Ferie på Rømø

En veninde og jeg har i dag planlagt lidt ferie på en Bed & Breakfast på Rømø om en uges tid.
Er der nogle der har været der før og kan anbefale lidt udflugter,seværdigheder m.m. på Rømø og omegn :slight_smile: ?

[QUOTE=Hanne N;221806]En veninde og jeg har i dag planlagt lidt ferie på en Bed & Breakfast på Rømø om en uges tid.
Er der nogle der har været der før og kan anbefale lidt udflugter,seværdigheder m.m. på Rømø og omegn :slight_smile: ?[/QUOTE]

Har været der hver eneste sommerferie siden jeg var 3 måneder :smiley: Så mener at kende øen så nogenlunde :tihi: Hvad er I interesserede i?

Har bl.a. været på deres bunker-tur, det var meget interessant. Vi fik lov at gå ind i ellers aflåste bunkers og der var endda en, hvor vi kun kunne komme ind via et rør, der gik et par meter ned i jorden…har dog hørt, at alt afhænger af guiden (min far var på samme tur, med en anden guide og den var kææædelig).

Der er også kommandør-gården, hvor man kan se hvordan folk levede dengang osv. Hvis I er mere til det historiske altså :slight_smile: Og så er der selvfølgelig den lille skole (der er på få kvm.).

Hvis du kan lide heste, kan jeg anbefale Rømø Islændercenter
Jeg var der som en del af en kursusweekend med mit arbejde i februar. Skønne skønne små heste :wehuu: Og de har heste til både uerfarne og erfarne ryttere :slight_smile:

…Du kan sikkert finde flere idéer på siden :ok:

Der er også denne side, som du måske kan finde inspiration på: Rømø-Tønder turistforening.

Nogle fra mit arbejde valgte at Kitesurfe istedet for at ride, da vi var derovre, så det er også en mulighed - ved dog ikke lige hvor og hvordan.

Jeg har selv lige været på familiebesøg dernede i dag, og vi var en tur på Tønder Kunstmuseum og Kulturhistorie Tønder. Det er et meget stort sammenhængende museum med noget for enhver smag, så det kan virkelig anbefales :thumbup:

Tak for ideerne,nu er der da lidt at arbejde sig ud fra :slight_smile: