Feline taber håret på maven

Alle misserne var hos dr dyr for et par uger siden til årlig tjek og vacc.
Alle var fine, Feline havde dog lidt skæl så hun er begyndt at få lakse olie. Desværre vil hun ikke spise det frivilligt. Feline er den dejligste kat, men bare ingen skødekat og kan ikke lide at blive holdt. Hendes skæl er nu væk, men behøver jeg fortsætte med at give hende lakse olien så det ikke kommer igen?
Hun har nemlig tabt meget hår på nederste del af maven, og tænker det måske kommer af nervøsitet da hun som sagt hader når vi fanger/holder hende.
Hvad kan hår tabet ellers være?? det er så slemt at jeg kan se hendes lyserøde hud ret tydeligt.
Hun er 6½ år og ellers helt i top, leger og spiser og nusser helt som hun plejer.

Helt klart stressbetinget. Jeg har haft en hunkat der blev maveskaldet da vi fik en ny hunkat i huset som hun hadede inderligt.

Ok tak, så tror jeg jeg stopper med olien og håber hendes skæl ikke kommer igen.
Er der ellers et alternativ til olien, f.eks i form af godbider?

Du kan jo prøve i stedet at give noget Gimpet Multi Vitamin Extra Kattepasta. Det indeholder også fiskeolie, men smager noget bedre end lakseolie, som fx Magic også NÆGTER at røre. Du kan høre Vivi (Bodil) ad. Hun bruger det også til sine.

Olien skal du ikke stoppe med - men finde en måde hun tager den godvilligt på

Lis at finde en måde at give hende det godvilligt, der er jeg løbet tør for ideer.
Første gang slikkede hun det i sig frivilligt - fedt tænkte jeg, ingen problemer der :kryds: anden gang slikkede hun lidt og så har hun ikke ville siden. Så ville hun kun hvis hun kunne slikke det af min finger, fint med mig selvom det tog evigheder :tihi: så ville hun ikke det, så ville hun kun hvis jeg pumpede det ud direkte på bordet (nixen, ingen tallerken eller skål så ville hun ikke). At få det på sin vådfoder vil hun så absolut ikke da.

Prøver det Ingrid nævner, tak for det.

tine - hvis du ikke har prøvet gimpet, så har jeg et lager liggende, så kig forbi…

Tak Vivi, kigger forbi i morgen hvis ok. Ringer lige til dig først.

Er det helt alm. fiskeolie, du forsøger med? Prøv evt. i stedet Viacutan. Den er nemlig helt lugtfri, og jeg tvivler også på, at den smager helt så grimt (men det har jeg altså ikke personligt afprøvet :D), da det er et blandingsprodukt. Der skal kun eet pump til pr. dag - det er kun en ganske lille smule.