Finde løsning på (kattenes) sociale problem. Ny kat eller?

Held og lykke med det! -thumbs

Mange tak :slight_smile:

Nu har du fundet løsningen, men vil da gerne bidrage med mine oplevelser - der er meget lig Pia Meekocoons;

Vi har fire Maine Coon drenge og en enkel pige. Og det er helt sikkert drengene der leger drengelege… indtil de bliver en 4 år - som Maddox er nu, og dermed er blevet bare lidt mindre voldsom. Liva hun gider dem ikke, når de er vilde, hun vil egentlig helst bare hygge med dem der kan finde ud af at ligge stille mere end to sekunder :smiley:

Men samtidig tror jeg dog også alderen har lidt at sige - og nu er der jo lidt forskel på din dreng, og dine piger. Her har de to yngste mest ud af hinandens selskab (de er 1 og 2 år), og de leger hele tiden sammen og finder på numre sammen. Derefter har vi en på 2 ½ - han er lidt midtimellem - vild (og så er det sammen med de to yngste) - og puttenusset (så er han sammen med Liva). Så har vi Maddox på 4, der stort set bare går og hygger sig og kun indimellem er vild. Og til sidst Liva - dronningen der synes alt vildt er klamt, og at en rigtig dame ikke bruger tid på sådan noget -høhø

Så find du dig en drenge-ven til din basse - og prøv at find en der matcher ham lidt i væremåde - der er nok størst sandsynlighed ved en anden Maine Coon, men indenfor andre racer er der jo også varianter af måder at være på. Min erfaring er desuden at en killing eller helt ung ungkat er nemmest at få ind i en flok -love

Held og lykke med det -thumbs

Justice - tak for det. Jeg sætter stadig stor pris på at høre om andres erfaringer på det område. Det er et meget stort skridt for mig lige pt at få den 4. kat der. Skulle virkelig lige tænke det igennem om jeg kunne overskue det. Men for kattenes skyld så vi kan få ldit fred, så gør vi det. Og nu er jeg jo ovenud spændt osv.
Jeg får (nok) en ny killing via en mnco opdrætter som kender min opdrætter, og som har mødt Diego som killing og kender hans forældre, så må vi se om det ikke kan fungere :slight_smile:

Min mco pige var kun glad for at hendes “plageånd” havde fået en ny tumlekammerat :). De fleste katte vil normalt efter kort tilvænning acceptere en ny killing i flokken.

Hej Eva K

Nu har jeg haft den glæde af at kende en MCO og hvilken en [bigloony] Han boede her sammen med min flok i 3 år og var den bedste lege onkel for BRI killingerne eneste ulempe var dog at mine små blev oplært i at “gå efter struben” af Siggi (MCOen) og de nye killinge køber kiggede lidt når de kom hjem med lille buller og den i kåd leg gik efter struben på en gran-voksen kat -uha De kunne jo klare ALT da de jo var en Coonbri … Desværre gik det ikke længer da Siggi (MCO) og Bettemis (huskat) de var opvokset sammen og var som brøder , lavede alt for meget balade med mine fertile hunner ! Både BRI og ABY hunner ville ikke finde sig i deres leg og hylede op hvergang der var optræk til noget… Så vi måtte tage den triste beslutning og lade dem flytte hjemmefra… De blev solgt so mdet de var nemlig “brødrer” der ikke kunne skilles og de gør nu livet herligt for et par med kun de to katte og alle elsker alle -love :smiley:

Kan godt forstå at du drømmer om BRI det er ved gud også en dejlig race, men skulle jeg sætte en BRI sammen med en MCO flok så ville jeg søge for at få en BRI fra nogle linier der er temlig livlige og robuste i psyken… Ikke at BRI er en glas- dukke , men nogle af dem er lidt for "egen " hvis man kan sige det sådan ?

Jeg har selv ABY og BRI i samme flok og det går som en drøm.
Nå det var lige mit morgen pip.
Held og lykke med at finde drømme katten.
Hej fra Britt

Hej Britt

Tak for dit råd :slight_smile: jeg valgte dog kort tid efter at jeg lavede tråden her at statse på endnu en mco. Jeg vil være så sikker, som jeg nu kan blive, på at kemien er der.
Og jeg har faktisk fundet den jeg skal have. En fra Olmocabe’s flytter nok hjem til mig d. 12.8. ca :smiley: Han kan ses i tråden “Se hvad jeg skal have” :slight_smile: