Fast-food fra tankstationer

Hejsa…

Som nogen ved har jeg den holdning at min kat må smage på alt…

Meeen… Her til aften/nat kom hun hjem med en PØLSE!! En ostepølse tror jeg… Vi bor lige ved siden af en tank, så jeg gætter på hun har den derfra, og at det ikke er en dyrehader der har lagt den med gift i. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på om det er meget usundt for hende? De har pølser i mange afskygninger, andet fast-food og wienerbrød. Det er første gang hun kommer hjem med sin fangst, men hun har måske spist det før.

Bør jeg gå ind og be dem om at tænke lidt mere på skraldet, eller skal jeg bare more mig over min kats fangst?

Hun blev selvfølgelig rost til skyerne herhjemme og fik godbidder. Og så fik hun da li at vide at hun godt kunne have taget noget brød med nu hun var igang :tihi:

Fast food eller take away

Dygtig misser

Tine

Godt hun ikke blev kørt over.

Ved tankstationer holder biler jo stille, bakker pludseligt, drejer osv. Min første kat, Mulle, blev kørt over pga. en bil som bakkede uventet lige udenfor mit barndomshjems havelåge.

Nu arbejder jeg ikke på en tank, men kom der en person og ønskede at virksomheden var mere obs på skraldet pga. at personens katte/kat går i virksomhedens skraldespande, ville jeg pænt gøre opmærksom på, at den pågældende person kunne overveje, at holde kattene/katten på egen matrikel via en løbegård eller lignende. Jeg mener ikke at den pågældende virksomhed skal tage et ansvar for de dyr, man frivilligt lukker ud i naturen - det skal ejeren derimod, og leve med de konsekvenser, der er ved at have fritgående katte, herunder risiko for at dyret bliver kørt ned eller spiser noget uhensigtsmæssigt. Især når der er andre alternativer.

Medmindre det har været en venlig ekspedient, der har forbarmet sig over missen, og givet den en godbid :slight_smile:

Det kunne godt tænkes… De ved de mest underlige ting om os, og tanken er lige på den anden side af vores hæk. Det var heller ikke en hel pølse, men et stykke på 5-7 cm, så det ville passe meget godt hvis en havde knækket et stykke af til hende…

[quote=Sheer;531682]Godt hun ikke blev kørt over.

Ved tankstationer holder biler jo stille, bakker pludseligt, drejer osv. Min første kat, Mulle, blev kørt over pga. en bil som bakkede uventet lige udenfor mit barndomshjems havelåge.[/quote]

Ja… Hun er heldigvis ikke så glad for fremmede ting. :slight_smile:

Men eftersom hun er udekat er muligheden for at hun skulle blive kørt ned til stede. Det har vi selvfølgelig tænkt over inden vi besluttede hun skulle være ude. Og skulle uheldet være ud, håber jeg bare for hende at det går hurtigt så hun ikke lider smerte, og at vi finder hende så vi kan ligge hende til at sove oppe i skoven.

[quote=Babyrex;531795]Ja… Hun er heldigvis ikke så glad for fremmede ting. :slight_smile:

Men eftersom hun er udekat er muligheden for at hun skulle blive kørt ned til stede. Det har vi selvfølgelig tænkt over inden vi besluttede hun skulle være ude. Og skulle uheldet være ud, håber jeg bare for hende at det går hurtigt så hun ikke lider smerte, og at vi finder hende så vi kan ligge hende til at sove oppe i skoven.[/quote]

:uha: bliver rasende over sådan en udtale, du får det til at lyde som om det er fuldstændigt ligemeget om din kat bliver kørt ned

[quote=Babyrex;531663]Hejsa…

Som nogen ved har jeg den holdning at min kat må smage på alt…
[/quote]
Ikke den bedste holdning - for katten. Meget menneskemad er usundt eller ligefrem giftigt for katte. Jeg ved ikke om du så den tråd der kørte for nylig?

[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=526686#post526686[/ame]

Jeg er bestemt ikke ligeglad… Men… Forstå mig ret. Da vi tog beslutningen om at hun skulle være udekat, vidste vi at dette kunne blive aktuelt… Jeg ville blive enormt ked af det hvis jeg mistede hende. Men det nytter ikke noget at det er noget jeg render og tænker på hver eneste gang jeg lukker hende ud, og det er derfor jeg skriver som jeg gør.

[quote=Ann R;533380]Ikke den bedste holdning - for katten. Meget menneskemad er usundt eller ligefrem giftigt for katte. Jeg ved ikke om du så den tråd der kørte for nylig?

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=526686#post526686[/quote]

Nu har jeg ihvertfald set og læst tråden :slight_smile:

Frugt og grønt har hun aldrig fået, og det vil jeg heller ikk give hende… Når jeg siger at hun må smage på alt, er det kun det hun viser interesse for, og det er varmt kød der dufter godt for hende. Viser hun interesse for samme slags kød mere end en gang får hun lov at smage lidt, medmindre det er stækt krydret…

Grunden til at hun skal vise interesse for det mere end en gang er fordi vi ikke gider tiggeri herhjemme - men det er okay at smage. Og det fungere fint. Det nytter bare ikke at hun ikke gider smutte ud til skålen og derfor hellere vil have vores mad…

Udover kød får hun engang imellem ost. En lille hjørne hvis vi er løber tørfor slik :wink: