finder min bog frem… Så bliver jeg fri for at pudse mine briller… :smiley: men tak for det… jeg vender tilbage når jeg har kigget på det… Så får du min “fortolkning” -thumbs

Kan du ikke være sød at give mig et link til den side ??

Hvor mange har du set har ligeligt fordelt farver på kroppen ?? Jeg tror aldrig at jeg har set det… Tortier er jo netop unikke i det de har så stort et farvespil og det er for det meste ulige fordelt… Det er jo det som gør at de er unikke… og der skal godt nok et kæmpe stykke arbejde til - hvis vi skal til at have ligelige fordelte farver i vores tortier… -uha
Men jeg vil godt lige kigge efter - og læse det igennem…[/quote]

Det nok ment som, at der skal være lige meget rødt som sort, og om det så er meleret, bare der lige meget

Så har jeg luret det igennem… Lad mig starte med at alle standarder er skrevet ud fra den perfekte kat - og hvem har set den… ?? Ingen får alt på en kat i forhold til standarden.

Min fortolkning er - at det er ønsker som bliver belønnet, hvis de er som de står i General parts. Jeg kiggede så videre til den hvide farve - og der står også at den ikke må have et gult farveskær i pelsen… og det er faktisk næsten umuligt at få det gule farveskær væk fra bl.a. halen… Det gule skær kommer af at katten slikker sig… dvs. at så skal man have mundkurv på katten fra den er vasket og til showet er overstået… Utopi… ja da… :smiley:

Og sidder det gule farveskær fast - så vil det sige i følge standarden at katten skal diskvalificeres… Det har jeg nu aldrig set nogle gøre endnu…

Så alt alt min “fortolkning” er at - det er ønskeligt det som står i General parts og som vil blive belønnet derefter hvis det f.eks. er ligelig fordelt af f.eks. de røde/sorte farver på en tortie…

Men ærligt - jeg tror ikke mange dommere tænker i de baner… De ser først og fremmeste på typen… men det er jo så også bare min oplevelse… :slight_smile:

Jeg vedhæfter lige et par billeder af den killing, som jeg hentyder til [bigloony]


Har hun efter jeres mening nok rødt creme?

Ja da… der er da ingen tvivl om at hun er tortie… og lur mig om farverne ikke bliver bedre med alderen… :smiley:

nope ingen tvivl der…

Mere bekymret for mængden af rødt/creme, da hendes søstre har meget mere også i ansigtet. Tak for din fortolkning - den var ikke så langt væk fra min:)

Enig -thumbs