Felicious studios. hvordan er reglerne for billeder man IKKE har købt?

De billeder man ikke har købt er jo overklistret med vandmærker. Må man vise andre dem? F. eks poste et af dem her? For der var godt nok et par sjove/skæve af Ib imellem. Men det var altså ikke dem jeg valgte at betale for…

Så … er der nogen der ved hvad man må? Jeg har kigget på siden men måske ikke kigget det rigtige sted?

Mhm, pas… Men du skal jo tage dem via screen print hvis det er, for man kan ikke gemme dem. Så jeg vil umiddelbart tro at det er noget, som de ikke ønsker at man gør :slight_smile:

Korrekt. Men det er jo omvendt ikke særlig svært at trykke på prn scr… og så åbne det i et eller andet som Windows Paint…

Jeg vil ikke omgå deres regler, men omvendt sætter de vel netop vandmærkerne på for at man ikke kan bruge billederne til noget.

Hm de har så gjort det interessant besværligt at kopiere dem. Gud ved hvordan den kode fungerer nerd mode Den ku’ være RIGTIG god i andre gallerier hvor man ikke vile ha’ folk til at hugge ens billeder… hmmmmmm

kigger kode Ih… de laver vandmærket med javascript. Hvor SMART :D… kigger videre

[QUOTE=TrekkieGrrrl;882129]Korrekt. Men det er jo omvendt ikke særlig svært at trykke på prn scr… og så åbne det i et eller andet som Windows Paint…

Jeg vil ikke omgå deres regler, men omvendt sætter de vel netop vandmærkerne på for at man ikke kan bruge billederne til noget.

Hm de har så gjort det interessant besværligt at kopiere dem. Gud ved hvordan den kode fungerer nerd mode Den ku’ være RIGTIG god i andre gallerier hvor man ikke vile ha’ folk til at hugge ens billeder… hmmmmmm

kigger kode Ih… de laver vandmærket med javascript. Hvor SMART :D… kigger videre[/QUOTE]

One.com mener jeg også har den funktion på deres gallerier (man kan slå den til/fra), hvis det er…
Men nej, det er det ikke. Jeg synes egentlig bare du skulle tage og skrive en mail til dem og spørge, hvis det virkelig er :slight_smile: For det er jo da der du får det mest korrekt svar, og de er flinke til at svare på mails med spørgsmål, er min erfaring :slight_smile:
(I det hele taget er de bare rigtig søde, de planlagde at komme om søndagen i Vrå, så vi kunne nå at tage billeder af McCoy i god tid inden jeg skulle gå steward :thumbup:)

God ide. Jeg vil hellere spørge end at gøre noget der er mod deres regler :slight_smile: Der er bare et par af Ibs billeder der er så top FJOLLEDE at de næsten sku’ vises. Men ikke 75kr-vises altså L

De er meget fleksible, synes jeg, men jeg ville aldrig så meget som overveje at vise billeder, jeg ikke havde betalt for - medmindre det var til en person, der stod ved siden af mig, når jeg havde min konto åben.

Billederne med vandmærke er 100% deres ejendom og det ville jeg respektere.

Altså lige før jeg er med på en indsamling bare for at få lov at se Ib føre sig frem. :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;882154]De er meget fleksible, synes jeg, men jeg ville aldrig så meget som overveje at vise billeder, jeg ikke havde betalt for - medmindre det var til en person, der stod ved siden af mig, når jeg havde min konto åben.

Billederne med vandmærke er 100% deres ejendom og det ville jeg respektere.[/QUOTE]

Enig. Og egentlig er billederne uden vandmærke vel også deres ejendom, du har bare købt retten til at bruge dem.

Hvis de har billederne liggende på et offentligt tilgængeligt site, må du eksempelvis gerne her lave link til billederne.

NÅ! Du kan da ikke skrive ord som fjollebilleder og så ikke vise dem… LISBETH shame on you :wink:

:lol: jeg sad lige og tænkte tanken :lol:

det gør de ikke…
de ligger inde på ens bruger på deres side. så det er kun brugeren som kan se dem. De kan ikke linkes til og kan kun gemmes ved at tage screendump af dem…
generelt har FS gjort alt for at gøre det besværligt at “snuppe” billederne uden at betale for dem :slight_smile:

Jam’ Luise, det er jo netop det, Trekkie ikke ved om hun må…
Umiddelbart ville jeg gætte, at det ikke er meningen at man skal kopiere billeder man ikke har betalt for rettighederne til - ligesom med alt muligt andet copyright. Uanset om ens egen kat er fotomodel :gruble:

Og så kiggede jeg lige lidt på deres hj.side… og tænkte “hold da op!” - er der virkelig nogen der vil betale den slags priser… kr. 75 for et jpeg billede?? (Og da der også er optionen “stor jpeg”, til svimlende kr. 200) - kan man jo godt regne ud, at opløsningen på det “lille” jpeg billede til ‘små’ (!) kr. 75 - formentlig næppe kan printes etc…

Trekkie - er det billeder de har taget på f.eks. udstilling, som du reelt ikke har bedt om?

[QUOTE=KartoffelChips;882222]Og så kiggede jeg lige lidt på deres hj.side… og tænkte “hold da op!” - er der virkelig nogen der vil betale den slags priser… kr. 75 for et jpeg billede?? (Og da der også er optionen “stor jpeg”, til svimlende kr. 200) - kan man jo godt regne ud, at opløsningen på det “lille” jpeg billede til ‘små’ (!) kr. 75 - formentlig næppe kan printes etc…

Trekkie - er det billeder de har taget på f.eks. udstilling, som du reelt ikke har bedt om?[/QUOTE]

Ja, det er ldit halvdyrt…
Og nej, det er billeder taget som hun meget specifikt har bedt om :wink: Aka taget katten med i foto-“studiet”

[QUOTE=KartoffelChips;882222]Og så kiggede jeg lige lidt på deres hj.side… og tænkte “hold da op!” - er der virkelig nogen der vil betale den slags priser… kr. 75 for et jpeg billede?? (Og da der også er optionen “stor jpeg”, til svimlende kr. 200) - kan man jo godt regne ud, at opløsningen på det “lille” jpeg billede til ‘små’ (!) kr. 75 - formentlig næppe kan printes etc…

Trekkie - er det billeder de har taget på f.eks. udstilling, som du reelt ikke har bedt om?[/QUOTE]

Ja, det er der faktisk en del af os, der gerne vil betale, da de 1) tager fantastiske billeder og 2) ikke tager noget for selve fotosessionen.

Huh?..

http://feliciousstudios.dk/priser/

Når de har taget de forholdsregler mod kopiering af billederne, så tvivler jeg meget på at man må fremvise et screendump.

[QUOTE=KartoffelChips;882227]Huh?..

http://feliciousstudios.dk/priser/[/QUOTE]

Det der er ikke udtillingspriserne, men priserne for at køre ud til folk.

[QUOTE=KartoffelChips;882227]Huh?..

http://feliciousstudios.dk/priser/[/QUOTE]
De tager dem gratis på udstillingerne. der betaler man KUN for de billeder man ønsker at få til eget brug efterfølgende.
Billedet til 75,- er i en opløsning af 700*700px - nej det er måske ikke til print, men i og med langt de fleste “bare” skal bruge nogle lækre billeder til hjemmesiden, så er det faktisk ganske fin størrelse :slight_smile: