FeliWay

Ja spørgsmålet er ganske enkelt… Hvad er jeres erfaring med dette produkt :?

Jeg har sammenført mange katte med succes (uden brug af noget som helst), meeeeen jeg må nok indrømme, at jeg er en smule nervøs over Kayas reaktion på Rose…

Ærligt… hun er en hysterisk kanalje, hvad fremmede angår:S Så jeg overvejer kraftigt at få fat i noget FW.

Men synes det er tåbeligt at smide 200 + efter noget udefinerbart væske i fancy indpakning, hvis det mest er “varm luft” :gruble:

Jeg bruger det pt. til at føre lille Rylle (1/2 år) sammen med de gamle Emma og Emil. Jeg er ret sikker på det hjælper på processen, specielt fordi mine første flasker løb ‘tør’ her i løbet af weekenden (Rylle havde da været hos os lidt over 4 uger - så det holder det der med en måned) og Emma nåede faktisk at blive ret stresset i løbet af i mandags inden jeg fik skaffet et par refill flasker i går (jeg har det to steder i lejligheden). De blev sat op i går eftermiddags og her til morgen var der meget mere ro i flokken igen. Om det er en tilfældighed kan jeg jo ikke sige - altså om Emma bare havde en dårlig dag mandag - men jeg synes generelt alle virkede gladere her til morgen end mens der ikke var Feliway på. …det kan naturligvis også være placebo effekten :slight_smile:

Jeg har også anbefalet det til en veninde der havde uro i sin flok fordi en af hendes katte var død - så var der pludselig en del slåskamp om ‘leder-rollen’ - og hun rapporterede også en hurtig ændring mod mindre kævl og ævl efter at Feliway var sat op.

Så jeg ville nok investere :slight_smile:

Hvad er problemet, helt konkret?

Jeg har brugt det for nogle år siden, og jeg synes da det gav lidt ro på de to kamphaner jeg havde i sin tid. Den til stikkontakten dryppede dog lidt hvad der ikke var så fedt med ubehandlet trægulv - da jeg ville bytte den fik jeg at vide, at det var normalt at den dryppede, så jeg var ret glad for at slippe for den i sidste ende…

Mine drypper ikke :slight_smile: Kan hænde de har ændret designet netop pga. det - ret irriterende! - problem :slight_smile:

Der er ikke noget problem endnu… men som skrevet er min Bengal en hystade, og jeg er lidt nervøs for, hvordan sammenføringen vil forløbe mellem hende og min nye siam, jeg skal hente til april.

Derfor overvejer jeg at købe noget FW, men kender ikke produktet og vil ikke smide penge ud til “ingenting”

[QUOTE=DK Sugieh;563500]Der er ikke noget problem endnu… men som skrevet er min Bengal en hystade, og jeg er lidt nervøs for, hvordan sammenføringen vil forløbe mellem hende og min nye siam, jeg skal hente til april.

Derfor overvejer jeg at købe noget FW, men kender ikke produktet og vil ikke smide penge ud til “ingenting”[/QUOTE]

I så fald er det ikke Feliway, men Felifriend du skal have. Den har jeg aldrig set nogen effekt med.

Er det en killing du skal hente?

Hvis du overhovedet skal gøre noget, ville jeg starte bengalen op på Zylkene 14 dage før den nye kat kommer. Det tror jeg virker langt bedre på den type problemer (hvis der altså er problemer).

Hvad med Zylkené - Colostrum har hos mig givet samme - måske bedre effekt …

Ja det er en killing på 13 uger :slight_smile:

Zyklene er også ukendt for mig, da jeg som sagt aldrig har haft problemer med sammenføring… Men jeg har heller aldrig haft så hysterisk kat som Kaya før :wink:

Det er heller ikke sikkert der bliver problemer… men Kaya kan være skræmmende ind imellem :slight_smile:

FeliWay - den til stikkontakten har jeg prøvet, da vi i en periode fik flere nyankomne (tilløbere) - jeg vil sige, at ca. halvdelen af vore 6 katte reagerer på det, én af hunkattene kom næsten i den 7. himmel, da jeg havde det i stikkontakten (de har aldrig dryppet dem jeg har haft). Jeg kunne godt lugte en lillebitte smule, når jeg “stak” næsen ned, men bemærkede ellers ikke noget. Jeg brugte det kun i en overgangsperiode på 1 lille måned.

FeliWay på spray - den har jeg f.eks. brugt ved juletræet, for at forhindre at katte-strint (jeg har både hun- og hankatte der strinter, når der kommer nye ting ind i huset - selvom de alle er neutraliserede).

Sprayen (1-2 sprøjt i rummet) har jeg brugt for kort tid siden i en uges tid, da 2 af vore hankatte havde set sig “sure” på hinanden, den ene hankat reagerer lidt sjovt på det, idet han nærmest prøver at undgå det område, hvor han kan lugte det - den anden hankat er fuldstændig uberørt og vader rundt som han plejer.

Så mine erfaringer er, at det virker meget forskelligt på kattene - nogle elsker det, andre er uberørte og nogen gider det ikke…

>>(jeg har både hun- og hankatte der strinter, når der kommer nye ting ind i huset - selvom de alle er neutraliserede).<<

:thumbup: Nå… du er også en af de heldige… Kaya strinter som en fertil baggårdskat :høhø:

Jeg tror det må komme an på en prøve… Håbe på det ikke bliver nødvendigt at anvende, og håbe på det virker, hvis bølgerne viser sig at gå rigtigt højt :slight_smile:

Tak for erfarings-uddeling :slight_smile:

Jeg har cirkus syv års erfaring med dem - plus nogle andre… Min erfaring er, at reagerer en kat ikke på det ene middel, så reagerer den på et andet såsom bach eller zylkene eller baldrian (nogle katte ophidset af baldrian, andre beroliges, så i dette tilfælde ville jeg ikke bruge den)

Prøv sprayen først, den er billigere. Difuseren skal sidde i kontakten ca 4 dage før den virker - siges det - jeg har set den virke straks. Bach virker akut dvs straks, hvis det virker, og Zylkene virker inden for en time, ifølge producenten, hvis det virker. Det har jeg så kun set ske på en kat…

Desværre er det med disse midler, som med alt andet ved katte: man kan ikke generalisere og jeg synes personligt, at prisen på Feliway burde ned, så flere kunne afprøve det uden at bruge så mange penge på det…

Felifriend har jeg set virke - det virker straks. Men det skal på hænderne.

Jeg har altid fået fortalt, at der kan gå op til 14 dage, før der ses effekt.

På deres hjemmeside står der:
Zylkène virker relativt hurtigt, men dyret skal også have tid til at reagere og tilvænne sig til de aktuelle påvirkninger/ændringer i omgivelserne. Som ejer vil man oftest notere sig en ændring i dyrets adfærd efter 7-28 dage, men Zylkène bør anvendes i 1-2 måneder, før den endelige effekt vurderes. Jo længere et adfærdsproblem har stået på, jo sværere er det at komme til livs – uanset hvilke tiltag der laves.

Ja det troede jeg også indtil jeg læste en artikel i Min Ven Katten - så skrev jeg til producenten som svarede retur om en time. Man kan altså teste virkningen inden for en time - det var også helt nyt for mig, men producenten må jo vide det…

Jeg har mailen et sted, hvis jeg skal poste den. Jeg blev så overrasket, at jeg skrev til dem straks. Tror hun hed Pernille Wenniche hende, der skrev et pænt og informativt svar retur… Skal jeg lede efter den?

Jeg ville give hystaden zyleme/serume-um og starte og i god tid før. Og så ville jeg sætte feliway op og suplere med en spray ja godt sagt helgardere mig på alle måder.

For hvis de først får set sig gale på hinanden så bliver det ikke ligefremt nemmere. Og sådan som jeg ser det, kan det være to “spændende” racer at sætte sammen. Men jeg ville ikke bare lade to og to være 5½ og så håbe på det bedste.

Nej det er MIT valg at udvide flokken og derfor også MIT ansvar at sørge for det vil forløbe hensigtsmæssigt og ja så må der efter min mening så bruges de penge som er nødvendige.

Det er bestemt to racer der går kanon godt i spænd sammen :slight_smile: Meget sociale, snakkende og livlige. :slight_smile: Hvad de ikke lærer hinanden er ikke værd at tale om :høhø:
Sidste år havde jeg en enkelt gang både siam og plet i løb på samme tid.:uha: Never ever har DK hørt sådan kattesang:tihi:

Naturligvis er det mit ansvar at sammenføringen forløber godt, men derfor er der jo ikke nogen grund til at smide penge ud til “varm luft” :wink:

Da Kaya kom ind i familien spiste de sammen samme aften :hjerte:

jeg har indtil videre kun positive erfaringer med feliway. og ja den er dyr - men den kan gemmes s bare af med fordamper delen og på med låget så har du til næste gang.
den sjkal op en dags tid eller 2 før for en sikkerheds skyld.

noget helt andet er at siamesere er så p… nysgerrige at de sjældent er bange ret længe ad gangen. synes ummidelbart de er nemme at sammenføre med andre racer, hunde og børn.

:smiley: Ja det har du så inderligt ret i :tihi: Men min plet er lidt af en mundfuld :cool2:

Har bestilt, så må det virke eller lade være :cool2:

[QUOTE=DK Sugieh;563487]Ja spørgsmålet er ganske enkelt… Hvad er jeres erfaring med dette produkt :?

Jeg har sammenført mange katte med succes (uden brug af noget som helst), meeeeen jeg må nok indrømme, at jeg er en smule nervøs over Kayas reaktion på Rose…

Ærligt… hun er en hysterisk kanalje, hvad fremmede angår:S Så jeg overvejer kraftigt at få fat i noget FW.

Men synes det er tåbeligt at smide 200 + efter noget udefinerbart væske i fancy indpakning, hvis det mest er “varm luft” :gruble:[/QUOTE]

Hej DK Sugieh :slight_smile:

Jeg har 2 MainCoon drenge på 3 år.

Jeg bruger det flere gange om året… Jeg v. ikke om du mærker nogen drastisk forandring hos dunboldene… Men det er m. til at gøre dem mere trygge og mindre nervøse i forskellige situationer, som nytår, familiefester, osv. osv…

Jeg sprøjter det ud omk. deres ligge steder nogen timer før gæster… eller et par gange, nogen dage før, der skal ske noget stort, som man kunne tænke vil stresse dem…

Og ja, er der ikke nogen problemer, er der jo heller ikke nogen grund til at sprøjte hele huset til… Hæhæ…

Købte en fl. på 60 ml. til omk. 200,- for 3 år siden, og den er ikke tom endnu…

Jeg v. at det er et “duft feomon” en slags hormon, som efterligner det, en dragtig kat udskiller… Det er så kemisk fremstillet (efterlignede)

Mvh.