Felis Danica's diplom uddannelse

Er det en uddannelse man ikke kan tage med sig andre steder ? I.e. - til forskel fra alle andre uddannelser - mister man retten til denne uddannelse hvis man ikke mere er en del af Felis Danica ?

Da uddannelsen er knyttet på dit stamnavn mister du “retten” til at reklamere for at du har taget den…men det er jo ikke sådan at du ikke tager den viden du har fået med dig, hvis du forlader FIFe.

Tak for info. Det vil sige, at det kunne være en god ide at tage uddannelser i andre regi. Er der ikke sådan en internet uddannelse man kan tage og som ikke har noget klub tilhørsforhold ? For det er jo ærgerligt at bruge penge på sådan noget og så miste der bare fordi man går i en anden klub.

Er det Pawpeds Academy, du tænker på? Det er i hvert fald ikke klubspecifikt :slight_smile:

Pawpeds har vist nogle internetkurser, som siges at være fremragende:) Education

Desværre er ventetiden på Pawpeds kurserne ret stor. Jeg var i maj nr. 51 på venteliste til G1 og der bliver i efteråret afholdt to af dem med max 21 deltagere på hvert hold, så jeg skal muligvis vente til næste forår med at starte. :slight_smile:

Det giver så ikke mening for mig at man gør det - og jeg har da i hvert fald ikke skrevet under på noget ved min deltagelse om at det logo jeg kommer til at få når jeg er færdig med uddannelsen, det må jeg kun bruge på min hjemmeside, så længe jeg er medlem af en klub under FIFe. Så hvor har du de informationer fra? Er det noget FU har vedtaget på et møde eller hvad?

Der er vel ikke noget ulovligt i fx. at skrive på sin hjemmeside: Jeg har tidligere været medlem af xxx-klub under Fife, hvor jeg har taget Felis danicas diplom uddannelse…? :gruble:

Felis Danicas logo er midt i diplomet. Jeg synes, at det er indlysende, at ikke-FD tilsluttede selvfølgelig ikke kan skilte med FDs symbol.
Det er det samme i en rockerklub. Hvis du ikke er medlem, må du selvfølgelig ikke køre rundt med rygmærket.:høhø:

vh

Andreas

Eva en af dem som har taget opdrætteruddannelsen og her ved årsskiftet gået over til TICA af forskellige årsager, har fået at vide på mail fra FD at logoet ikke længere må bruges trods der har stået i mailen at den er ens private ejendom. Så det er vist en af de der mange uskrevne regler, for jeg har intet kunne finde af vedtægter eller regler for uddannelsen at logoet kun er forbeholdt FD medlemmer.

Hvorfor i alverden skulle man ikke måtte skilte med at have gennemført FD diplomopdrætter-uddannelsen, blot fordi man ikke længere er medlem af FD :?
Jeg fatter hat :gruble:

[QUOTE=DK Lindvig;1186365]Hvorfor i alverden skulle man ikke måtte skilte med at have gennemført FD diplomopdrætter-uddannelsen, blot fordi man ikke længere er medlem af FD :?
Jeg fatter hat :gruble:[/QUOTE]

En uddannelse som man har bestået og ovenikøbet betalt for kan man da ikke tag fra en…

Jeg skriver da stadig mine uddannelser indenfor banksektoren på mit CV selvom jeg ikke har været ansat i en bank siden 2009 og ikke længere er medlem af finansforbundet men HK.
Samtidig har jeg taget kurser i HK som jeg da vil have stående på mit CV selvom jeg skulle skifte til em anden fagforening.
Det kan da ikke være anderledes for kurser og uddannelser taget indenfor en friidsinteresse.
Hvis jeg har lyst kan jeg vel lægge billeder af alle de diplomer jeg har lyst til op på min hjemmeside uanset loge. Er uddannelsen taget bliver den vel ikke pludselig ugyldig pga. af et klubskifte
Hvad nu hvis Bekendtgørelsen om kattehold blive genoplivet og det bliver et krav fra myndighederne at man har en eller anden uddannelse indenfor kattehold og opdræt.? Diplomopdrætter uddannelsen må vil stadig gælde - især når man betaler 1.500,00 kr. for den.

[QUOTE=Wijelo;1186371]
Hvad nu hvis Bekendtgørelsen om kattehold blive genoplivet og det bliver et krav fra myndighederne at man har en eller anden uddannelse indenfor kattehold og opdræt.? Diplomopdrætter uddannelsen må vil stadig gælde - især når man betaler 1.500,00 kr. for den.[/QUOTE]

Så håber jeg sandelig at der bliver lavet en obligatorisk uddannelse som ikke er tilknyttet klubtilhørsforhold, men istedet er en en der er udstedt og lavet af ministeret !

Oprindeligt foreslog ministeriet jo denne uddannelse: http://www.jordbrugetsuddannelser.dk/Dyrepasser/DyrepasserAssistent.htm

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1186385]Oprindeligt foreslog ministeriet jo denne uddannelse: http://www.jordbrugetsuddannelser.dk/Dyrepasser/DyrepasserAssistent.htm

vh

Andreas[/QUOTE]

Hvilket jo var et super passende forslag i forhold til varighed og indhold til den viden opdrættere bør have - eller nowet…

Ideen er måske god nok, men jeg tvivler på, at ministeriet har den fornødne viden og erfaring med katteopdræt til, at de kan lave en relevant uddannelse.

Jeg så hellere, at alle de i DK repræsenterede organisationer for racekatte kunne sætte sig sammen og få udarbejdet en god uddannelse for opdrættere, men det er desværre nok ikke muligt :frowning:

[QUOTE=Dorte;1186424]
Jeg så hellere, at alle de i DK repræsenterede organisationer for racekatte kunne sætte sig sammen og få udarbejdet en god uddannelse for opdrættere, men det er desværre nok ikke muligt :([/QUOTE]

Dét ville godt nok være fantastisk! Men du har nok ret, der går for meget politik og praktisk umulighed i det. For os alle sammen. :gruble:

Jeg synes det vanvittigt at I ikke kan. Og at sammenligne det med politik ligeså.

Politik handler om at finde løsninger.

Spin, derimod, handler om at sætte skarp afstand mellem folk.