Fisk og kød i ovn på samme tid?

Jeg skal holde lidt fødselsdag på næste lørdag. og der har jeg planlagt at lave ovnstegt kalkunbryst i stegepose, med små ovnstegte kartofler og dertil kogte grønsager og waldorfsalat.
I min familie er der 4 vegetarer, som dog det sidste års tid er begyndt at spise lidt fisk, hvilket især børnene er meget glade for. Så jeg har tænkt på at servere ovnstegt ørred for de fire, jeg har nemlig en hel ørred liggende i fryseren. Men kan jeg stege fisken, også i stegepose, i ovnen på samme tid som kalkunkødet, uden at det hele tager smag af fisk ? Eller hvordan griber jeg det lige an?

Jeg ville aldrig have fisk og kød i ovnen samtidig… stegepose eller ej :slight_smile:

Har du en udendørs grill? hvis ja, så er jeg stensikker på at Pia R kan give dig nogle gode tips til enten at lave kalkunen eller fisken i den…

Har du en grill? Sådan en ørred pakket ind i folie og så på grillen er bestemt også et hit, hvis ikke du kan lave de 2 ting samtidig.

Tak for jeres svar :).

Ja, jeg har en kuglegrill, så det var måske en god ide. Men skal fisken så have direkte eller indirekte varme, med eller uden låg, og hvor lang tid skal den mon have i grillen :?.

FÅ fat i Pia R herinde… hun ved hvordan du bedst får brugt din grill! :slight_smile:

Ja, det ville jeg også gerne, men hvordan plejer man at gøre herinde, når man vil have fat i en bestemt person?
Kan man godt bare skrive privat, eller er det at invadere den andens “rum”?

Tja… det undrer mig egentlig at Pia endnu ikke selv har set det her…
Men send hende bare en PB - hvis du kalder hende Gudinden af den varme grill, så kan hun da ikke blive andet end smigret :smiley: (og giv bare mig skylden - både for navnet og din henvendelse :wink: )

Jeg har “talt” med PiaR, og fået nogle gode tips. Tak for rådet Ann K :).