Fly til Finland?

Nogen der ved hvilke selskaber der flyver til Finland? Jeg har selv fundet Norwegian og Finnair. Jeg kan læse at Finnair transporterer i kabinen, mens Norwegian kun tillader kæledyr i kabinen på særlige indenrigs, og ellers kun i cargo.
Det drejer sig om fra Helsinki-Danmark, mht at kæledyr skal være tilladt.

Og som en biting: Nogen der har links til kasser/tasker der opfylder kravene til flyrejse?

Hos Finnair er kravet

De maksimale mål for en blød transporttaske til dyr er de samme som for håndbagage, 56 x 45 x 25 cm. De maksimale mål for en hård transportkasse er 35 x 30 x 25.

jeg kender kun finnair ud fra hvad en finsk hamsteropdrætter har fortalt - og det er vist kun rigtig gode ting :slight_smile: hun har efterhånden taget turen til DK og retur med en del hamstere efterhånden og de er på ingen måde besværlige med dyr :slight_smile:

men ellers kender jeg ikke lige til selskaber

[QUOTE=PiaB;1023236]jeg kender kun finnair ud fra hvad en finsk hamsteropdrætter har fortalt - og det er vist kun rigtig gode ting :slight_smile: hun har efterhånden taget turen til DK og retur med en del hamstere efterhånden og de er på ingen måde besværlige med dyr :slight_smile:

men ellers kender jeg ikke lige til selskaber[/QUOTE]

Tak, det er da dejligt at høre nogle gode erfaringer med dem :slight_smile:

vi brugte finair… de var rigtig gode og nemme… vi brugte en studie taske ( Dog Carriers & Dog Bags | Great Selection at zooplus ) med to katte i… de går mere op i at vægten ikke kommer over 7 kg end størrelsen af tasken… vores to katte og taske vejede 6,9 kg.
Du skal telefonisk aftale at du har kat med, og de bruger en del tid på at tjekke papire, så tag afsted til lufthavnen i god tid…

Men vi fandt det meget dejligt og nemt… der var faktisk 3 katte i alt i karbinen fordelt på os og en tysk korat opdrætter…

• Updated - - -

vi var jo i finland på udstilling i november måned…

[QUOTE=line_refsgaard;1023254]vi brugte finair… de var rigtig gode og nemme… vi brugte en studie taske ( Dog Carriers & Dog Bags | Great Selection at zooplus ) med to katte i… de går mere op i at vægten ikke kommer over 7 kg end størrelsen af tasken… vores to katte og taske vejede 6,9 kg.
Du skal telefonisk aftale at du har kat med, og de bruger en del tid på at tjekke papire, så tag afsted til lufthavnen i god tid…

Men vi fandt det meget dejligt og nemt… der var faktisk 3 katte i alt i karbinen fordelt på os og en tysk korat opdrætter…

• Updated - - -

vi var jo i finland på udstilling i november måned…[/QUOTE]

Ja, det kan jeg huske at I var :slight_smile: Tak for info. Jeg [SIZE=2]regner også med at ringe til de hvis det er.
Men jeg må prøve at måle på mine egne. Jeg kan se den sidste nye (købt på zooplus) vist lige kan gå an, da den måler 52 x B 26 x H 29, for nok står højden til at være 29, men den kan nemt blive lidt lavere. Hvis da ikke højden er noget andet, men det er svært lige at vide… Og jeg kan også se at jeres sturdie (den I linker til) står til at være 30,5 cm :)[/SIZE]

Jeg har været i Finland på show med SAS og med en SturdiBag. Ingen problemer der. Og jeg fik en helt sindssygt billig billet. :thumbup:

Ja, mit første bud ville da også være SAS, så jeg undrede mig helt over, at det ikke var nævnt i første indlæg :slight_smile: Jeg har indtil videre ikke nogen erfaringer at dele ud af, men vil da ønske held og lykke.

Jeg mener, Flemming fløj med SAS sidste år, da han hentede Pippi. Søg evt. på skyscanner.dk.

de gange jeg har rejst og kassen ikke helt har passet til mål (det er svært at finde) - har jeg i forbindelse med telefon bekræftelse talt med dem om målene og så er de skrevet ned - så der ikke bliver noget problem ved check-ind. Men det vigtigste er naturligvis at kassen kan være ved ens fødder på gulvet.

jeg fløj sas til helsinki via kbh
de bløde tasker har jeg ikke indtryk af at de tager så tungt- flere har jo fløjet med sturdi. Når man bestiller, så spørger de, og ja og nej og amen- og selvfølgelig vejer katten ikke mere end 5/7/8 kg incl taske S
Godt ingen vejede hey da vi rejste hjem fra zagrebs
de eneste jeg nogensinde har oplevet gå op i håndbagage ( med og uden kat) er discount selsskaberne for der presser folk den jo forikke at skulle betale for at cheke en kuffert ind.

Jeg tror lige jeg må kigge på SAS også… De dukkede bare ikke lige op da jeg søgte på fly til Finland :slight_smile:

Har en veninde, der også siger FinnAir til Helsinki, da SAS vist ikke flyver dertil. Og FinnAir tillader rigtig nok kat i kabinen.

Det fremgår nu ellers af SAS’ hjemmeside, at de flyver ruten :slight_smile:

OK, det kan sikkert også ændre sig.

Man kan vel egentlig danne sig et overblik over flyselskaberne via f.eks. Momondo og den slags sider. Der er nok ikke så mange, at det bagefter er særlig svært at få dem delt i katteegnede eller ej.