Fastfood/Junkfood

Spiser du tit fastfood/junkfood og hvilken type mad syntes du egentlig høre ind under denne kategori?

Fastfood… Ja så mener jeg det er friture mad der hører ind under. :slight_smile:

Lige pt. spiser jeg det faktisk ret tit. Lidt skod, men når man ik gider at lave mad, så er det jo en nem løsning :smiley:

Jeg køber nogle gange frosne pizzaer i supermarkedet. Det er vist hvad jeg kan strække det til.

:slight_smile:

fast food er i min verden lidt af hvert

burger
pølser
fritter
pizza
pita
shawarma
rullekebab
Döner

osv osv osv

vi spiser en del pizza, både dem man selvbager og pizza fra et pizzaria
burger er ikke så tit, men det hænder
vi får altid döner når vi er i tyskland
nu er jeg lidt af et pølsehoved, så jeg siger aldrig nej tak til en fransk hotter osv osv

BSpiser desværre ikke så meget skod mad - og stort set aldrig færdigretter.[/B]

BCa. 4-5 gange på et år, bestiller jeg dog en lækker varm, hvidløgsstinkende :savle::savle: pizza og får den leveret ved døren…[/B]

Jeg har en drøm :

BAt købe mad fra diverse græske, italienske, mexikanske, indiske, thai osv…osv… restauranter lige indtil jeg bliver træt af det og lææææænges efter mit sunde, hjemmelavede mad igen…[/B]

B:fin::fin:[/B]

Ja, spiser pappizzaer og færdigretter ind imellem- det er billigt og jeg hader madlavning.

Køber aldrig MC Donaldsmad, men køber af og til ( ca. 1 gang pr. måned ) burgere eller pitabrød m. kebab eller kylling i vores lokale pizzaria og det er nok mest mad bestilt udefra ( fra grillbar, pizzaria, MC Donalds og lignende steder), at jeg forstår ved fastfood/ junkfood.

Jeg er faktisk så ulideligt sund, at det eneste fastfood, jeg normalt spiser, er sushi :slight_smile:

En sjælden gang er der røget en lille bakke pommes frites ned ved en katteudstilling, altså så mange, jeg har kunnet spise, mens de var varme - derefter rører jeg dem ikke :thumbdown:

Da jeg var i Birmingham sidste uge var jeg flere steder temmelig generet af lugten af fastfood, der ligefrem kunne føles ude på gaden, så flere gange tog det lidt tid, før jeg fandt et sted at spise frokost.

Jeg spiser ikke så tit fastfood … har simpelthen ikke råd til det :S

Men når jeg gør, så er det som regel noget med kebab, enten en Dürumrulle eller en pizza.

Det jeg kalder junkfood, er sådan noget som burgere, pølser, pizza og denslags som man køber på grillsteder.

Vi har desværre en svaghed for fredag aftner når vi er trætte og så blandet med pizza… Det har været helt oppe på 4 gange i måneden, men vi forsøger at holde det til kun 2 gange!

Jeg spiser yderst sjældent fastfood - da jeg i det hele taget sjældent spiser varm mad.

Men skulle det ske, så er en gang shawarma ikke det værste, jeg kan hælde i halsen.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Det er meget sjældent, vi spiser fastfood.

Hjemmelavede pizzaer og hjemmelavede burgere smager bare 10.000 gange bedre, end det man kan købe i junkfood’erne :slight_smile:

(og har lige fået en pizzasten til Weberen - ih, hvor jeg glæder mig til at prøve den af :)).

Hvis jeg endelig spiser junkfood, så er det nok en fransk hotdog :cool:

Nej vi spiser aldrig fastfood, det er kun når jeg er på tur med Hanne at vi ryger inden om Mac fordi vi er så sultne og der intet andet er i miles omkreds.

