[QUOTE=Lindvig;602908]Jeg burde nok være den sidste til at give gode råd imod flyskræk, da jeg selv har det af h-til, når jeg skal flyve.
Jeg hæfter mig blot ved, at skriver at du aldrig har prøvet at flyve før, så reelt er du bange for noget du, ikke ved hvad er.
Håber du forstår, hvad jeg mener.
Det er vigtigt, at du anerkender, at du er angst.
At forsøge at undertrykke det, gavner ikke.
Har du overvejet at skrive ned, hvad du præcis er bange for?
Ikke at du behøver at vise brevet til nogen, men bare at få sat ord på.
Nogle gange kan det hjælpe at få udtrykt, hvad man er bange for.
Min primære årsag til at jeg ikke bryder mig om at flyve er, at jeg ikke bryder mig om IKKE at have fast grund under mine fødder. .
Måske finder du også ud af, hvad det er du frygter.
Måske finder du ud af, at det slet ikke er så “skidt” at flyve.
Måske kan du ligefrem lide det, når du først er i det.
Det håber jeg.
Rigtig god flyvetur :)[/QUOTE]
Jeg ved 3 ting jeg er bange for før jeg sætter mig op i flyet:
Jeg er mega højdeskræk!
Jeg ved ikke om jeg er bange for at flyve endnu - men jeg er bange for ikke at flyve mere (og det har faktisk gjort at jeg flere gange har været ved at aflyse, heldigvis er min veninde sød og forstående og får mig ned igen før det sker)
Jeg er så bange for aldrig at komme til at se Mini igen, at bare tanken er lige ved at få mig til at tude. Har lige mistet mine 2 små prinsesser og ville ikke kunne bære ikke at skulle se min dronning igen. Det er første gang i næsten 3 år jeg forlader hende i mere end en weekend, og har nok meget sværere ved at undvære hende, end hun har ved at undvære mig, for jeg ved at min mor vil r*v forkæle hende.
Det må være god træning, kan spørge min træningsvejleder i morgen om det også gælder :høhø:
[QUOTE=Helene;602931]Jeg har også en styg flyskræk, men jeg kaster mig altså bare ombord alligevel (ikke andre muligheder hvis jeg gerne vil hjem engang i mellem).
Min angst handler om ‘røret’ synes det er SÅ væmmeligt når de lukker døren og man bare VED man ikke kan komme ud, og heller ikke liiiige kan rulle vinduet ned for at få lidt frisk luft. Med andre ord, jeg får klaustrofobi, klamme hænder, hjertebanken og har ved flere lejligheder siddet og tudet…
I virkeligheden synes jeg det er fedt når flyet letter, elsker suset i maven, og elsker også at flyve… og lande, og lufthuller er endnu morsommere fordi det virkelig kan gå op og ned som i en bedre rutchebane. Så min egen angst handler udelukket om at jeg har svært ved at sidde i det der lille rør…og ikke har mulighed for at komme ud.
Ulykker og den slags er jeg ikke bange for.
Tja, drinks kan tage det værste - det kan en nervepille også. Men når du ikke har prøvet det før, så tag det hele som en oplevelse. RIGTIG mange er bange for at flyve, så du er ikke den eneste, og hvis du kigger dig godt omkring i flyet, så får du sikkert øje på nogen der ikke ser særlig begejstret ud, og det kan faktisk godt hjælpe at finde ud af, at man ikke er alene med sin angst:D[/QUOTE]
Det lyder altså godt nok heller ikke særlig behageligt. Jeg er heldigvis ikke klaustrofob, men jeg har angst, og det er nok ligeså slemt.
Jeg mener bare at jeg har hørt/læst et sted at det er dumt at snuppe en drink for så er man endnu mere obs på hvad der sker i flyet. :?
Jeg står bare lidt i l*rt til langt op over knæene, for jeg har lige skiftet læge og de vil selvfølgelig ikke give mig noget beroligende før de har læst min journal, og den er min gamle læge enormt langsom om at sende videre 
[QUOTE=birtheras;602958]Da min datter var lille strøg vi ind i en omgang væmmelig turbolens. Jeg beroligede hende og mig ved at synge en tilfældig valgt sang. Valget faldt på ‘‘jump down turn around - pick a ball of cotton’’ 
Mette, angsten for at flyve er meget værre end at flyve - glæd dig til din første tur i rummet :D[/QUOTE]
Undskyld, men jeg kunne ikke lade være med at grine her, og faktisk så ved jeg at min veninde også kunne finde på at sætte sig til at synge for mig hvis det gik galt. Hun er ikke helt normal
(Thank Good for that! :klapper:)