Flomme Fare?

Jeg tænker ofte over, om der er en grænse for - hvor stor en flomme må være på katten? Altså før den er til gene eller hvad risikoen for at der kommer cyster og knuder i fedtvævet er?

Jeg har hørt om katte der har fået fjernet deres flomme / madpakke - men af hvilke årsager fjerner man flommen, er det først når der kommer knuder eller kan dyrlægen vurdere en flomme?-høhø

Flomme er et net af fedtvæv, der sidder omkring de indre organer, dvs som et net omkring det enkelte organ. Jeg tror ikke, at det lige er til at fjerne.
Mener du mon ikke vom (= mave)?
Hos mennesker er det jo en kosmetisk operation, så laver man det på katte ??
Hvis der er knuder, er det nok noget andet, som så er grund til operation, tror jeg :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;110974]Flomme er et net af fedtvæv, der sidder omkring de indre organer, dvs som et net omkring det enkelte organ. Jeg tror ikke, at det lige er til at fjerne.
Mener du mon ikke vom (= mave)?
Hos mennesker er det jo en kosmetisk operation, så laver man det på katte ??
Hvis der er knuder, er det nok noget andet, som så er grund til operation, tror jeg :-)[/QUOTE]

Altså jeg mener den fedt “sæk” katte ofte får i forbindelse med neutralisering-høhø
Jeg mener bare, at have hørt / læst at der er risiko for dannelse af cyster / knuder i det stykke fedt:?

:s:?
Men “madpakken”/“springskindet” skulle da ikke være en fare i sig selv? For lidt og for meget er lige skidt.
Jeg synes, at så snart, jeg åbner et dyreblad f eks hos dyrlægen, så skrives der om problemet fede katte.
Men fornylig snakkede jeg med Raiku om Leises vægt, og hun sagde, at det er ret få katte, der bliver overvægtige - så det er åbenbart lidt af en myte!
Måske pga kattes søvnbehov regner folk dem for dovne, og tror (fejlagtigt), at det hænger sammen med fedme :?
Håber, at der er nogen, der kan oplyse om de der “fedtknuder” :?

ja det håber jeg os:) For jeg kan virkelig ikke huske hvordan det hang sammen:ups: