Farvevalg. Hjælp!

OK. Altså…

Jeg skal lave nogle burgardiner til Adelie.

Jeg har sådan set allerede bestemt mig til at hun skal i et rødt bur, af flere årsager.

jeg har en RØD kattebakke. En RØD madskål. Et RØDT fleecetæppe til at agere både bund og top.

Men jeg har også en … øh… Mørkerød/bordeaux nullerput som hun skal ha’ med.

Så spørgsmålet er nu, når jeg skal ud og købe nervøst velour til gardinerne, om de skal være mørkerøde som nullerputten eller postkasserøde som alt det andet tilbehør?

Manden er rød/grøn farveblind og ikke til megen hjælp. Og jeg kan ikke blive enig med mig selv…

Skal jeg lade Nullerputten være det eneste der stikker af fra det postkasserøde eller skal den matche gardinerne? Jeg kan få nervøs velour i en farve der er meget tæt på den som Nullerputten har. Samt selvfølgelig i “rød-rød”

Eller skal jeg gå helt i en anden grøft og vælge en anden farve tril netop gardinerne. Husk at top og bund allerede eksisterer og er postkasserøde.

Adelie er hvid/sort(smoke) så hun kan jo passe til det meste :slight_smile:

Hvis du kan få en rød der matcher nullerputten noget nær perfekt tror jeg måske jeg ville vælge den. Hvis der er for meget nuanceforskel ville jeg vælge den postkasserøde, så har du også til et julebur hvis det engang bliver aktuelt plus sådan et knaldrødt bur trækker altså publikum til :wink:

Tak :slight_smile: Jeg tror jeg ta’ Nullerputten med i stofforretningen så. Jeg TROR det er den samme mørkerøde men det er bedre at være sikker :slight_smile:

Og ja, du siger noget med juleburet :smiley: Godt at ha’ i baghovedet! :smiley:

Så har jeg både et knaldrødt, publikums-tiltrækkende bur og mit pæne blågrønne pailletbur L (og de kan heldigvis godt være ved siden af hinanden uden at man får ondt i øjnene fordi det blågrønne er mere blå end grønt L

Jeg ville så nok vælge hvid :slight_smile: Så er temaet stadig rød, men katten forsvinder ikke helt… SÅ stor er Delle jo helller ikke. Mn okay, hvid og rød er måske lige rigeligt julet/clashende :gruble:

Eller måske gråt/sølvfarvet - det kunne være fint.

Du kommer hen i min stand i Fredericia, hvor jeg har det lækreste røde bursæt med :wink:
Dog helt uden pailletter…

[QUOTE=Ann K;820318]Du kommer hen i min stand i Fredericia, hvor jeg har det lækreste røde bursæt med :wink:
Dog helt uden pailletter…[/QUOTE]

Men det er da lidt sent at se på et sæt der, når nu hun skal bruge det i Fredericia.
Du bliver simpelthen nødt til at poste et billede herinde :muhaha:

[QUOTE=Eife;820405]Men det er da lidt sent at se på et sæt der, når nu hun skal bruge det i Fredericia.
Du bliver simpelthen nødt til at poste et billede herinde :muhaha:[/QUOTE]

Har ikke et billede af sættet som sådan, men dette er farverne:

Jeg tror jeg ville gå hen i det grå. :slight_smile:
Grå og rød er super fedt sammen synes jeg. :smiley:

God ide med det grå, det kan være jeg skal den vej, selvom det bli’r lidt “nisset” :slight_smile:
Ann… Det ku’ du jo godt ha’ sagt lidt før… Det er PÆNT! Men jeg vil heller ikke ofre en formue hvis nu hun hader udstillinger så det her bli’r en engangsforestilling :slight_smile:

Jeg har er dobbeltgardin i sort/sølv til salg. Det er i kinasilke og noget flot silkeblanki sort stof (har glemt hvad det hed) men billigt var det ikke.
Så vidt jeg husker er det med hele molevitten…forhæng, side og bagstykker og fine små gardiner foran på buret og quiltet bund og top med et lille udhæng på
Det er det eneste gardin jeg har (og dèt fordi det var bestilt) men da jeg var ved at sy det kontaktede køber mig at det ikke var helt hvad hun syntes om, og det er helt fint for så kan jeg jo bare sælge det til anden side…og det er så dèt jeg prøver nu
Indrømmet, det er et mørkt gardin, men det er fisme flot

Ikke nervøs velour, det er bare så… “tacky” - kan ikke lige finde et ord på dansk, for det jeg mener. :S Næsten alt andet end det :slight_smile:

Håber ikke at det gør noget, at jeg låner din tråd til et lille spørgsmål, Trekkie? :wink:

Jeg skal nemlig selv ud og investere i burgardin i Fredericia, men jeg er i tvivl om, om jeg skal købe et dobbelt eller et enkelt-sæt. Lillemanden bliver en stor skovbandit, og jeg er en smule usikker på, om jeg kan nøjes med at putte ham i enkeltbur, når han nu bliver voksen. Så - er det noget bøvl at købe et dobbeltsæt, og så folde det indtil han skal i dobbeltbur, og/eller tror I, at jeg kan nøjes med et enkelt-sæt?

Regner forresten med at købe et sæt i grønt, da Lillemandens øjne har grøt omkring pupillen, og det vil stå godt til hans naturfarve (Håber jeg…) :slight_smile:

Trekkie: Jeg tror også, at du skal holde dig til den samme rød som nullerputten, eller gå i den anden grøft og tage en hvid :slight_smile: Og vil holde med Annie i, at hvis du kan finde noget billigt satin/silke-noget i stedet for nervøst velour, så kunne det se smadder godt ud!! :smiley:

“Usmageligt” :slight_smile:

Pernille - Alle mine sæt er dobbeltsæt, og så folder jeg bare top og bund, det er intet problem.
Men vil nu tro din skovkat sagtens kan være i et enkelt, når han bliver stor :slight_smile: det kunne min MCO Diego da, og han hører til en af de større :slight_smile: Meeen, måske du får en til selskab til ham :wink:

[QUOTE=Eife;820620]Pernille - Alle mine sæt er dobbeltsæt, og så folder jeg bare top og bund, det er intet problem.
Men vil nu tro din skovkat sagtens kan være i et enkelt, når han bliver stor :slight_smile: det kunne min MCO Diego da, og han hører til en af de større :slight_smile: Meeen, måske du får en til selskab til ham ;)[/QUOTE]

Haha, Eva - nu skal du ikke gøre mig killingeskruk!! Rikke drømmer om at få sølv-tortier engang, og jeg har jo allerede 3 norske skovbamser… Gazette blev forresten 3 år igår. Tiden går dælme hurtigt! Den sorte prinsesse <3
Ser det slet ikke tosset ud at folde top og bund?
Forresten, Lillemanden er knap et år, og vejer over 5kg. Kan ikke komme det nærmere, da min køkkenvægt skingrer STOP, hver gang jeg prøver at veje ham :slight_smile:

[QUOTE=Pernille DL;820623]Haha, Eva - nu skal du ikke gøre mig killingeskruk!! Rikke drømmer om at få sølv-tortier engang, og jeg har jo allerede 3 norske skovbamser… Gazette blev forresten 3 år igår. Tiden går dælme hurtigt! Den sorte prinsesse <3
Ser det slet ikke tosset ud at folde top og bund?
Forresten, Lillemanden er knap et år, og vejer over 5kg. Kan ikke komme det nærmere, da min køkkenvægt skingrer STOP, hver gang jeg prøver at veje ham :)[/QUOTE]

Hehe det kender jeg godt! Jeg kan med Chloe (2,3 kg), men med Hector (6,5 kg) må jeg veje med selv på vægt først og så veje os begge og trække min vægt fra :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha. Jeg kan godt LI’ nervøs velour, sorry. Og fordi jeg ikke gider SY noget som måske er en engangsforestilling skal det være noget som draperer pænt når det hænger i de der klemme-ting jeg bruger, som ikke skal sømmes OG som er billigt. Nervøs velour opfylder alle kravene :wink:

På længere sigt, hvis Adelie ikke æder mig denne gang, kan det sagtens være jeg finder noget mindre ghettoagtigt til hende… Noget med pailletter måske :tihi: så det matcher drengenes bur. Men denne gang bli’r det discountmodellen :slight_smile:

Men igen, tak for input. Jeg skal nok på indkøb i morgen, så får vi se hvad det ender med :slight_smile:

[QUOTE=Pernille DL;820623]Haha, Eva - nu skal du ikke gøre mig killingeskruk!! Rikke drømmer om at få sølv-tortier engang, og jeg har jo allerede 3 norske skovbamser… Gazette blev forresten 3 år igår. Tiden går dælme hurtigt! Den sorte prinsesse <3
Ser det slet ikke tosset ud at folde top og bund?
Forresten, Lillemanden er knap et år, og vejer over 5kg. Kan ikke komme det nærmere, da min køkkenvægt skingrer STOP, hver gang jeg prøver at veje ham :)[/QUOTE]

Jeg skal forsøge at lade være :høhø:
Tre? Årh, du er på et katteforum du… det er ikke her vi ser målløse ud, der er her vi tænker at så er der da snildt plads til en til :tihi:
Mhm, Diego vejede 7½ kg da han var 10 måneder, så mon ikke det går med ham så :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;820637]Haha. Jeg kan godt LI’ nervøs velour, sorry. Og fordi jeg ikke gider SY noget som måske er en engangsforestilling skal det være noget som draperer pænt når det hænger i de der klemme-ting jeg bruger, som ikke skal sømmes OG som er billigt. Nervøs velour opfylder alle kravene :wink:

På længere sigt, hvis Adelie ikke æder mig denne gang, kan det sagtens være jeg finder noget mindre ghettoagtigt til hende… Noget med pailletter måske :tihi: så det matcher drengenes bur. Men denne gang bli’r det discountmodellen :slight_smile:

Men igen, tak for input. Jeg skal nok på indkøb i morgen, så får vi se hvad det ender med :-)[/QUOTE]

Altså du må også gerne bare låne mine de hvide og lyserøde, hvis det skal være helt nemt :wink: