Flotte stuebambus

[quote=Bølle-missen;354362]Så vidt jeg er informeret har den samme virkning som kattegræs. :slight_smile:

Har du tjekket at alle dine blomster ikke er giftige for katte…?[/quote]

Vi har fjernet dem vi var i tvivl om, fordi han gnasker i bladene. Havde en kaktus til at stå fordi jeg tænkte at DEN kunne han ikke bide I. Jeg tog fejl, så nu er den OGSÅ flyttet.

Jeg må ud og have sådan nogle der…

[quote=Abaddon;354364]Vi har fjernet dem vi var i tvivl om, fordi han gnasker i bladene. Havde en kaktus til at stå fordi jeg tænkte at DEN kunne han ikke bide I. Jeg tog fejl, så nu er den OGSÅ flyttet.

Jeg må ud og have sådan nogle der…[/quote]

Freja napper spidserne af vores aloe vera :tihi: Og så har/havde hun tendens til at gnaske i min elskede novemberkaktus (håber det er overstået efter hun har fået sin egen plante :venter: :)). Der findes lister over hvilke planter der er giftige for katte - du kan finde dem på google.

Visse arter af Aloe Vera er giftige - det ugiftige er “kernen” = gelen

Lige et sidespørgsmål - nu har Pelle jo gnasket en del i vores blomster (bladene) - han bider bare i dem, spiser dem ikke…
Kan det forklare hvorfor han i perioder har haft dårlig mave? Har aldrig tænkt over det kunne hænge sammen… Dumme mig. Så lige at brændende kærlighed var meget giftig - sådan en har han engang bidt i…!!

Der kan sagtens være en sammhæng mellem indtag af planter og dårlig mave.

Jeg har set en kat savle helt vildt efter at have bidt i et orkideblad - det siges de ikke er giftige - måske de bare er meget bitre - nogen der har lyst til at prøve?

Øv, ingen stuebambus i min ellers kolo-enormt store SuperBest på Vermlandsgade. Og AmagerCentret har ikke fattet begrebet ‘søndagsåbent’ :venter:
Så ingen planter til misserne i dag - orkede ikke at køre mere rundt på kærestens str. 58-cykel, som jeg kun lige kan skræve henover, når nu jeg har smadret forgaflen på min egen :stuck_out_tongue:

[quote=Lis Dahlstrøm;354379]Der kan sagtens være en sammhæng mellem indtag af planter og dårlig mave.

Jeg har set en kat savle helt vildt efter at have bidt i et orkideblad - det siges de ikke er giftige - måske de bare er meget bitre - nogen der har lyst til at prøve?[/quote]

Er den den vi har set et billede af oppe i et kradsetræ, hvor man kunne se savlen løbe ned?

Den der er beskrevet her - er ikke den jeg har. Er der flere arter af Aloe’en som er giftige?

Men det drejer sig om at hun nipper spidserne (små tynde “tufser”, som vokser på hvert blad) af og så rører hun ikke andet af planten…

Problemet med Aloe Vera er, at det er det yderste lag, der er ‘giftigt’. Vist ikke sådan dødeligt, men med diarre til følge. Så uanset Aloe Vera-variant ville jeg nok prøve at holde den utilgængelig for kattene.
Har selv en enkelt katte-utilgængelig hylde i køkkenet, hvor jeg kan have en vase med lidt tulipaner eller påskeliljer. Alt andet i huset er kattevenligt her - og ellers ryger det helt op på et køkkenskab og får lov at dø :høhø:

[quote=pivnu;354405]Problemet med Aloe Vera er, at det er det yderste lag, der er ‘giftigt’. Vist ikke sådan dødeligt, men med diarre til følge. Så uanset Aloe Vera-variant ville jeg nok prøve at holde den utilgængelig for kattene.
Har selv en enkelt katte-utilgængelig hylde i køkkenet, hvor jeg kan have en vase med lidt tulipaner eller påskeliljer. Alt andet i huset er kattevenligt her - og ellers ryger det helt op på et køkkenskab og får lov at dø :høhø:[/quote]

Har ikke oplevet diarré eller noget herhjemme. Men må jo se hvad jeg kan finde ud af med sådan nogle hylder. Har en hun aldrig hopper op på (lidt tung i røven har man vel lov at være :høhø: :fløjte:) Men der er ikke noget lys :frowning:

Ja - lang savl fra hylde til hylde

[quote=Abaddon;354342]Så kommer dumme spørgsmålet… Er stuebambus godt for katten eller hvad??

[/quote]

En dyrlæge på Dyrehospitalet i København så HELT forkert på mig da jeg engang sagde at mine katte da ALTID spiste stuebambus og sagde at det kunne deres maver da ikkke tåle:ups: Da jeg så spurgte min egen dyrlæge gennem mange år Raiku Sarvå (kattedyrlægen i Kbh der DESVÆRRE er stoppet :ked:) sagde hun at de godt kunne tåle de unge skud på stuebambus men at de lidt ældre blade godt kunne være lidt skarpe for maven.

…Emma og Emil spiser stadig stubebambus med stor begejstring :slight_smile: Men jeg har desværre aldrig fundet en til kun 15 kr!

Masser af hilsner,

Ayoe

I min Superbest havde de kun stuebambus til 35 kr og uden skjuler :thumbdown:
Jeg købte 2 i lørdags og de holder stadigvæk, så måske var det ikke en så dårlig forretning alligevel :rock:
Jeg købte også roser og orkideer, men de to tigre var sjovt nok kun interesseret i at gumle stuebambus.