Fionas tur til osteopat

Det er jo ingen hemmelighed at Fiona er en dame med temperament, hun er jo tortie :wink: men de seneste måneder syntes jeg godt nok, hun var blevet lige nok en krampe til at det bare var tortie, der viste sig.

Hun var kort for hovedet og halv lunefuld, når hun blev aet ned over ryggen og helt tosset blev hun en dag jeg, desværre meget bestemt, skulle børste hende. Men det skulle hun! alternativ var at hun var gået i knot. At få bagparti og hale børstet udløste historiens største verbale røvfuld til mig :yikes:

Jeg havde, gennem katteveninde, hørt om en ostopat på Fyn som bare var alletiders. Der er jo lidt langt til Korinth fra Århus, men hvis når det gælder mine katte, så ja :wink:

I går gik turen så ned til Tove Due i Korinth https://duetove.dk/
Tove satte Fiona på behandlingsbriksen og Fiona blev som smør i hendes hænder. Det var helt vildt at opleve. Fiona som jo ellers nok kan udtale sig som en sømand, bare sød og blid og nød at få sat led og bindevæv på plads.

Det var så korrekt, at jeg troede der var noget galt med hendes bagparti/hale. Fionas bækken var helt skævt og hendes forben og bagben og en del af ryggen var meget stiv i sener og muskler. Jo ikke så sært, når nu hendes bækken var gået ud af hak. Jo heller ikke så sært at det lige var bækken, da hendes to graviditeter jo var med mange killinger og store killinger.

30 minutter på briksen og Fiona lod sig håndtere og der var ikke så meget som et pip fra hende. Lige en enkelt gang blev øjnene noget store og ørerne blev lagt ned, men ellers nød hun det helt tydeligt. Hun lå med blide normale øjne og smilede. Skulle ikke holde hende, hun lå bare og lod sig behandle. Jeg havde en hånd på hende, bare for at være sikkert, men kunne have været helt undværet.

Tove er helt sikkert kattehvisker!!!

Det bedste er at hun, mentalt, er vendt på en tallerken :slight_smile: Hun er nu sød og der er ingen grænser for, hvor hyggeligt det er at blive løftet og hun er igen som smør i mine hænder og tilbage til at elske at ligge på ryggen i mine arme :hjerte:

Hun syntes stadig Alexander er lidt en spasser (det er vi nu også andre der syntes, fertil hankat er bare en mundfuld…) men hun har kun en enkelt gang hisset over ham siden vi kom hjem igår. Ingen problemer med de andre, det var der så heller ikke før. Morgenmaden dd foregik i stille ro og ingen hyspys fra Fiona, bare rolig spise fra egen tallerken.

Hun er selvfølgelig også træt fra turen i går, men det er ikke kun det.

Det bliver helt sikkert ikke sidste gang jeg tager ned til Tove Due, hvis jeg har en kat som ikke trives mentalt, men ellers virker sund og rask.

Katte burde simpelthen være bedre til at vise smerte, der er jo ingen tvivl om at hun bare har haft pivondt. Det kan godt give mig lidt dårligt samvittighed, at jeg ikke tog hende derned noget før, men nå pyt, det kan jeg ikke lave om på, men meget glad for at jeg brugte dagen i går på hende min sødeste :hjertekat: Fiona

Billeder fra hun var ca. 12 uger. Ja dengang testede hun også grænser :slight_smile:

15 Synes om

Wau hvor er det fantastisk læsning. :heart_eyes: Jeg har lige gemt hendes hjemmeside. Så dejligt det har hjulpet Fiona. :hugs:
Min Fiona er jo også Tortie og Frida var, det er nogle bestemte damer ja. Ved man om det vitterlig er rigtigt, at Tortier er mere hysse?

1 Synes om

Tak og ja det var også en fantastisk oplevelse. Fiona blød som smør og uden brok selvom en fremmed havde fat på hende, det var for vildt at opleve. Fiona er ikke udadreagerende, hvis man altså lige ser bort fra hendes eder og forbandelser, men syntes de ikke det er fedt at blive gramset på. Tove måtte bare alt.

Kan kun anbefale Tove på det varmeste, hun kan sit kram.

Ahhh det er vist mere snak og skrøner, men de fleste tortie ejere vil sikkert påstå det :wink:

Der er lavet undersøgelser med mennesker og der er det vist at rødhårede oplever smerte mere og anderledes end andre, men om det kan overføres til katte er nok mere tvivlsomt.

Joy er jo også tortie og udover at hun en monsterdrillepind, så er hun den sødeste og mest blide kat, ikke meget tortie-hys over hende :wink:

1 Synes om

Har ikke personlig erfaring med Tove Due, men har brugt både osteopat, akupunktør og KST behandler til hestene - og det kan helt sikkert noget…
Min gamle hoppe på snart 25 lænede sig sidste år stærkt op ad aflivning - tiltagende dårligt gående, periodisk nærmest springhalt på vb og besværet når hun rejste sig. Røntgen af ben afslørede ikke noget, og scintigrafi af bagparten var eneste bud på udredning, hvilket jeg ikke ville hive hende igennem - skader i det område kan meget sjældent behandles hos heste.

Som last resort valgte jeg at prøve med KST behandling, og det er simpelthen den bedste beslutning ever…
Allerede efter første behandling var der markant forbedring af hendes bevægemønster og almentilstand, og hun er i dag fuldstændig symptomfri og velfungerende - vi ved stadig ikke, hvad hun reelt fejlede/fejler, men KST holder hende i hvert fald kørende, og hun elsker behandlingerne. :racehorse: :ok:

6 Synes om

Dejlig historie!

Ja de alternative behandlere kan virkelig noget og ja Fiona var helt klart også med det samme dybt forelsket i Tove. Den måde hun lod sig håndtere på og at hendes hvasse blik ændrede sig til blidt og kærligt var alt jeg behøvede for at vide at det var den helt rigtige beslutning at tage derned.

1 Synes om

Skal blankt erkende, at det i mellemsvær grad clasher med min faktabaserede hjerne, at man ved “håndspålæggelse” kan mærke ubalancer langt inde i kroppen - og ikke mindst, påvirke dem - men det er sgu’ svært at afskrive som hokus pokus, når hestens krop reagerer og arbejder med, vitterligt for øjnene af en.

Og når det virker på dyr, så kan jeg ikke engang trække placebo-kortet… :sunglasses:

1 Synes om

Jeg render rundt med den største sølvpapirshat og har om nogen fødderne dybt begravet fakta og naturvidenskab, men bruger jo gerne homøopati, akupunktur mv på egen krop og kattenes. Jeg fatter intet af det og det irriterer mig helt sindssygt MEN når det så er sagt, så ved jeg jo hvor godt det virker på mig selv og de gange jeg har brugt de på kattene har jeg også haft stor hjælp af alternative behandlere.

Men ja placebo-kortet kan vi godt holde i lommen, når teknikkerne også virker på dyr :slight_smile:

Jeg har i mange år brugt Lone fra http://thetouch.dk/ både til voksne og killinger.

Hun retter et helt kuld for samme pris som en behandling af en voksen, så alle mine kuld bliver gennemgået af hende, inden de flytter. Sidst var der så mange, at hun nåede at tage nogle af dem to gange, fordi de brillerede ved at skvatte ned fra køkkenbordet, inden hun var færdig med de andre :wink:

Jools blev også rettet lige før fødslen og hun viste sig at have et skævt bækken, så det var en stor fordel :ok:

7 Synes om

Exactly - så i dette tilfælde har jeg også bare valgt at lære det uden ad… :grin: