Flænge i trædepuden

Vi er lige kommet hjem fra en forlænget weekendferie, hvor naboen kikkede til kattene og fodrede dem. Vi har opdaget at Maliksen har fået en flænge i den store trædepude og humper en del. Jeg ringer naturligvis til dyrlægen i morgen tidlig og regner med at han skal ind og tjekkes.
Men er der noget jeg kan gøre for ham nu og her?
Sæbevand, eller er det en dårlig ide?

Vi har naturligvis lukket kattelemmen, så han ikke kan komme ud

tror ikke jeg ville rense det, før dr.dyr har chekket om det stadig kan/skal syes…er det dybt ?

hvis du kan komme til det - så tjek det for fremmedlegemer - hvis der er noget du umiddelbart kan se (glas eller andet skarpt) som du kan få ram på med en pincet - så fjern det… men ellers så lad det være… det meste af den slags skal tjekkes under forstørrelse så med mindre du lige frem kan se fremmedlegemet - så lad poten få ro…

katten vil blive mere stresset hvis du prøver at proppe dens pote i vand…

du kan evt rense blidt med klorhexidin hvis katten vil lade dig komme til og drysse lidt klorhexidin pudder ned for at decinficere så meget muligheden nu byder… men ellers lad det være og se hvad dr dyr siger

god bedring til misling

:kram:

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Han havde ganske rigtigt en flænge i trædepuden, ca 2mm dybt, men han havde også en anden flænge ved siden af trædepuden som var noget dybere, nok 5 mm dybt. Dyrlægen rensede det med klorhexidin og han fik et skud antibiotika og smertestillende.Han mente heldigvis ikke at såret skulle sys, da det allerede var begyndt at hele, men poten var hævet og varm. Vi selv skal rense det med klorhexidin indtil at det er helet, og vi har fået antibiotika med hjem som han skal have i 10 dage, så skulle det gerne blive helt fint igen.

God bedring til ham…

God bedring

:slight_smile:

Lille Maliksen siger mange tak. Det smertestillende ser allerede ud til at virke, han er allerede ved at vende tilbage til sit “gamle” djævle/brokke-øre :wink:

god bedring med missen

du kan evt få fat i klorhexidin pudder på apoteket - det er godt til at decinficere og holde tørt omkring såret…

God bedring til Maliksen :trøste:

Forsat god bedring til den stakkels Maliksen. :slight_smile:

:kryds::kryds::kryds:

Ønsker også god bedring uha der er ikke noget være end når de kære dyr kommer til skade

Håber snart han er helt frisk igen