Fatter slet ikke sådan en tankegang

Jeg læste i går, om en 8 årig pige af libanesisk afstamning, der var blev voldtaget af 4 drenge - ligeledes libanesere.

Hun var anbragt på et center for at komme over dette overgreb - og nu vil forældrene ikke have hende hjem igen -what

De føler, at hun har bragt skam over dem - hvad er de dog for en slags mennesker?

Arme lille tøs - først bliver hun udsat for et modbydeligt overgreb og så svigtet af dem, der skulle støtte og hjælpe hende allermest.

Det foregik i USA - jeg håber egentlig ikke, at pigen tvinges hjem til de underlige forældre, for hun vil sikkert få et meget dårligt liv hos dem.

Lad hende i stedet komme til nogle mennesker, der formår at holde af hende og hjælpe hende videre.

:ked::ked::ked::ked:

Nej det er jo slet slet slet ikke til at sætte sig ind, stakkels barn :ked:

Ufatteligt og modbydeligt…og syg/pervers indstilling -what -what

Ja jeg læste det på tekst-tv :frowning: utroligt med sådan en stupid reaktion, jeg håber at de finder en god og kærlig plejefamilie til hende, og så må de godt sende regningen til forældrene sådan nogle papskaller :doh::doh:

[quote=Eva;227670]Jeg læste i går, om en 8 årig pige af libanesisk afstamning, der var blev voldtaget af 4 drenge - ligeledes libanesere.

Hun var anbragt på et center for at komme over dette overgreb - og nu vil forældrene ikke have hende hjem igen -what

De føler, at hun har bragt skam over dem - hvad er de dog for en slags mennesker?

:ked::ked::ked::ked:[/quote]

hvad er de dog for en slags mennesker?

Kort og godt: De er muslimer…hvor religion, kultur og æresbegreber betyder mere end piger og kvinder…Drengene der begik overgrebet var så også muslimer, men det betyder så ikke så meget, udover et had mod de amerikanske myndigheder, der idømmer dem en straf for det…

[quote=Eva;227670]Jeg læste i går, om en 8 årig pige af libanesisk afstamning, der var blev voldtaget af 4 drenge - ligeledes libanesere.

Hun var anbragt på et center for at komme over dette overgreb - og nu vil forældrene ikke have hende hjem igen -what

De føler, at hun har bragt skam over dem - hvad er de dog for en slags mennesker?

Arme lille tøs - først bliver hun udsat for et modbydeligt overgreb og så svigtet af dem, der skulle støtte og hjælpe hende allermest.

Det foregik i USA - jeg håber egentlig ikke, at pigen tvinges hjem til de underlige forældre, for hun vil sikkert få et meget dårligt liv hos dem.

Lad hende i stedet komme til nogle mennesker, der formår at holde af hende og hjælpe hende videre.

:ked::ked::ked::ked:[/quote]

Ja, arme pige, men trods alt godt, at hun kommer væk fra de mennesker med det forkvaklede livssyn!!! De skulle skamme sig! :mad: :mad:

Hvor er det synd for hende :frowning: Det jo slet ikke hendes fejl :S

det er så bare så typisk for de ekstreme muslimer at lade det gå ud over en lille pige.
total undertrykkelse af piger/kvinder
hun bliver næsten slagtet og mister alt, mens drengene blir hyldet som helte
fy for satan:sorry:

Jo det er, hun lod dem vel se en lok af sit hår… :S

Gik hun da med tørklæde?
En 8 årig er vel ikke voldtaget pga sit udseende? Føj da…

Er der ikke et link til denne hændelse?

:S :S :S

Og jeg må så sige :

Hvor er jeg glad for at jeg helt bevidst har truffet en livslang beslutning om ikke at dømme/fordømme/pege fingre af andre mennesker og deres religion, kultur og måde at leve på.

-surrender

[quote=Therese;227812]:S :S :S

Og jeg må så sige :

Hvor er jeg glad for at jeg helt bevidst har truffet en livslang beslutning om ikke at dømme/fordømme/pege fingre af andre mennesker og deres religion, kultur og måde at leve på.

-surrender[/quote]

Men Therese, synes du ikke disse forældres reaktion er fordømmelsesværdig?? Deres 8-årige datter er blevet massevoldtaget, og de vrager hende?? Min reaktion ville være at forsøge at trøste og lindre, da ikke at vrage :confused:

:S

Jeg sympatiserer så absolut ikke med deres handling, men det er deres tro, deres kultur, deres religion - og det vil jeg bare ikke fordømme.

:sorry:

Jeg sympatiserer så absolut ikke med deres handling, men det er deres tro, deres kultur, deres religion - og det vil jeg bare ikke fordømme.

:sorry:[/quote]

Ja det er rigtigt, men ret til at ødelægge et lille barn det har de altså ikke :mad:

Og at de via deres religion og kultur mener de har ret til at opføre sig sådan, det er så ulækkert.

Jeg sympatiserer så absolut ikke med deres handling, men det er deres tro, deres kultur, deres religion - og det vil jeg bare ikke fordømme.

:sorry:[/quote]

Jeg tror ikke at nogen fordømmer deres kultur/religion men deres handling og den er utilgivelig :sorry: Stakkels barn :frowning:

[quote=Lunica;227822]Ja det er rigtigt, men ret til at ødelægge et lille barn det har de altså ikke :mad:

Og at de via deres religion og kultur mener de har ret til at opføre sig sådan, det er så ulækkert.[/quote]

-surrender

Jamen… det er da grumt, det der er sket - men JEG vil bare ikke dømme dem for deres handling - det bliver tingene ikke bedre af.

-surrender

Der er mange ting, der er grumme :

Jehovas Vidner, der ikke vil give blod for at redde et døende barn

Stammer, der omskærer deres små piger fordi de tror at ellers vil de være golde

Sekter, der gifter piger helt ned i 12-års alderen bort

Kinesiske kvinder, der ikke ønsker små piger - og lægger dem i rendestenen så de kan dø der

Listen er uendelig - men jeg VIL ikke dømme dem - for det er deres tro - og for DEM er det det eneste rigtige at gøre.

Hvem er jeg så, der skal dømme dem for deres tro ??

Jeg er ikke blevet særligt udvalgt af nogen til at dømme andre mennesker for deres tro, kultur og overbevisning.

-surrender

:?

Jamen… de har vel netop handlet som de har ud fra deres religion ??

Ifølge dem var hun uren og det hænger vist sammen med deres religion ???

:?

[quote=Therese;227829]-surrender

Jamen… det er da grumt, det der er sket - men JEG vil bare ikke dømme dem for deres handling - det bliver tingene ikke bedre af.

-surrender

Der er mange ting, der er grumme :

Jehovas Vidner, der ikke vil give blod for at redde et døende barn

Stammer, der omskærer deres små piger fordi de tror at ellers vil de være golde

Sekter, der gifter piger helt ned i 12-års alderen bort

Kinesiske kvinder, der ikke ønsker små piger - og lægger dem i rendestenen så de kan dø der

Listen er uendelig - men jeg VIL ikke dømme dem - for det er deres tro - og for DEM er det det eneste rigtige at gøre.

Hvem er jeg så, der skal dømme dem for deres tro ??

Jeg er ikke blevet særligt udvalgt af nogen til at dømme andre mennekser for deres tro, kultur og overbevisning.

-surrender[/quote]

At modargumenterer de forældres handling med at nævne at der sker andre modbydelige ting i verden fungerer altså ikke for mig Therese.

Jeg kunne aldrig drømme om at skrive at jeg ikke ville fordømme de mennesker der river skindet af levende dyr fordi der er børn der bliver mishandlet på det groveste hverdag så hvem er jeg til at fordømme.
Undskyld med den må du længere ud på landet med :sorry:

og jeg ka bare slet ikke ha at man bruger religion som undskyldning for sine handlinger, det er squ for langt ude, selvom man måske nok er styret af sine religion burde man altså osse ha menneskelige følelser og handle derefter.

men ellers vil jeg gi therese ret.
der er godtnok mange ækle ting og handlinger i denne verden som man burde forbyde og fordømme hvis det kom dertil, men for os der lever langt langt væk fra disse lande er det nok voldsom svært at sætte sig idn i hvorfor de gør disse handlinger og når alt kommer til alt, er vi så selv ret meget bedre i den vestlige verden

[quote=SineGry;227832]At modargumenterer de forældres handling med at nævne at der sker andre modbydelige ting i verden fungerer altså ikke for mig Therese.

Jeg kunne aldrig drømme om at skrive at jeg ikke ville fordømme de mennesker der river skindet af levende dyr fordi der er børn der bliver mishandlet på det groveste hverdag så hvem er jeg til at fordømme.
Undskyld med den må du længere ud på landet med :sorry:[/quote]

-surrender -surrender

Jeg vil nu ikke ud på landet, Sine…

Jeg vil bare ikke dømme andre mennesker, for hvad hjælper det ???

Redder det den lille pige’s fremtid ???

I mit lille private system, har jeg besluttet mig for ikke at dømme andre - HUSK nu på, at de gør det de gør ud fra DERES overbevisning - at den så ligger milevidt fra vores normer - det gør ikke mig værdig til at dømme dem.

:sorry: