Fed film i TV

OK, min dårlige smag… står jeg gerne ved:
Jeg elsker fede B-film!
Måske kender du fornemmelsen: Man ved godt, at det er overfladisk og forkert på en række områder - det er bare pokkers medrivende!
Måske har andre herinde også nogle “dårlig smag”-favoritter, som vi andre må høre om?

For tiden kører cheerleader-filmen “Bring it on” på en række kanaler, og endelig fik jeg set den hele (og båndet den)!
Det er snart længe siden, at jeg bare zappede ind på de blærede slutscener med de 2 holds flotte shows - og ikke mindst dette hit
[ame]- YouTube
som bragte ekstra næring til mine pige-ballet-drømme :ups:
Når jeg så genser videoen, irriterer det mig nu, som dengang, at man ikke kan se danserne hele tiden - sangerinden er irriterende - og cheerleader-referencen var jeg simpelthen for lille til at fange :ups:
Sjovt at se.

Men først og sidst: Fed film!
Hvad er din favorit-B-film?
:velkommen:

Ihh, jeg elsker den film… Har den på dvd :ups:

Hvordan defineres eller klassificeres en B-film:?:øhmm: Det vil gøre spørgsmålet meget nemmere at svare på:p

Definitionen på en B-film er en kommerciel film skudt på et meget lille budget, men det er efterhånden et udtryk folk bruger i flæng, blandt andet også for indiefilm, kultfilm (som meget ofte også er kommercielle film med meget små budgetter), film uden “store navne” på rollelisten, big budget produktioner der ikke hitter og mange andre.

Udtrykket stammer helt tilbage fra 40’erne hvor de amerikanske biografer havde dobbeltforestillinger med en headliner og en billigere titel.

http://www.wordiq.com/definition/B_movie

Tak, Tina
Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke tænkte over klassificeringer som A- B- C- D- og Å-film.
Det, der er den enes kunst og kult, kan være den andens pladder og vrøvl - så jeg spurgte mere om, hvad man evt. selv er lidt flov over at være vild med :slight_smile:

Jeg er vild med en film der hedder “Streets of fire”,en rocksangerinde bliver kidnappet og hendes ekskæreste skal hjælpe hende fri.
Willem Dafoe spiller skurken og så er der en masse rigtig god musik med.

Tine