Pizza og burgere laver vi selv, for så smager det meget bedre. Mine børn er ikke særlig vilde med pizza og slet ikke mad på mac eller burger king, det rør de stort set ikke, så ingen grund til det.
Dog kan det ske vi får en pølse ihvis vi er inde i byen men det ikke så tit

Færdig retter køber jeg aldrig.

Mens Finn var syg spiste jeg rigtig meget Pizza som jeg hentede ved den lokale pizzabager. Finn kunne ikke tåle lugten af mad så derfor kunne jeg ikke lave min mad selv herhjemme. Når jeg så hentede Pizza sad jeg udenfor og spiste den :fryser: så han ikke skulle døje med lugten.

Egentlig ser jeg ikke Pizza som junkfood men fastfood. Jeg mener der er stor forskel på de to ting :slight_smile:

Ja det spiser vi ind imellem

I dag er det den store pige som skulle lave mad, så der står den på hjemmelavet pizzaflute, det mætter 10 gange bedre end når vi laver dem med alm. bunde.

Burgere laver vi også selv fra bunden, hvor jeg bager bollerne med havregryn, så de netop også mætter lidt mere end de luft-brød man kan købe.

Pølser sker også at vi spiser, det er jeg dog ikke lige så vild med som de andre ting, så det sker sjældnere.

Tortilla brød køber jeg, men fyldet laver jeg selv.

Her kan der sommetider godt ryge en pizza ned, det er når dovenskaben sejrer, men ellers ikke meget andet fastfood, kan bare bedst lide “rigtig” mad, gerne noget med en god tyk sovs hihi
Hilsen Lisbeth

[quote=Johnny;199126]fast food er i min verden lidt af hvert

burger
pølser
fritter
pizza
pita
shawarma
rullekebab
Döner

osv osv osv

vi spiser en del pizza, både dem man selvbager og pizza fra et pizzaria
burger er ikke så tit, men det hænder
vi får altid döner når vi er i tyskland
nu er jeg lidt af et pølsehoved, så jeg siger aldrig nej tak til en fransk hotter osv osv[/quote]

Jeg beklager Johnny…:blegne:
Meeen jeg kunne ikke drømme om at spise noget af ovennævnte.
Kun Pizza - som jeg selv laver.

[quote=Mona Jensen;199210]Jeg beklager Johnny…:blegne:
Meeen jeg kunne ikke drømme om at spise noget af ovennævnte.
Kun Pizza - som jeg selv laver.[/quote]

Det er der heller ikke nogen der siger at du behøver Mona :slight_smile:

Er du med på at dele et fad østers i stedet :slight_smile:

[quote=birtheras;199214]Det er der heller ikke nogen der siger at du behøver Mona :slight_smile:

Er du med på at dele et fad østers i stedet :)[/quote]

:savle::savle::savle:

Niks kommer ikke steder, hvor de sælger den slags…jeg kan, hvis jeg er lettere overrislet, finde på at spise en kebab uden dressing men med chilli…masser af chilli:savle:…og der findes kun et sted, der kan lave den til min tilfredshed, så det er sjældent jeg får sådan en’…

Generalt er jeg meget pippenippen med, hvad jeg putter i munden…kræsen som nogen…er faktisk temmelig berygtet for, at være umulig at lave mad til:ups:

[quote=birtheras;199177]
Egentlig ser jeg ikke Pizza som junkfood men fastfood. Jeg mener der er stor forskel på de to ting :)[/quote]

Det kommer an på hvad der er på, f.eks er peperoni og ost voldsomt fedt (jeg ææælsker smeltet ost :savle:) … men hvis man vælger magert pålæg, så behøver den ikke at være sååå usund.
Jeg bryder mig ikke ret meget om dressing, så når jeg bestiller Dürumrulle, beder jeg altid om kun en lille smule dressing … og ellers er den fyldt med grøntsager og grillet kød, så i mine øjne er f.eks ribbensteg noget mere ‘‘junkfood’’ end en kebab-rulle.