Flensborg i August - tilmelding

.[QUOTE=DK Blackangel;891455]
Og jeg så min drømmekat på den udstilling. :)[/QUOTE]

Der har Ib da ellers ikke være med? :gruble:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;891457].

Der har Ib da ellers ikke være med? :gruble:[/QUOTE]

Niks, det var inden, jeg lærte Ib at kende :tihi:

Det var en KÆMPE MCO hankat. Han var godt nok stor :uha:

Det ville næppe have gjort den store forskel - hvad skulle danske udstillere bruge sådan en udstilling til, certifikaterne anerkendes jo ikke nogen steder, så det ville være spild af både tid og penge…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;891462]Det ville næppe have gjort den store forskel - hvad skulle danske udstillere bruge sådan en udstilling til, certifikaterne anerkendes jo ikke nogen steder, så det ville være spild af både tid og penge…
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvorfor anerkendes de ikke?

Certifikaterne i Flensborg bliver da anerkendt ikke? Ellers er det også spild af penge :ups:

[QUOTE=DK Blackangel;891463]Hvorfor anerkendes de ikke?

Certifikaterne i Flensborg bliver da anerkendt ikke? Ellers er det også spild af penge :ups:[/QUOTE]

Som jeg forstår det er det en udstilling målrettet tyskere der skal ha’ et udlandscertifikat.

Men derfor kan danskere vel godt få et almindeligt “dansk” certifikat på den udstilling osse… ikke? (eller i benægtende fald: Hvorfor ikke? Er det fordi det ikke er en Felis Danica-klub der er arrangør?)

[QUOTE=DK Blackangel;891463]Hvorfor anerkendes de ikke?

Certifikaterne i Flensborg bliver da anerkendt ikke? Ellers er det også spild af penge :ups:[/QUOTE]

[QUOTE=TrekkieGrrrl;891465]Som jeg forstår det er det en udstilling målrettet tyskere der skal ha’ et udlandscertifikat.

Men derfor kan danskere vel godt få et almindeligt “dansk” certifikat på den udstilling osse… ikke? (eller i benægtende fald: Hvorfor ikke? Er det fordi det ikke er en Felis Danica-klub der er arrangør?)[/QUOTE]

Dissidentklubber kaldes også IDPklubber (independent klubber), fordi de ikke er FIFe klubber. FIFe klubberne, der arrangerer shows i Kruså og omegn er Felis Danica og 1.DEKZV.

Og den i Flensborg er?

Den er arrangeret af en klub under 1.DEKZV:) Det burde stà et eller andet sted pá invitationen/plakaten/spisesedlen.

Så dissidenterne (betyder det ikke nærmest “afvigerne”? ) er altså slet ikke FiFé medlemmer? Hvordan kan et certifikat så tælle i Fifé-sammenhæng? Eller det gør det måske heller ikke (men så kan jeg SLET ikke se pointen i det…)

Det står i al fald i Fifé’s udstillingskaldender :slight_smile:

Hvgad står 1.DEKZV: for? :slight_smile:

Så er jeg mere rolig :slight_smile:

Certifikater opnået i en dissidenttklub, kan ikke bruges til at opnå titler i FIFe. Dissidentklubberne har deres egne shows/dommere/titler/stamtavler osv.

Vent… jeg tror jeg har regnet det ud… Erste Deutches Edel Katze Verein? Er det rigtigt? (jeg er en skovl til tysk…)

Tjah, jeg vil nødig skulle ud i at decifrere, hvad forkortelsen 1.DEKZV stãr for - det står muligvis på www.dekzv.de - men det er det tyske FIFe medlem, ligesom Felis Danica (FD) er det danske FIFe medlem.

Tæt på - Erster Deutscher Edelkatzen Züchter Verband :slight_smile: Ikke at forveksle med Deutsche Edelkatze, der er noget helt andet :slight_smile:
VH
Susanne

Ah jeg havde overset Z’et … som jeg ikke ville ha’ vidst hvad jeg skulle gøre med alligevel L Hvad betyder Züchter?

En Züchter er en opdrætter :slight_smile:
VH
Susanne

Som Susanne W fortæller er der i Tyskland et hav af klubber der er organiseret i de mærkeligste foreninger. De hører ikke til under nogen af de store forbund, men har selv en række mindre forbund de organiserer sig under. Deres udstillingsform minder for det meste om FIFé, men udstillingerne er mindre og dårligere organiseret.
De arrangerer hvert år en udstilling lige over grænsen i de forskellige dele af Tyskland de holder til, for at opfylde reglerne om udlandscertifikater, en regel de har ladet sig inspirere til fra FIFé’s regler. Det ville lidt svare til at Jyrak arrangerede en udstilling i Flensburg, inviterede deres egne medlemmer og ikke annoncerede andre steder, fik smækket udlandscertifikater til så mange egne medlemmer som muligt, og så gentage showet næste år.

Mange af dissidentklubberne accepterer rent faktisk certifikater fra FIFé, selv om ingen andre klubber eller forbund accepterer deres certifikater. Generelt er det således at FIFé klubber kun accepterer certifikater givet på FIFé udstillinger, TICA accepterer kun point opnået på TICA udstillinger osv. Så det du får i det ene forbund kan ikke overføres til et andet forbund.

Flensburg er ganske rigtigt en FIFé udstilling. Ellers ville i ikke kunne melde til gennem Jyrak :slight_smile: Men generelt, er i i tvivl, så tjeck udstillingskalenderen på FIFés hjemmeside.

Nogen der ved om man får en bekræftelse med det samme hvis man tilmelder via Cats & Co. egen hjemmeside??

Er ikke helt sikker på om jeg kan komme med - men håber det… og så kommer jeg nok med et par banditter - så vi kan hygge os i et dobbeltbur … :slight_smile: