Fjernelse af hjørnetand?

Hej alle sammen

Nuller var til sit årlige sundhedstjek i dag, og det gik bare super godt… Hele vente værelset var fyldt med store hunde, fordi de var forsinkede hos dyrlægerne, så hun var noget trykket da det endelig blev vores tur… Men er så stolt af min Nuller misser :hjerte: Hverken hvæs eller knurren kom fra hende… Hun passede bare sit i transport kassen og holdte godt øje med de vovser, der gerne ville kysse på hende :høhø:

Nuller er sund og rask, men hendes ene hjørne tand i overmunden ska fjernes… Et stykke af spidsen var knækket af da jeg overtog hende, og der har hidtil ingen problemer været, men nu var tanden ved at dø, også skal den jo ud…

Mit spørgsmål er, om det vil ha nogen større betydning i form af hendes mad? Hun spiser jo både tør og vådfoder, men den hjørnetand burde vel ikke ha nogen betydning i form af tørfoderet? Altså hun vil vel stadig kunne spise helt normalt?

Ud af min flok på 5 er der 2 der mangler en hjørnetand. Og det har de absolut ingen problemer med.

Tørkost spises med velbehag og uden problemer.

Nogle le gange kan tungen hænge lidt ud af munden, da tanden ikke er der til at holde på den.

Jeg eg har også oplevet at den ene kan savle lidt mere, især når han er rigtig glad.

[QUOTE=DK SismoCats;1156567]Ud af min flok på 5 er der 2 der mangler en hjørnetand. Og det har de absolut ingen problemer med.

Tørkost spises med velbehag og uden problemer.

Nogle le gange kan tungen hænge lidt ud af munden, da tanden ikke er der til at holde på den.

Jeg eg har også oplevet at den ene kan savle lidt mere, især når han er rigtig glad.[/QUOTE]

:slight_smile: Lidt tunge og savlen er da til a leve med :høhø: Tusinde tak for dit svar

Min gamle Artemis (RIP) fik fjernet begge hjørnetænder i overmunden pga. paradentose. Hun havde absolut ingen problemer med at spise hverken vådt eller tørt bagefter. :slight_smile:

Dejligt at vide… :slight_smile: Man blir jo lige lidt bekymret… Men i det mindste har hun ikke smerter i tanden, så det er ikke nogen hastet sag… Så kan jeg lige nå at spare lidt op… :surrender1::tihi:

Akeleje fik fjernet 3 hjørnetænder i november. Den første uge eller 2 havde hun lidt besvær med at fange tørfoder-pillerne og beholde dem i munden. Og hun kunne også savle en smule, men det var vist kun et spørgsmål om at finde en ny teknik, for nu er der slet ingen problemer mere :slight_smile:

Jeg har også katte med og uden tænder :tihi: men ingen problemer med hverken tørkost, våd foder eller råt kød.
Yasmin har ingen hjørnetænder i overmunden men har, ifølge dem vi fik hende af, ikke fået dem fjernet :gruble:det eneste med hende er at nogen gange ser hun ret sjov ud fordi overlæben ligesom falder lidt ind i munden og så ligner hun en gammel dame der har glemt at få overmunden i…:lol:så siger vi husk tænderne gamle eller så kan du godt rulle ned! :tihi:

[QUOTE=Beydana;1156580]Akeleje fik fjernet 3 hjørnetænder i november. Den første uge eller 2 havde hun lidt besvær med at fange tørfoder-pillerne og beholde dem i munden. Og hun kunne også savle en smule, men det var vist kun et spørgsmål om at finde en ny teknik, for nu er der slet ingen problemer mere :slight_smile:
I
[/QUOTE]

Skønt billede! :smiley:

[QUOTE=HeroldDesign;1156597]Jeg har også katte med og uden tænder :tihi: men ingen problemer med hverken tørkost, våd foder eller råt kød.
Yasmin har ingen hjørnetænder i overmunden men har, ifølge dem vi fik hende af, ikke fået dem fjernet :gruble:det eneste med hende er at nogen gange ser hun ret sjov ud fordi overlæben ligesom falder lidt ind i munden og så ligner hun en gammel dame der har glemt at få overmunden i…:lol:så siger vi husk tænderne gamle eller så kan du godt rulle ned! :tihi:[/QUOTE]

:lol: Tak for svar

fnis Dét gad jeg godt at se! :smiley:
Hun er jo en rigtig flot pige, Elisabeth. Du viser alt for få billeder! :regler:

[QUOTE=Ravn;1156623]fnis Dét gad jeg godt at se! :smiley:
Hun er jo en rigtig flot pige, Elisabeth. Du viser alt for få billeder! :regler:[/QUOTE]

sku hilse fra Yasmin og sige at sådan noget viser man altså ik billeder af :venter:
…men eller har du ret, jeg skal nok råde bod på det snart :smiley: indtil da er her et enkelt:

Jeg vil bare tilråde at få tanden opereret ud hos en med erfaring i tandoperationer fx www.tanddyreklinikken.dk i Måløv :slight_smile:

Tak for råd Camilla, men min dyrlæge er rigtig dygtig til tænder også, så jeg holder mig til ham, som jeg kender og er tryg ved :slight_smile: