Fjerne negle Oo

Nu er jeg jo ny herinde, så ved ikke hvad i allerede HAR talt om. men jeg kan næsten forstille mig at emnet her har været bragt op før?

Jeg har chinchillaer og har derfor set en masse chinchilla videoer på Youtube… på nogle af dem ser man så en kat sammen med de her chins og det ser ud til at gå ret vildt for sig… folk skriver så i kommentaren at de skal passe på osv…
Men så skriver ejeren i kommentaren “Nej nej bare rolig, min kat har fået fjernet neglene hos dyrlægen”
WHAT? :uha:
Ja det er åbenbart meget normalt over i det der Amerikanske land:confused:

WHY??? Spørg jeg bare…

Det er da ikke noget man gør herjemme, er det?

Nej det er da heldigvis ulovligt her hjemme, gudskelov for det - men ja det er desværre noget de bruger i USA

MVH
Gitte

Ulovligt ligefrem… ok det var da rart egentlig :slight_smile: (manglede da også bare!)

Og det er ikke engang bare kløerne men hele det yderste led af deres tæer der bliver fjernet ved “declawing”. Barbarisk dyreplageri hvis nogen spør mig. Og gudskelov at det er forbudt herhjemme, for der er GARANTERET folk der ville få det gjort ellers… :dokdok:

Sådanne mennesker sku’ aldrig tillades andet end en tøjkat!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;682301]Og det er ikke engang bare kløerne men hele det yderste led af deres tæer der bliver fjernet ved “declawing”. Barbarisk dyreplageri hvis nogen spør mig. Og gudskelov at det er forbudt herhjemme, for der er GARANTERET folk der ville få det gjort ellers… :dokdok:

Sådanne mennesker sku’ aldrig tillades andet end en tøjkat![/QUOTE]
HELT enig - Ud over de mentale gener har mange af kattene resten af livet også “fantomsmerter” i de fjernede tåled.

Jeg gentager lige mit svar fra en tidligere tråd, hvor emnet blev berørt:

[QUOTE=FinnFrode;660165]Helt enig - og katte har kløer, fordi det har et formål.
Der er en masse oplysning om declawing på engelske Pictures of Cats og ellers på The Paw Project.[/QUOTE]

Denne barbariske praksis er naturligvis forbudt i de fleste “civiliserede” lande - og bliver det heldigvis også efterhånden flere og flere steder i USA. Men der er stadig lang vej derovre…

Det er sgu da synd at fjerne kattens værktøj.

Da jeg havde Chins lod jeg dem aldrig løbe frit sammen med kattene… For begge parters skyld… jeg ønskede naturligvis ikke at chinchillaerne skulle komme til skade - men jeg ønskede dælme heller ikke at kattene skulle blive bidt… :wink:

Nej, jeg forstår heller ikke dem der tager chancen.

Den eneste kat jeg godt tør lade være sammen med dem, det er Niva… hun ligger sig bare ned og har det der udtryk “kæft hvor er i barnlige”.

Men man skal ikke tage fejl - dyr er dyr. Så hellere på den sikre siden :wink:

EEEEJ! De fjerner simpelthen hele ledet!?:uha:
Stakkels dyr :frowning:

Det kaldes vist “de-clawing”… og de er ligeså babariske med hunde. Som bliver “de-barked”… :frowning:

De-barked? Hvordan gør de det? Vil jeg vide det? Skærer de stemmebåndene over på hundene eller hvad?! :besvimer:

Ja, der skal operation til for at få hunde til at gø mindre… Det er SÅ grusomt at de overhovedet tænker tanken nok til at udføre en operation på hunde…

Og sådan lyder det…

[QUOTE=Barky;682602]Devocalization - Wikipedia

Ja, der skal operation til for at få hunde til at gø mindre… Det er SÅ grusomt at de overhovedet tænker tanken nok til at udføre en operation på hunde…

Og sådan lyder det…

Og en af kommentarene får det direkte til at løbe koldt ned af min ryg:

Suggest all of you research the difference between de-barking and bark-softening. When an experienced vet does it, it is much less disruptive to the dog than is a tonsillectomy to a kid. And my dogs are MUCH happier than when they had to wear ineffective “humane” spray collars, shock collars, and the ineffective “sonic” anti-bark devices. They have no idea their barks are softer. They are no free to run and play and chase squirrels as they did before their barks matured to be so loud.

Men naturligvis - det er da SÅ meget mere humant at operere hunden fremfor at bruge sådan ca 1 time af dens liv på at lære den at holde kæft på kommando!!!

Ej nej nej nej…!:uha:

Ja så fik man hørt det med… suk altså!

Men naturligvis - det er da SÅ meget mere humant at operere hunden fremfor at bruge sådan ca 1 time af dens liv på at lære den at holde kæft på kommando!!!

Uha ja!
Hvilken dyrlæge gør dog den slags… føj altså!

“Den er meeeget gladere nu, end da den altid skulle gå med stødhalsbånd” - nej virkelig :slight_smile:

:dokdok: Det er sådan en ejer jeg har lyst til at vikle ind i et elektrisk hegn og så tænde for det… “Nej nej du ta’r skam ikke VARIG skade af det… det er bare lidt ubehageligt lige nu. Og Nu. Og Nu…”

Det er rent ud sagt dyrmishandling

:uha: UUFF!.. Det er da utroligt, hvad folk vil gribe til - bare for at undgå arbejdet med at opdrage deres dyr.

Det tog mig et lille år med en blomstersprøjte fyldt med vand at lære min kat, at mine tamrotter hverken er mad eller legetøj… og i dag spiser de morgenmad af den samme madskål… og rotterne tripper rundt ovenpå katten, når den ligge og sover på sofaen - og min kat har da i høj grad nogle brugbare kløer.

…og min colliehund har en MEGET højlydt gøen, og er simpelthen ude af stand til at stoppe… så skægt nok har han faktisk SELV fundet ud af, at hvis han hvisker “VHHHHHV!” i stedet for at råbe “VOV!”… så får han lov at gø lige så længe han har lyst - dét generer jo ikke nogen. :høhø: