Februars Madtråd

Jamen så ligger jeg ud denne gang .
Vi skal have kalkun bryst , .
Brunet for og fyldt med peberfrugt , forårs løg , soltørret tomater frisk basilikum , og lidt flødeost så lagt i en stege pose med kartofler , grønsager og svampe :savle:

Resten af forloren hare med kartofler og brun sovs :savle:

Vi skal have julemedister med råstegte kartofler og ribsgele sauce :savle:

I aften skal jeg prøve at eksperimentere med chili con carne - har ikke lige prøvet at lave det før, men håber at det bliver godt. :wink: Der er i hvert fald købt godt med bønner, hk. oksekød, peberfrugt, tomater og chili!

Vi har ryddet op og ud i fryserne - hold da op der var meget der var til udsmid :frowning:
Men dælme også mange gode sager :slight_smile:

I aften skal vi have en baconomviklet svinemørbrad med grove fritter, Jensens favoritsauce og slikærter.

Jeg tror jeg blander noget salat og prøver at lave nogle rösti til, er alene hjemme, det betyder altid at jeg ikke gider at lave kød :slight_smile:

Ribbensteg med brun sovs, kartofler og rødkål. Så er der pålæg til et par dage

Pasta med tomatsovs og ekstra grønt :slight_smile:

Medister med rødkål, sovs og kartofler :slight_smile:

I aften skal vi have resterne af den hjemmelavede lasagne (eller næsten hjemmelavede; vi har købt pladerne). Den er mums. :savle:

Jeg har simpelthen sådan en dum kvalme, så jeg har droppet maden i aften… Med mindre det slipper “sådan ud af det blå - lige pludseligt agtigt”…

Ej for dævlen… snyyyyyyyyyyyd. Har os en flæskesteg i fryseren, men ikke tøet op til i dag. Ihhhhhh ku godt!!

Jeg sætter den i ovnen nu - der er masser, så kig du bare forbi. Mums, jeg glæder mig og fedt at lave mad og få “gratis” varme fra ovnen:-)

Nu driller du! :venter: Har hverken råd eller tiden til at komme heeeelt over på Djævleøen.
MEN så står den da bare på Flæskesteg med hele svineriet lørdag og søndag… Uhhh kan ikke forestille mig noget bedre end at sidde og smovse livret og glo på ny killing udforske hjemmet :wehuu:

Og ja… varme fra ovnen = HYGGE! og duften… ihh! Må hellere tage hjem fra skole nu og spise nogle kviknudler! :tihi:

I dag bliver det til vegge-deller, en råkost med hvidkål, rødbede, og hjemmelavet salatost. Dertil evt. hjemmelavet, råsyltet rødbede/løg/fennikel (Det er syltet i sammen)

Skipperlabskows - rester fra igår :slight_smile:

Havregryn med mælk og lidt sukker.

Frikadelle-biksemad med spejlæg

Idag… brændende kærlighed
i morgen hjemmelavet pizza :slight_smile:

Fuldkornstortilla med fyld af hvidkål, hvide bønner, kylling og cashewnødder med dressing af rygeost og kærnemælk og chillisauce