Fluefanger

Hihi, I skulle bare se Medea herhjemme i lejligheden i dag. Hun farer rundt efter fluerne, som har forvildet sig herind. Lige før fangede hun en flue som hun åd - mums! Nu har hun så fundet en rigtig fed en oppe i vinduet. Den har hun fanget, taget den i munden og hoppet ned på gulvet med den, hvor hun har spyttet den ud og sidder og dasker til den. Den er stadig halvlevende. Når den så flyver tilbage til vinduet løber hun efter og tager den med ned på gulvet igen. Hold da op, hvor ser det bare skægt ud. -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao

Er der nogle af jeres katte der fanger fluer eller andet skravl i sommervarmen? [cat-aquarium.gif]

ja dræberkattene er også ret aktive her i disse dage… selv den hyggeligste hyggestund kan blive forpurret af en vilfaren flue…

Den anden aften fik vi os et voldsomt grin da Khiva besteg indersiden af vores gardin i soveværelset, for at fange en flue der sad på ydersiden af vinduer - fjollede kat -rul

Uha ja, vi bor jo på landet, så vores katte har MEGET travlt med at fange fluer, sommerfugle og hvad der lige krydser deres vej i disse dage. Og der tages ikke hensyn til om jagtmarkerne går henover køkkenbordet eller krydser et par urtepotter, så der dratter da ind imellem en del på gulvet her i kampens hede. Men som du skriver - sjovt ser det altså ud [bigloony]

Aslan og jeg samarbejder skam om at fange fluer. Jeg har aldrig tidligere i mit liv slået en flue ihjel, men når de er for langt oppe ad vinduet, ja så basker jeg dem ned til Aslan. Jo jo vi er skam rigtig STORVILDT-jægere herhjemme.

Det værste jeg har oplevet med Aslan var forleden hvor han sidder på bænken og kigger på mig. Udfra hans mund dingler et enkelt ben fra et stankelben som han har guffet. ÆV!

Hehe, ja jeg har skam også hjulpet Medea et par gange, hvis fluen kommer for langt op ad vinduet. Så sidder hun og miaver meget ynkeligt, som om det skulle få fluen ned til hende. Fjollede lille dyr [bigloony] Men hvor er det dog sjovt -høhø

Nunuu er den store jæger her i huset…han jagter alt der flyver eller kryber… -høhø

Det samme her. Jeg er bare lidt nervøs for de gør det også med bier og brumbasser -what

Så kan jeg vidst slå rekorden.

Den gamle (det er Manfred) kom idag ind med en solsort. En LEVENDE uskadt solsort.

Og så slap han den.

Er i klar over hvor nervøs man bliver, når der basker en fugl rundt, og 15 af kattene har besluttet at den skal indfanges.

Puha hvor de væltede alt.

Og jeg havde ingen chance for at få fuglen gelejdet ud, for den var i vild panik.

Det var skide synd for den.

Til sidst lykkedes det Ester i et dødsforagtende spring hen over fjernsynet, at få fat i fuglen, og så stak hun af ud med den.

Og Manfred som startede hele balladen ved at tage kræet ind???

Tjah, han var gået i seng, og så nærmest fornærmet ud over alt postyret.

Bagefter, da jeg kiggede rundt i stuen, var det jeg spekulerede over hvorfor det nu lige var at jeg havde anskaffet mig katte.

Men nå, efter 3 timers oprydning, kom Manfred og gav mor verdens største næsenus, så kunne jeg jo godt huske hvorfor jeg havde katte.

JEG ELSKER JO DE DUMME KRÆ

Her bliver der ædt alle kryb… edderkopper, sølvfisk, fluer hva som helst - ja selv tudser har Mikkel forsøgt sig med

Her spiser de også alt hvad de kan komme i nærheden af.
Fluer, edderkopper, stankelben og andre kryb.

Håber at de holder sig fra bier og hvepse.

ej dorte din stakkel… kan lige se det for mig - 15 misser i vilde spring på tværs af alt…

hvem var det lige der luftede tanken om at katte mister deres naturlige tilbøjligheder som husdyr… sludder…

men en video ville have gjort meget [bigloony]

Jep Miss T, det bliver helt sikkert også det næste vi skal have indkøbt her i huset. Altså en camcorder.

For er du da vimmer hvor vi mangler den tit.

Det sker faktisk hver dag at der er noget hvor man siger: “øv, det ville jeg godt have haft på video”

F.eks. igår da der var fuglejagt i stuen.

Eller dengang naboen havde besøg af nogen der havde en meget stor dobermann, som troede den skulle snuse i vores have. Det fik kællinge-banden lige fortalt den at den godt kunne glemme, og hunden løb hjem, med halen mellem benene.

Eller når alle de små frøer fra havedammen, holder flyttedag, og hele plænen er sort af dem. Halvdelen af kattene hopper rundt og fanger dem, og den anden halvdel hopper rundt for at undslippe de livsfarlige katte-lemlæstende monstre.

Uh, jeg vil have det idag. (stamper i jorden som et 5-års barn)

Selv i en lejlighed på 1. sal kommer der kryb ind:
Igår var det en ret stor bille, der kunne flytte. Og vores lille killing var ellevild og legede med den i en halv time, indtil han fandt ud af at den IKKE havde kunnet tåle at blive bidt, prikket til med poten, kastet rundt, trådt på og slikket -høhø
Jeg fik lov til at smide den ud [smilie=hate-smile.gif]

Jeg har lige nu 2 katte som fiser rundt efter den samme dumme flue [bigloony]

Hahaha skønt at høre jeres herlige historier. Jeg kan kun nikke genkendende.