FIP har også ramt os

Hvad skriver man når ens kat bliver syg, og vi fysisk og psykisk hård ramt af det hele oplevelsen.
Vi startede med at observere at vores hankat havde tabte over en periode, men var ikke syg, ingen feber/eller andre observationer.
Vi talte om hanner med forårs kuller der ikke spiste nok, og slog det hen, til en dag hvor han ikke ville spise, ej med godbidder og andet guf som han normalt spiste, her tog vi afsted til dyrlæge, han havde lidt feber men ikke alarmerende.
Vi fik taget blodprøver der skulle sendes til KU/SUND, vores hjerter håbede på at de ville komme retur negativ samtidigt han begyndte at spise hos dyrlægen, der var vores lykke gjort, men hjemme igen ville han ikke spise selv, der gik nogle dage med at fodre men tvang, men det er heller ikke en brugbar løsning, afsted igen til dyrlæge, som havde resultaterne retur fra KU/SUND, og de var sku ikke gode, desværre ikke et tydeligt billede af FIP/andre ting så vi fik taget endnu en blodprøve, og han spiste lidt igen hos dyrlægen, da vi kom hjem, var der ingen ændringer i at han ikke ville spise selv.
Vi tog beslutningen at vi ville ha ham aflivet, for det med at tvinge mad i en kat er ikke en brugbar løsning,
afsted til dyrlægen igen, på bordet begynde han at spinde og vi var MEGET i tvivl om vores forehavende, men vi var klar over han var meget syg, og han ville ikke spise selv, samt dyrlægen var enig i den beslutning.
Jeg hader at opdrætte når det er op til os, om dyr skal leve eller dø, det er en af de værste ting ved at opdrætte.
Under hele forløbet fik han smertestillende og antibiotika + kvalmestillende for at se om han ville spise, men det havde ingen effekt.
Da han var aflivet blev han undersøgt yderliger og der var væske i bugen.

Her skulle ha været et billede at det gullige væske som dyrlægen træk ud af ham, det var FIP suk suk
Som killing


Som voksen
IMG_3392

Han er allerede savnet.

Åh nej, det gør mig meget ondt at høre - hvilken smuk fyr :’-(
Det gør så nas i os når vores dyr skal til dyrehimlen, for vi elsker dem jo. Og vi har også alle givet dem det bedste vi kan - og I har taget det ultimative skridt og givet ham et værdigt farvel :heart:

Jeg har selv mistet en kat til FIP, og jeg ønsker det ikke for nogen. Hvor er jeg ked af det på jeres vegne :cry:
Forbandede FIP!

:kram:

Hvil i fred, smukke fyr :hjerte: :lys:

1 Synes om

Vi føler i den grad med jer, ved alt om hvor ondt det gør :lys:
:kram:

1 Synes om

Det gør mig ondt, kram til jer og hvil i fred lille mis :lys:

:kram:

Det er jeg ked af at høre, kæmpe kram til jer begge :kram:

:lys::kram:

Øv ikke endnu en som FIP tog væk. Møgsygdom!

:kram: til jer og :lys: til bassen så han nemt finder vej over broen.

Det er bare så frygtelig sørgeligt. Må jeg spørge hvor gammel/ung den flotte fyr var?

Jeg har heldigvis indtil videre undgået FIP (7-9-13), men din sørgelige tråd fik mig til at læse en masse om det. En ting jeg læste, og som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal tolke, er denne sætning “Der findes på nuværende tidspunkt ikke en vaccine mod FIP i Danmark” (fra http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=156)! Betyder det, at der findes en vaccine, men at den ‘bare’ ikke er godkendt i Danmark?

Igen, det er sørgelig læsning om den flotte fyr - heldigvis har vi altid minderne tilbage når den væste sorg har lagt sig :heart::heart::heart:

Det gør mig ondt :troste: :ked:

Det gør mig virkelig ondt
:lys:

:kram:

:kram:

Jeg føler med jer. :heart:

[quote=“Roadhouse, post:10, topic:236441, full:true”] Betyder det, at der findes en vaccine, men at den ‘bare’ ikke er godkendt i Danmark?

[/quote]

Nej … (Gid der fandtes noget så simpelt, som var rigtigt brugbart mod FIP)

I har min største medfølelse Esben og Lisbeth :troste:

1 Synes om

Det gør mig ondt, Esben :troste: Har selv været igennem FIP-rutsjebanens op- og nedture og ikke mindst uvished.

At tage beslutninger om liv og død er forhåbentlig ikke noget, vi nogensinde vænner os til. Men som katteejere er det på den anden side også noget, vi skal være forberedt på, at vi nok kommer til. Lige som I gjorde for jeres smukke, blå bamse.

1 Synes om

Det er så umådeligt hårdt at miste en kat til denne forbandede sygdom. :troste:
Hvil i fred, smukke dreng.:hjerte:

1 Synes om

Det gør mig ondt. :cry:

1 Synes om

Æv, Esben, det gør mig ondt. Enten taler brite folket lidt mere åbent om FIP end tidligere, eller også er der en bølge i øjeblikket, som har varet et halvårstid. Har godt nok registreret en del flere briter og skovkatte end ellers det sidste halve år, som bukker under for FIP. (Plus selvfølgelig the usual suspects hos birmaerne) Enten er der flere af dem lige nu, eller også snakker vi mere åbent om dem. Uanset hvad forklaringen er, så er det træls.
VH
Susanne

4 Synes om