Felimazole

Hejsa kan læse at der er flere katte her der lider af for højt stofskifte.Vi er lige i dag kommet hjem fra dyrlægen med vores dejlige Sif som nu er 16 år. Hun har en vægt på 2,3 kg så hun er virkelig blevet undervægtig trods hun spiser hele tiden. Vi var forberedt på at nu er det nok farvel, troede det var grundet hendes alder at hun ikke længere tog føde til sig :see_no_evil: men den uvidende blodprøve viste enormt højt tal for stofskiftet og at hun kunne medicicineres. Vi er startet i dag på 2,5 mg morgen og aften. Jer der har prøvet samme medicin hvor lang tid gik der inden katten fik effekt af medicinen? Hendes hjerte og indre organer er virkelig på overarbejde og dyrlægen sagde at hvis vi ikke ønskede at give hende medicinen ville han anbefale en aflivning hurtigst muligt da det jo er smertefuldt for hende :see_no_evil: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Jeg havde for en del år siden en lille Burmilla, Knirke. Hun fik pludselig meget forhøjede nyreværdier, uden at jeg kunne genkende de typiske symptomer på nyresygdom. Jeg havde desværre haft nogle katte med den lidelse tidligere.
Tilbage til Knirke:
Den kattedyrlæge jeg var hos i Aalborg, mente man skulle “se tiden an” før man behandlede hyperthyreoidismen, forhøjet stofskifte.
DET var jeg ikke enig i, se tiden an?? Knirke var 19 år!

Ud til Aalborg Dyrehospital: Dyrlæge Berit Sørensen sagde, at hun ville behandle Knirke omgående, med Felimazole.
Det er her værd at bemærke, at Luise (Sugieh) var med begge steder og hørte det hele.

Knirke fik sin behandling, og efter 1-1½ uge havde hun det fint igen.
Hun fik lavet det store blodpanel 2½ uge senere, ALLE nyreprøver og øvrige blodprøver, var perfekte.

Knirke blev aflivet 3 uger før hun ville være 22 år.

Sæt i værk med Felimazole, jeg er SÅ glad for at jeg tog ttil Aalborg Dyrehospital.

Luise tog en masse gode billeder af Knirke på Aalborg Dyrehospital, jeg har dem, men jeg kan slet ikke huske, hvordan man sætter billeder ind :frowning:

5 Synes om

Vores gamle Snehvide blev også behandlet med Felimazole for hyperthyreoidisme. Det havde ingen gener, men gav hende et par ekstra år, så det kan jeg kun anbefale. :slight_smile:

3 Synes om

Er slet ikke i tvivl om hun skal have medicinen, men hvor lang tid går der før man kan se en effekt? Hun får pille morgen og aften​:paw_prints::cherry_blossom:

1 Synes om

Prøv at se mit indlæg ovenfor, der svarer jeg på det. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er menneske og ikke kat, men da jeg fik tycapzol for at bringe stofskifte i ro, gik der max en uge før jeg holdt op med at have hedeture, rystende hænder osv

1 Synes om