Filur prøver at parre Findus

Hjælp! Filur er begyndt at prøve og parre Findus. De er begge kastereret og det er ikke noget filur har prøvet på førhen, heller ikke på Zalsa.
man kan se på Findus at han ikke helt kan finde ud af hvad det er filur har gang i og at han bliver “forvirret”.
Hvad kan jeg gøre ved det? Eller skal jeg bare lade det stå på?

På forhånd tak!

Det lyder som dominansparringer mellem to hankastrater - det er ikke usædvanligt;) Du kan ikke gøre så meget ved det, så jeg synes, du skal lade drengene hygge sig…

Medmindre Findus siger kraftigt fra og Filur ikke respekterer det, så ville jeg ikke gøre noget ved det.

Diego gjorde det også ved Jako (begge hankastrater fra de var 12 uger). Og et godt stykke nede i tråden her finder du også et billede af Ib og Stevie, der “hygger” :wink:

Helt normalt :slight_smile:

Her er det omtalte billede af Stevie med Ib ovenpå. Det er ikke ligefrem et særsyn herhjemme L

Ib blev endda neutraliseret tidligt, Stevie først efter vi havde fået ham. Heldigvis er Stevie langt hen ad vejen fløjtende ligeglad med det (f. eks. fortsætter han uanfægtet med at spise på billedet her) og NÅR han synes at nu er det nok, så er der ingen tvivl om hvem der er størst og stærkest og EGENTLIG bestemmer - uanset hvor meget Ib gerne vil ha’ det er ham L Han får bank af Stevie hver gang de holder brydekamp :slight_smile:

Det er bare sjovt, for det oplevede vi aldrig med vores 2 hankatte… Måske fordi de var brødre?

Du er nødt til at skifte navn på ham ligger nemlig til navnet LOL Min filur(kastrat) prøver også at parre Gynt(fertil), Gynt siger bestemt men sødt fra og så sker der ikke mere der. Filur har lært det af hans bror Artig, så brødre kan godt finde på det.
Hos Filur starter det med han først at advare med et skarpt mivmiv, der betyder min(til tider urealitiske store) intim zone er brudt. Ignorere Gynt ham(tøserne flytter sig bare GIDER ikke diskutere med den gamle tosse) går han hen og prøver at parre Gynt, der så typisk vender sig 180 grader og skubber ham væk med et irriteret udbrud og bliver ellers liggende nøjagtig hvor han altså lå før den skøre tosse ville have den plads. Både hos Filur og hans bror Artig ligner er i høj grad en dominans handling, hos Filur udløst af der pludselig er en fertil han i hjemmet, der værtfalde ikke skal bestemme over ham, altså en usikkerheds dominans af en art. Hos Artig var det ren dominans for at holde Filur på plads, for Artig var uden tvivl kongen herhjemme.

Det tror jeg ikke. Mine abydrenge gør det også, og de er tvillinger :slight_smile:

Men når en kat prøver at parre en anden af sit eget køn, er det så altid dominans, eller er der andre ting inde over også?

Tak for svar alle sammen, jeg lader det stå på og holder øje på afstand. Han har bare aldrig gjort det før, derfor jeg blev slået lidt ud af den da han gjorde det et par gange i træk.
havde godt i tankerne at det nok var dominans.