Firefox aka udbryderkongen Houdini

Ja, men nogle interessante observationer. Tak, Hanne. :slight_smile:

hvor er de kære :hjerte:

Kæft, hvor er han skøn :klapper::klapper::klapper:

Og fine er de jo allesammen :hjerte:

[QUOTE=DK Lindvig;917866]Takker :neje:

Det undrer mig sådan set ikke at Firefox var den første til at forcere pleksiglaspladen, for han er en rigtig kan selv og vil selv kat.

Han er som en snu ræv (navnet Firefox passer i den grad til ham). Stille og roligt gør han de ting, som han vil. Han behøver ikke flokken til at støtte ham i fremmede situationer. Han tager initiativ, helt på egne poter :ok:[/QUOTE]

Han lyder helt fantastisk!
(og jeg skal ikke have skovkat :frowning: )

Udfordringer - det er lige, hvad en lille killing har brug for. Og når der er en mulighed lige for snuden af én, skal den da udnyttes - og forceres :rock:

[QUOTE=DK Lindvig;917927]D
I 5-6-7 ugers alderen udvikles deres forskellige personligheder mere og mere. Dvs. nogle af trækkene bliver mere og mere synlige.
De udvikler sig selvfølgelig også efter 5-6-7 ugers alderen, men det er i den periode, jeg synes at den største udvikling mht. personlighed sker.
[/QUOTE]

Vi så det samme med Sagas killinger i sin tid…
Og Emils opdrætter tog kontakt, da han var lige omkring 7½ uge… med et godt tilbud til Jan, hvis vi stadig var på udkig efter en killing :slight_smile: Der var hun nemlig helt sikker på Emils psyke og personlighed ville være det vi havde brug for…

Men ham der Firefox lyder godt nok ualmindelig tiltalende! Der er nogen som får en fantastisk kat! :slight_smile:

Hahaha sikke en herlig billedserie. BilledseriER faktisk for den med kradsetræet er også skøn!

Det er forresten en smart ide med den plade - den er bare ikke høj nok :wink:

Hm jeg skal vist investere i en hel netdør hvis jeg skal ha’ killinger, kan jeg se. Og så lige ha’ en af ungerne til at flytte ud så der bli’r et værelse til dem :tihi:

Vi har rent faktisk 2 pleksiglasplader :høhø:
Den lille, som er den, der er på billederne. Vi har en , der er større … ca 1,4 m høj.

Når killingerne kan forcere den lille plade, fjernes den, og så er der dømt frit løb, når vi er hjemme.
Mens vi er på arbejde, sætter vi pt. den store plade på, og så er killingerne, og i starten også deres mor, inde på værelset.

Jeg er ikke tryg ved, at lade små og meget nysgerrige killinger udforske vores hjem, når vi ikke er hjemme. Omvendt har jeg det skidt med at spærre dem inde bag en lukket dør.
Pleksiglaspladen er et fint kompromis, for så kan alle se alle gennem pladen, og min samvittighed har det lidt bedre :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;918022]Vi så det samme med Sagas killinger i sin tid…
Og Emils opdrætter tog kontakt, da han var lige omkring 7½ uge… med et godt tilbud til Jan, hvis vi stadig var på udkig efter en killing :slight_smile: Der var hun nemlig helt sikker på Emils psyke og personlighed ville være det vi havde brug for…

Når man først har været igennem et par kuld killinger, så har man lært at observere og vurdere killingernes psyke og personlighed.
Erfaringer ER en god ting :ok: og i den grad et godt værktøj, når man skal matche killing/køber … præcis som ved jer og Emil :slight_smile:

Men ham der Firefox lyder godt nok ualmindelig tiltalende! Der er nogen som får en fantastisk kat! :)[/QUOTE]

Det er der helt sikkert :love2:

Jeg har sådan en slaws medfødt interesse for psyke/personligheder, og elsker at observere og tolke.
Hos Firefox har jeg observeret, at han IKKE kan lide at blive tvunget ud i bestemte situationer. Han bryder sig fx. ikke om at blive taget op. Han åler sig ned igen lige med det samme. Men han kommer gerne til én, helt af sig selv.
Han farer heller ikke frem som den første, når vi leger med drillepinde etc., men han er tit den sidste, der forlader legen.

Nogle opfatter (fejlagtigt IMO) dette som om, han er en mindre social og lidt usikker kat.
Sådan ser jeg ham nu ikke. Han er blot en mere selvstændig kat, der selv vil bestemme, hvornår, hvordan og i hvilket tempo, tingene skal ske.

På egne poter er han selvsikker, men tvinger man ham til noget, viser han tydeligt, hvis han ikke bryder sig om det.

Ååårh Hanne, de er bare for skønne! :lovelove:

Ja ikk’ :wehuu:

[QUOTE=DK Lindvig;918183]Det er der helt sikkert :love2:

Jeg har sådan en slaws medfødt interesse for psyke/personligheder, og elsker at observere og tolke.
Hos Firefox har jeg observeret, at han IKKE kan lide at blive tvunget ud i bestemte situationer. Han bryder sig fx. ikke om at blive taget op. Han åler sig ned igen lige med det samme. Men han kommer gerne til én, helt af sig selv.
Han farer heller ikke frem som den første, når vi leger med drillepinde etc., men han er tit den sidste, der forlader legen.

Nogle opfatter (fejlagtigt IMO) dette som om, han er en mindre social og lidt usikker kat.
Sådan ser jeg ham nu ikke. Han er blot en mere selvstændig kat, der selv vil bestemme, hvornår, hvordan og i hvilket tempo, tingene skal ske.

På egne poter er han selvsikker, men tvinger man ham til noget, viser han tydeligt, hvis han ikke bryder sig om det.[/QUOTE]

Hanne, for pokker…
Du er godt klar over at du lige har beskrevet Aske som killing, ikk’?

Nej… vi skal IKKE have en kat mere!
Heller ikke selv om det er en skovkat… siger Jan … og al fornuft :frowning:

[QUOTE=Ann K;918197]
Heller ikke selv om det er en skovkat… siger Jan … og al fornuft :([/QUOTE]

Der er altid plads til en skovkat mere :slight_smile:

Og sådan en Lindvig-kat er bare :wehuu::wehuu::wehuu:

[QUOTE=PiaR;918200]Der er altid plads til en skovkat :tak:mere :slight_smile:

Og sådan en Lindvig-kat er bare :wehuu::wehuu::wehuu:[/QUOTE]

:blomst:

[QUOTE=Ann


K;918197]Hanne, for pokker…
Du er godt klar over at du lige har beskrevet Aske som killing, ikk’? [/QUOTE]
Nej, men hvor pudsigt :høhø:

PS. Hvis der er noget der ser spøjst ud i de sidste 2 svar, så er det fordi jeg skriver fra min mobillos … Kan sgutte helt ramme de rigtige taster/ikoner :tihi: