Fiber foder?

fordi min hankat har tendens til problemer med analkirtlerne, rådede dyrlægen mig til at skifte til et godt fiberrigt voksenfoder over den næste måneds tid.
dette skyldes at analkritlerne skal trykkes på af afføringen for at blive tømt, blød afføring kan gøre at dette ikke sker og derfor fyldes kirtlerne op.

jeg skal derfor finde et godt fiberrigt voksenfoder til balder, men det må ikke være slanke, da hans søster også spiser af det, og hun må ikke tabe sig da hun er lidt til den slanke sde.

hvad er et godt fiberfoder til min Balder?

Et fiberfoder der er godt og ikke for slankende, men til at holde vægten er Hills W/D. nogle kalder det Wonder Diet, og andre som det hedder Weight Diet. Fås både som tørmad og som vådmad, vådmad så bed om den med minced chicken.

NB! Fra dyrlægen…

Har bruger vi Hills Natures best som er fyldt med fibre og grønt og dejlig store kroketter så der er noget at tygge på -thumbs Det kan jeg ihvertfald anbefale :smiley:

det endte med IAMS hairball efter råd fra LisD. Det viser sig at de fleste kattefoder indeholder 2,5 % fiber men IAMS hairball indeholder intet mindre end 7,5 % så det er super.

og så har vi købt en pose orijen som et forsøg fordi vi kender flere der bruger dem som har emegt sunde og skønne katte.