Flere spørgsmål til de medicin/heldbredskyndige

Ja jeg skriver nu her fordi jeg ikke kan finde ud af hvad pokker der er galt med mig, og jeg ikke gider tage til læge over ingenting.

Siden jeg fik min stivkrampevaccination for 4 dage siden har jeg haft det meget meget underligt. Symptomer:

Diare, Hovedpine, træthed i kroppen, kvalme, svimmelhed, mavekramper, forvirring. Jeg har også fokuseringsproblemer med øjnene - som om de reagere for langsomt. Jeg fandt så ud af via en amerikansk side at når man tager Nasonex må man ikke få stivkrampevaccination, men lægen på skadestuen spurgte mig ikke om jeg tog noget medicin, han spurgte kun om jeg var allergisk over for noget medicin - hvilket jeg er Codein, men det er åbenbart ikke vigtigt i denne sammenhæng.

Jeg laver jo ugentligt medicinæsker, men har fundet ud af at der er gået kludder i det. Effexor - dem man får abstinenser af - har jeg åbenbart glemt at ligge i nogle af æskerne. Rigtig dumt. Men det burde ikke have betyding idag for jeg stod op og spiste dem kl. 8 så de har været virksomme i min krop i nu 6 timer, så jeg forstår det ikke!

Jeg tænker også på hvorvidt min kæbe-bi-pandehulebetændelse kan gå ind og lave skudder mudder i et eller andet. Eller penicillinen jeg bliver behandlet med. Der er jo bivirkninger.

Suma sumarum er at jeg har det virkelig af pommerens til. Igår da vi kørte til frederiksværk blev jeg sindsygt dårlig i bilen, og det var endnu værre på vejen hjem. Så er 1 time i bil altså et levende helvede når man hele vejen skal koncentrere sig om ikke at hilse på julemaden igen.

Lyder det her som noget du har kendskab til?

Gry - tag til lægen, når du er i tvivl. Du får en masse forskelligt medicin, der måske/måske ikke reagerer med eller mod hinanden og der er ikke andre herinde, der får det samme som dig, så sammenholdt med, at du måske har fået influenza eller en anden banal sygdom, kan der være mange ting, der skal tages højde for :slight_smile:

Jeg synes altså du skulle ringe og tale med vagtlægen… Tror det ville være en rigtig god ting at tale med lægen om det.
Rigtig god bedring :trøste:

Øhm, du gider ikke tage til læge over “ingenting”?? - det du beskriver er jo heller ikke ingenting, synes absolut du skulle tage kontakt til vagtlægen.

For øvrigt undrer det mig, at du det ene øjeblik opretter et sådant indlæg og derefter giver folk ret i, at du skal tage til lægen :? Hvis du er enig med os i det, hvorfor gør du det så ikke bare :?

Jeg tror at man bliver sådan lidt dumstædig når man tager 30 forskellige piller om dagen. Så gider man ikke tage til læge i tide og utide fordi man er bange for at folk eller lægen selv vil mene man er hypokonder.

Så hvor almindelige mennesker måske går med noget influenzalignende et par dage før de går til læge, så bliver jeg dumstædig og mener at det er ingenting og det nok går hurtigt over igen.

Men ja. Det er nok en meget god ide at få ringet til vagtlægen egentlig. Nu har jeg haft det skidt i ret mange dage efterhånden.

Se indlægget hvor jeg citere Camilla :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;314181]Jeg tror at man bliver sådan lidt dumstædig når man tager 30 forskellige piller om dagen. Så gider man ikke tage til læge i tide og utide fordi man er bange for at folk eller lægen selv vil mene man er hypokonder.

Så hvor almindelige mennesker måske går med noget influenzalignende et par dage før de går til læge, så bliver jeg dumstædig og mener at det er ingenting og det nok går hurtigt over igen.

Men ja. Det er nok en meget god ide at få ringet til vagtlægen egentlig. Nu har jeg haft det skidt i ret mange dage efterhånden.[/quote]

Det synes jeg bestemt du skal gøre :slight_smile: Forresten, skriver du at du ikke har taget de der Effexor da de ikke var i æskerne - men tog den i morges… Der kan altså gå omkring 3 dage, før koncentrationen er “rigtig” og du har effekt af dem. De er jo ikke virksomme fra det øjeblik du tager dem, de skal først igennem systemet og der kan godt gå nogle dage, hvor du tager dem regelmæssigt, inden de fungerer som de skal :slight_smile:

Ja det var lidt en grim overraskelse at finde ud af at jeg ikke havde husket at putte dem ikke alle morgen"brønde" på doseringsæskerne. Jeg plejer at få hjælp til at lave mine æsker fordi jeg bliver hurtigt distraheret. Jeg har adhd - det er også derfor jeg får effexor blandt andet.

Så det er noget rigtig lort at jeg ikke har fået dem - HVIS jeg ikke har fået dem. Jeg kigger ikke efter hvilke piller der ligger i æskerne når de først er lavet, så spiser jeg dem bare.

Bør jeg så vente 3 dages tid hvor jeg ligger mærke til om jeg spiser effexor, før jeg kontakter læge? Det kan jo være det bare er abstinenser fordi jeg ikke har fået dem taget så.

[quote=Gry Gressbakken;314185]Ja det var lidt en grim overraskelse at finde ud af at jeg ikke havde husket at putte dem ikke alle morgen"brønde" på doseringsæskerne. Jeg plejer at få hjælp til at lave mine æsker fordi jeg bliver hurtigt distraheret. Jeg har adhd - det er også derfor jeg får effexor blandt andet.

Så det er noget rigtig lort at jeg ikke har fået dem - HVIS jeg ikke har fået dem. Jeg kigger ikke efter hvilke piller der ligger i æskerne når de først er lavet, så spiser jeg dem bare.

Bør jeg så vente 3 dages tid hvor jeg ligger mærke til om jeg spiser effexor, før jeg kontakter læge? Det kan jo være det bare er abstinenser fordi jeg ikke har fået dem taget så.[/quote]

Jeg synes du skal kontakte lægen under alle omstændigheder og forklar situationen - så kan hun nok bedst vurdere om det kan vente et par dage eller ej :slight_smile:

Nå men jeg er igang med at ringe til vagtlægen. Der kan man jo ikke bare troppe op. Så jeg sidder i kø nu. jeg er heldigvis nr. 1

Nu har jeg så talt med vagtlægen. Der skulle være en maveinfektion i omløb der rent faktisk giver mavekramper, diare, hovedpine kvalme og svimmelhed.

Så den har jeg jo nok fået. Inkubationstiden passer perfekt med at jeg har skrabet den til mig, imens jeg var på skadestuen for at få min stivkrampevaccination.

Hurrah…æv!

[quote=Gry Gressbakken;314200]Nå

Nu har jeg så talt med vagtlægen. Der skulle være en maveinfektion i omløb der rent faktisk giver mavekramper, diare, hovedpine kvalme og svimmelhed.

Så den har jeg jo nok fået. Inkubationstiden passer perfekt med at jeg har skrabet den til mig, imens jeg var på skadestuen for at få min stivkrampevaccination.

Hurrah…æv![/quote]

Ej, hvor træls!

Du må have god bedring :slight_smile: