Flyers eller underskriftindsamling?

Jeg skal have overtalt mine med-beboere til at der må holdes 2 katte.

Kom gerne med jeres meninger. Også for og imod :slight_smile:

Syntes altid dyr bør komme i par.

Især sådan som vores liv ofte er skruet sammen med arbejde osv. så bør der være min. to racefæller.

Hunde er flok dyr og har brug for selskab når reste af “flokken” er ude. Mht. katte syntes jeg især det er vigtigt, hvis det er indekatte.

Hvor mange medbeboere drejer det sig om? Og når du skriver medbeboere,
så er det vel naboer, overboer, underboer osv., og ikke kæresten :? :høhø:

Hvis det ikke er så mange, så tror jeg, at jeg ville tage en snak med dem.
Risikoen ved flyers er, at de havner i bunken med reklamer og ryger ud,
før de er læst. Det kunne du selvfølgelig komme om ved, ved at benytte
dig af underskriftindsamlingen, og der får du også mulighed for at fortælle
folk, hvad det reelt går ud på at have to katte i en lejlighed.

Men igen - hvor mange drejer det sig om?

jeg tror du kommer længst med en underskrift-indsamling.
når vi her blandt beboerne skal ha noget trumfet igennem har det gang på gang vist sig at den enesste vej er med underskrifter.
løbesedler osv har nul effekt overhovedet,
man er nød til at bruge tiden på det og stemme dørklokker , på den måde kan man osse bedre forklare hvorfor man ønsker det osv

Men kan du få det igennem ved underskifter? De fleste steder vil det kræve flertal fra de fremmødte på generalforsamlingen.

Jeg ville helt klart stemme dørklokker - og i den forbindelse, skal folk så have at vide det er vigtigt de dukker op på dagen.
Du kan sagtens dele nogle flyers ud ved samme lejlighed.

Held og lykke med det :slight_smile:

Du kan bl.a. henvise til, at nogle dyreværnsorganisationer stærkt anbefaler 2 katte, især til lejlighed.
Nogle sælger KUN to, hvis det er til lejlighed.

Netdyredoktor skriver, at for katte med adfærdsproblemer, især alenekatte i lejlighed, er det ofte løsningen med en kat mere, da langt størstedelen af de katte med adfærdsproblemer, de ser i deres konsultation, netop er alenekatte i lejlighed.

Katte, der har en artsfælle at hygge sig med (især når den er alene), kalder ikke på selskab.

Da en gruppe mennesker og jeg i sin tid på en generalforsamling i vores beboerforening fik indført tilladelse til husdyrhold, havde vi forinden stemt dørklokker (over 250 stk). Vi spurgte pænt og med et smil, om de ville ofte lidt tid på at snakke med os.

Held og lykke med projektet!

Held og lykke med forarbejdet og benarbejdet.

:stork::stork: [cat01.gif][cat01.gif] -kattedans-kattedans -tænkekitty-tænkekitty :stjerner::rul::rul::klappekat::klappekat:

PS: Det var måske en idé samtidig med dørklokke-stemningen at foretage en underskriftindsamling/indhentning af fuldmagt til generalforsamlingen, lydende på at vedkommende stemmer JA til jeres forslag om tilladelse til to husdyr pr. husstand.

Hvis I så oplever, at folk er positivt stemt, når I taler med dem, kan I foreslå dem at skrive sig på listen/fuldmagten (hold den i tasken indtil dá), hvis de af en eller anden årsag skulle være forhindret til selv at møde op.

Sådan gjorde vi - og altså med succes!

Jeg istemmer koret og siger dørklokkemetoden. På den måde kommer du ud til samtlige beboere i afdelingen. Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer med fuldmagter, men det burde du kunne spørge din boligforening om, så du ikke går igang med noget du ikke kan bruge til noget. Vær sød og imødekommende hvis folk er negative og læg meget vægt på at 2 katte ødelægger mindre i boligen, hvorimod 1 kat nemt kommer til at kede sig - det er noget modstanderne trods alt kan forstå.

Og ellers vil jeg bare ønske pøj pøj, jeg flyttede for 8 måneder siden til den eneste afdeling i min boligforening med tilladelse til 2 katte. For at sætte det i perspektiv kan jeg fortælle at boligforeningen i alt har 11 afdelinger, hvoraf der - udover min - kun er tilladelse til 1 kat i de 2 afdelinger med rækkehuse, alle andre har forbud, primært på grund af folks opfattelse af katte. Det kunne jeg i hvert fald høre for et par år siden da forslaget blev stillet i min tidligere afdeling.

Glæder mig til at høre resultatet, jeg tror ikke det er helt umuligt når I nu allerede har tilladelse til 1 kat i forvejen :kryds:

[quote=Charlotte Oeh.;343378]Hvor mange medbeboere drejer det sig om? Og når du skriver medbeboere,
så er det vel naboer, overboer, underboer osv., og ikke kæresten :? :høhø:

Hvis det ikke er så mange, så tror jeg, at jeg ville tage en snak med dem.
Risikoen ved flyers er, at de havner i bunken med reklamer og ryger ud,
før de er læst. Det kunne du selvfølgelig komme om ved, ved at benytte
dig af underskriftindsamlingen, og der får du også mulighed for at fortælle
folk, hvad det reelt går ud på at have to katte i en lejlighed.

Men igen - hvor mange drejer det sig om?[/quote]

100 og noget lejligheder. Og nej. Kæresten er s** gået hen og blevet fornuftig :thumbup: Jeg har muligheden for at putte flyeren ind af folks brevsprækker i stedet for at bruge postkasserne… :slight_smile:

Har lige fået en mail idag om at forslaget skal udformes, så folk kan svare ja/nej på det. Har lige svaret tilbage og spurgt om der vil blive mulighed for at argumentere for forslaget på generalforsamlingen…

[quote=Vivi_Fletcher;343399]Men kan du få det igennem ved underskifter? De fleste steder vil det kræve flertal fra de fremmødte på generalforsamlingen.

Jeg ville helt klart stemme dørklokker - og i den forbindelse, skal folk så have at vide det er vigtigt de dukker op på dagen.
Du kan sagtens dele nogle flyers ud ved samme lejlighed.

Held og lykke med det :-)[/quote]

Nej, fik en mail om, at jeg ikke ville kunne bruge en underskrift indsamling til noget.

Ok…prøv alligevel at stemme dørklokker, og spørg om de vil hjælpe ved at møde op…:slight_smile:

da vi skulle ha ændret hegnsreglerne her blev det godkendt pga af en underskriftindsamling som godtnok var blevet foretaget af et bestyrelsesmedlem, om det så gjorde udslaget vides ikke, men hegnsreglerne blev ihvertfald ændret.

Det afhænger jo af, hvad der står i vedtægterne :slight_smile:

Ja, og har jo fået at vide, at en underskriftindsamling ikke vil hjælpe mig det mindste. Det er et overtal hos de fremmødte på generalforsamlingen, der gælder.

Kan man virkelig ikke stemme via fuldmagt?
Skal forslaget ikke være fremme en vis tid før generalforsamlingen?

ja det har du selvfølgelig ret i, men er de under alment-nyttige boliger i dk er der stadig visse regler og love som de ikke kan slippe for.

Jo, men de boligselskaber jeg har boet i, har altid været sådan, at beslutninger træffes af de fremmødte.
Jeg kan ikke mindes at man har kunne stemme ved fuldmagter, så jeg tror altså det mest almindelige er uden :slight_smile:

[quote=Mega;343789]Kan man virkelig ikke stemme via fuldmagt?
Skal forslaget ikke være fremme en vis tid før generalforsamlingen?[/quote]

Nej, det kan man ikke. :frowning:

Vi får inden længe et brev om generalforsamlingen, samt info om hvor og hvornår vi skal have fremlagt forslaget…

Nu har I været så gode og rare at komme med jeres meninger :smiley: Og Helle har været så sød at udforme en tekst til mig også! Tak Helle!

Har fået at vide at forslaget skal udformes til et spørgsmål, hvorpå man kan svare/stemme ja (:krydser:) eller nej.
Jeg har faktisk to forslag, for det er lige gået op for mig, at der her i afd. ikke er krav om at katten er neutraliseret - man skal ihvertfald ikke komme med bevis for at den er.

Så mine forslag skal indeholde følgende:

• Tilladelse til 2 katte i lejlighederne, afd. 4, Højstrup.
  • krav om neutralisation og fremvisning af attest/bevis herfor.

Så er der nogen der kan komme på nogle gode spørgsmålsformuleringer til de to forslag? Jeg synes nemlig mine formuleringer lyder lidt primitive.