Fjerning af ulvekløer (indgroning)

Nå… Der ser ud til, at min lille nye mis, må vente lidt… Pengene ser ud til, at skulle gå til en operation til Akira.

Desværre ser det ud til, at Akira døjer med det samme som min Mille gjorde. Mille fik fjernet sin ene klo, da de lag, der normalt vil falde af, ikke gjorde. Hvilket gjorde hendes klo mere og mere tyk, samt mere og mere krum. Da den blev mere og mere krum, var den ved at gro helt ind i den trædepude, som sidder ved siden af kloen. Den kunne blive klippet nok så ofte, men det blev blot værre!

Akira har haft det en smule, men har ikke umiddelbart været påvirket af det. Men har lige klippet kløer, og den er gal med dem begge. Især hendes højre forpote, og hun er tydeligvis meget irriteret ved den. Knurrer voldsomt og småbider ud efter mig, når jeg forsøger at klippe den. Den er så tyk, det er helt forfærdelig… Stakkels stakkels tøs… :ked:
Så nu begynder jeg at forstå, hvorfor hun måske altid har været en lettere irriteret - dog stadig fantastisk kat.

Skal lige have hørt en, som også har en killing fra samme kuld som Akira og Mille, om hun har samme problemer…

Så jeg skal have bestilt en tid ved dyrlægen, så jeg kan få fjernet begge vildtkløer. Jeg er jo i Holstebro, så bestiller tid ved Vibeke Relund, som også fjernede Milles klo.

Men kan en kat undvære begge sine vildtkløer? Tænker, når hun klatre i kradsetræer osv. Lige nu, er det jo den ene der er klart værst, men den anden er jo på vej, så kan jo ligeså godt, få fjernet begge to på en gang…

Hjælp… Synes det er ufattelig synd for Akira. Men der er ikke så meget andet at gøre.

Og efter at både Dussens og Elisabeths Priscillas FIP fremkom efter narkose, er jeg så bange for, at ligge Akira i fuld narkose…

Priscillas FIP skyldes ikke narkosen! Den har muligvis skubbet til et læs, men det var et læs der var ved at vælte alligevel. De meget skæve blodprøvetal hun havde var ikke opstået på bare en uge, hun har bare - som en typisk kat - været meget dygtig til at skjule, at der var noget galt. Men det var uden tvivl endt samme sted, narkose eller ej. Så hvis Akira ellers er i topform, så er der ingen grund til at frygte, at du ender med en FIP kat pga. narkose.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;656449]Priscillas FIP skyldes ikke narkosen! Den har muligvis skubbet til et læs, men det var et læs der var ved at vælte alligevel. De meget skæve blodprøvetal hun havde var ikke opstået på bare en uge, hun har bare - som en typisk kat - været meget dygtig til at skjule, at der var noget galt. Men det var uden tvivl endt samme sted, narkose eller ej. Så hvis Akira ellers er i topform, så er der ingen grund til at frygte, at du ender med en FIP kat pga. narkose.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak for svar Susanne… Jeg ved godt, at narkose ikke er grunden… Men når nu både Dussen og Priscilla blev dårlig derefter, så bliver jeg så nervøs. Jeg ser jo spøgelser. Akira er fit for fight, slank, men det er det. Og ja… Så tydeligt påvirket af dette. For fanden… :ked:

Kan hun godt klatre uden sine vildtkløer?

[QUOTE=DK Jannam;656451]Tak for svar Susanne… Jeg ved godt, at narkose ikke er grunden… Men når nu både Dussen og Priscilla blev dårlig derefter, så bliver jeg så nervøs. Jeg ser jo spøgelser.
[/quote]
Så få lavet præanæstetisk blodprofil inden I går igang - der er ingen grund til at gå og se spøgelser. Hvis de viser sig vildt skæve, så vent. Hvis de er iorden, så fortsæt - narkose i sig selv er altid småfarligt for både dyr og mennesker, men FIP efter narkose har ofte været undervejs inden, man har bare ikke registreret det fordi det kan være så længe om at vise sig.

Akira er fit for fight, slank, men det er det. Og ja… Så tydeligt påvirket af dette. For fanden… :ked:

Kan hun godt klatre uden sine vildtkløer?

Ja - og en del bedre end hun kan leve med smerter :slight_smile: Det er ikke nogen rar operation, så få hende godt smertedækket bagefter!
VH
Susanne

Stakkels Jannie! Jeg kan bare alt for godt forstå du ser spøgelser…det gør man når man har oplevet sådan et grimt forløb og mistet sin elskede mis!
Men jeg vil gi´ Susanne ret det har været der inden bedøvelsen for både Dussen og Priscilla´s vedkommende. Men det vil være en god ide med en blodprøve først for Akira.
Knus til både dig og smukke Akira :knuser:

En lille update… Har fået en tid til Akira på torsdag…

Mors skattepige… :hjerte:

Akira kom hjem i går. Det var lidt af en omgang, da hun samtidig fik en tandrens og taget en blodprøve. Heldigvis viste blodprøven intet - alle hendes tal var helt helt normale! Og operationen gik upåklagelig!

Hun var meget groggy i går, og kastede sig rundt. Fik hende endelig til, at falde til ro, da jeg lige skulle have en time på øjet. Så sov hun i min arm under dynen.

Jeg skulle jo så på arbejde i nat, så mine forældre har holdt øje med hende i nat. Tossen har så haft den ene pote i vandskålen, og de har så været nødt til, at skifte forbinding. Den er så faldet af nu. Har forsøgt, at sætte en ny på, men det lykkedes ikke.

Så nu går hun rundt, uden forbinding på den ene pote. Men Vibeke sagde, at hun højst sandsynligt selv ville have pillet dem af, indenfor et døgn. Så det går jo sikkert nok.

Hun har været i vådfoderet. Så det er fint.

Det var en lille update, på min lille tøs…:hjerte:

Rigtig god bedring med hende :tænkekitty:

Uhh du kan tro jeg tænkte på jer igår. Hvor er det dejligt at det er gået så godt og at tallene var normale, tillykke med det og fortsat god bedring til tøsen!

Dejlig update - hun skal nok blive fin igen hurtigt :slight_smile:
VH
Susanne