Flash jeres nips i hjemmet

Savner lidt inspiration, til nips/pynt, for at gøre mit hjem hyggeligt, men det er svært synes jeg, både fordi jeg er kræsen, men også fordi jeg synes kattene er i alt, som i ALT.

  • Så gerne fortælle hvordan i klare det mht. kattene.

Jeg har kun en hoptimist pt. og den ligger tit på gulvet, når jeg kommer hjem :thumbdown:

[QUOTE=kaslejne;966944]Savner lidt inspiration, til nips/pynt, for at gøre mit hjem hyggeligt, men det er svært synes jeg, både fordi jeg er kræsen, men også fordi jeg synes kattene er i alt, som i ALT.

  • Så gerne fortælle hvordan i klare det mht. kattene.

Jeg har kun en hoptimist pt. og den ligger tit på gulvet, når jeg kommer hjem :thumbdown:[/QUOTE]

Jeg tror vi er ret heldige herhjemme. Jeg HAR fået smadret en gulvvase som kun var 14 dage gammel:venter: og et par potteplanter er der også røget. Men det er laaang tid siden og de er faktisk ikke så slemme til at smide rund med mine ting længere.

Jeg har indrettet mine rimelig brede vindueskarme med “pladser” til misserne. Der stå planter, men så er der et tæppe, eller lign som hører til der. Jeg har et vetrineskab til glasting… og ellers stå mine dekorationer (lys m.m.) i bakker så det ikke er så nemt at hive ned. Men jeg har nok ikke så meget nips… Har lidt fra træ fra afrika - og den ene figur er væk kan jeg se nu… (jeg tager det hele i mig igen…) hvor er den?

Hvis du vidste hvad vi har fået smadret af nips og potteskjulere her af alle de bøller som render rundt her :surrender1:…:tihi:
Nu er jeg så blevet så klog så alt det som jeg er rigtig glad for, det bliver sat fast med elefantsnot :thumbup:
Og det som jeg er rigtig, rigtig glad for…det kommer i skabet med glaslåger :smiley:
Og ellers så må vi kigge efter nips i metal og træ og andre ting som ikke går så nemt i stykker :tihi:
Men altså…elefantsnot er godt og det kan købes i butikker med kontorartikler og også i flere boghandler.
Og det er virkelig effektivt når det kan holde til at en maine coon går forbi det :smiley:

vi må have nogle meget velopdragne katte, for vi kan ha dyre ting stående fremme uden problemer, ja ok vi har da mistet et par fyrfadstager, men det har vist været når kattene er blevet forskrækket over et eller andet. hvis man så hvad vi har stående fremme ville man ikke tro her var katte, vi har bla en stor mundblæst glasvase med en del mundblæste glasblomter i, vi har forskellige kattefigurer stående fremme.

Der bliver altid måbet når folk kommer hjem til mig og ser alt det nips der er overalt og de så kigger på især Junior :tihi:

Skal gerne komme med lidt billeder, men det må lige vente et par uger, for det lille hjem er midlertidigt omdannet til Halloween Home og meget af det faste nips er gemt væk.

…og ligesom Lisbeth er jeg meget glad for elefantsnot hvis der er noget jeg vil være helt sikker på skal overleve - fås i en neutral hvid variant i Tiger-butikkerne til kun 10 kroner pakken :høhø:

[QUOTE=Gizzemissen;967021]Der bliver altid måbet når folk kommer hjem til mig og ser alt det nips der er overalt og de så kigger på især Junior :tihi:

Skal gerne komme med lidt billeder, men det må lige vente et par uger, for det lille hjem er midlertidigt omdannet til Halloween Home og meget af det faste nips er gemt væk.

…og ligesom Lisbeth er jeg meget glad for elefantsnot hvis der er noget jeg vil være helt sikker på skal overleve - fås i en neutral hvid variant i Tiger-butikkerne til kun 10 kroner pakken :høhø:[/QUOTE]

Så skal vi forbi Tigerbutikkerne for det er billigt…mener at vi lige har givet over 30 for elefantsnot i vores lokale Daugbjerg her…og vi er jo storforbrugere af elefantsnot her :tihi:…Tak :slight_smile:

Har masser af nips men kan ikke huske at misserne har ødelagt noget :slight_smile:

Da mine katte havde overstået deres killingetid, havde jeg faktisk en lang periode, hvor jeg kunne have både potteplanter og nips stående fremme, og gardinerne rullet ned. En meget sjælden gang imellem røg der er urtepotte med stuebambus på gulvet, men ellers var der ingen problemer. Efter jeg har fået Chili, er vi imidlertid tilbage ved stort set tomme vindueskarme og altid oprullede gardiner med snorene bundet op m.m.

