FIFe gf 2017 - forslagene

Desværre ingen justering af huskatte standarden :frowning:

Rygter vil vide, at forslaget om “parring på show” ikke blev vedtaget. Kan dette bekræftes:? Hvad var argumenterne for ikke at vedtage det:?

Det er ikke rygter - det fremgår faktisk af Bettes blog :slight_smile:

Det har jeg efterfølgende læst :slight_smile:

Fra Bettes blog:

FFF (FR): § 2.6.3 Breed Best in Show (reduce amount of cats of remaining breeds to 40) - vedtaget

Udmærket. Så skal der eksempelvis ikke være helt så mange MCO, før NFO kan få breed BIS.

vh

Andreas

[QUOTE=Susanne W;1309169]Selv om det ikke er første gang du har nævnt det, så skal en birma STADIG ikke være cobby eller ligne en gammel colorpoint. Og den skal heller ikke have perserpels; den skal have silket birmapels, som føles helt anderledes. Punktum.
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg syntes også Birma skal have semi-long hair og have deres elegante bygning. Men der er Birma opdrættere der tænker anderledes?

Har talt med Anette Kampf og hun mente at ikke alt der er sket med Birma er lige ønskværdigt…denne tråd viser også forskellige holdninger der kan forklare den ‘pelstilvækst’ der har været hos Birma?
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=21621

Har selv haft Birma i sen 1980’erne/1990’erne - hun havde havde kort pels i forhold til vores persere og helt anden kvalitet (spec. mht til underuld hvis jeg husker ret).

Anyway, jeg taler om generelt ‘look’ det man kan se på fotos - og der er Birma i dag, der har stor pels og er kompakte i kroppen…og har runde øjne. Lad os kalde det ‘type-creep’?
Som i ‘mission-creep’ (a gradual shift in objectives, often resulting in an unplanned long-term commitment)

[QUOTE=dkkorat;1310443]Det skulle man mene…

Jeg bragte emnet på bane i min klub, da jeg hørte om flere tilfælde, hvor parringer skete i udstillingsburene på udstillinger, og at klubberne hævdede intet at kunne stille op, da det ikke var nævnt i showreglerne. Derfor bragte jeg det på bane i min klub - omend ikke andet for at få en diskussion om problematikken. Det undrer mig, at nogle klubber ser hjælpeløst til, mens andre klubber tydeligvis godt kan sige fra overfor udstillerne. En ensrettet politik på området ville være godt IMHO.[/QUOTE]

Jeg har ikke hverken set det eller hørt om at det skulle foregå på danske udstillinger. Diskussioner er altid gode at have hvis de er relevante. Hvis ikke det finder sted på danske udstillinger er det så relevant? Det burde IMO ikke være noget der skal laves regler for i den danske katteverden, det bør være sund fornuft at det selvfølgelig ikke skal foregå. Jeg har fuld tillid til at relevante udstillingsudvalg på en given dansk udstilling vil stoppe det hvis det finder sted.

[QUOTE=Susanne W;1310444]Jeg tror ikke det er noget der forekommer i Danmark, jeg har i hvert fald aldrig oplevet det. Men et flertal af medlemmerne stemte for forslaget - det er vel fair nok? Det går i hvert fald over min forstand at nogen overhovedet vil lægge hankat til en parring i et bette udstillingsbur nogen steder, og har svært ved at se hvordan nogen kan få problemer med sådan et forbud - men det KAN nogen tydeligvis…:uha:
VH
Susanne[/QUOTE]

Susanne, det handler ikke om hvorvidt et flertal har stemt for eller ej, demokratiet har talt. Men at man har fundet nødvendigt at tage forslaget med… sorry Camilla, det er på ingen måde ment som en personlig kritik af dig, selvom det kan komme til at lyde som det. Så jeg kan godt forstå at der kan komme spydige kommentarer som der skrives på bloggen. Det stiller ikke katteverdenen i et godt lys (men det er der selvfølgelig så mange andre ting der heller ikke gør)

Jeg vil gerne understrege at mit indlæg ikke var ment som en hentydning til PRA-forslagets manglende tilstedeværelse.
Den diskussion vil jeg ikke gå ind i, for det var ikke formålet med mit indlæg.