Så her har det været meget afhængigt af kattenes alder, hvad der kan stå fremme i fred.

Jeg har en del nips & uden problemer da det står på/i reoler & kommoder & der må Emina ikke være. Mine vindueskarme deles vi om, så dem forsøger jeg ikke at fylde med for meget & tænkte i ting der ikke let bliver ødelagt. Indtil videre er det gået uden et eneste uheld :thumbup: Her er lidt billeder af det i vindueskarmene.

Man kan selvfølgelig også bare indse at det at leve med kat, begrænser hvad man kan have af ting & så indrette sig derefter. Fx i soveværelset-vinduet har jeg valgt en enkel “plante” til Emina :tihi: :cool2:

Jeg har masser af nips stående på på skænke og i vindues karme og jeg tror jeg har fået ødelagt en urtepotte og en meget høj damefigur, som jeg selv var skyld i røg på gulvet, da jeg havde sat hende i det vindue, misserne bruger mest :slight_smile:

Nips det skal bare tørres af og den tid ville jeg heller bruge på andet så vi har ikke nips …

[QUOTE=kaslejne;966944]Savner lidt inspiration, til nips/pynt, for at gøre mit hjem hyggeligt, men det er svært synes jeg, både fordi jeg er kræsen, men også fordi jeg synes kattene er i alt, som i ALT.

  • Så gerne fortælle hvordan i klare det mht. kattene.

Jeg har kun en hoptimist pt. og den ligger tit på gulvet, når jeg kommer hjem :thumbdown:[/QUOTE]
Jeg har købt nogle store tunge lanterne, så kan jeg have bloklys tændt, uden misserne får knurhårrene brændt af og ved siden af inde i lanternen er der plads til en lille figur eller en lille blomst og kattene kan ikke komme til dem :slight_smile:

har ikke rigtig nogle nipsting, desværre:)

Er ikke så god til at købe sådannoget…hehe :stuck_out_tongue:

Jeg har masser af ting, og rimelig velopdragne og elegante katte :wink:
Den anden dag kom Aurora dog til at rive en glaskande ned (arvet fra svigermor). Den stod på en reol, og lige ved siden af reolen er et chatol, hvorpå der står bl.a. nogle billedrammer (hun fik væltet den ene). Reolen er ellers landingsplads, når en kat (læs: Keanu) skal hoppe ned fra toppen af reolen - og det plejer at gå godt! :smiley:

Jeg har lidt forskelligt i vindueskarmene, fx en samling hyacintglas, men ellers står tingene mest i bogreoler og så i vitrineskab/montre. Det kan anbefales - ser både godt ud, og man undgår at tørre støv af :wink:

[QUOTE=DK Zaphy;967565]har ikke rigtig nogle nipsting, desværre:)

Er ikke så god til at købe sådannoget…hehe :P[/QUOTE]

Heller ikke her :wink: Men har også en pilfinger fra Nakskov :høhø:, så ideen med lanterner og elefantsnot er vist ikke så ringe igen :?. Synes nemlig slet slet ikke, at vores hjem er særlig hyggeligt. I stuen er det eneste “nips” en lampe fra Ikea, som er af plast og samlet af flere mindre dele, så når den ryger på gulvet (takket være pilfinger), så sker der slet ikke noget :smiley:

nips? hvilket nips?

Mine katte er ikke klodsede - Unni vil bare IKKE dele pladsen med ting… SLET IKKE pokaler og kokarde - de væltes meget bevidst ned! :høhø: hun går MEGET målrettet efter nips simpelthen :tihi:

så jeg lever “nips frit”

haha… Er os sikker på, at hvis vi havde sådan noget stående, så ville misserne vælte det ned…især snebold :slight_smile:

Mit hjem er fyldt op med nips :wink: Jeg elsker lysestager i fattigmandssølv, men har lært at sætte dem steder, hvor Conrad ikke kommer op. I vindueskarmene står der kun ting, der kan tåle at blive væltet og som jeg ikke ville være så ked af at miste :slight_smile: Nu har jeg så også en lidt gumpe-tung perser, der ikke hopper op så mange steder :slight_smile:

Pilfinger fra Nakskov…altså Bernie dog :tihi:

Elefantsnot er godt kan du tro.:slight_smile:
Jeg har store fine lysestager i vinduerne som er sat fast med det, og dem kan de absolut ikke vælte, eller har ihvertfald ikke gjort det endnu.
Oppe på mit ene skab hvor bøllerne elsker at ligge er der sat to engle fast med det, de er heller ikke røget ned og de har stået der længe…jo, jeg er såååå glad for elefantsnot :smiley:

Jeg skal SÅ meget ud og have fat i noget elefantsnot! Som herefter døbes nipsklister herhjemme, for det andet navn er for klamt G