Flytning af chip-adr

Ja jeg har jo som sagt fået Lucifer hjem :wehuu:
Han er så chippet, og dens adr skal jeg jo så ha flyttet til mig. Men hvordan gør jeg præcis det???

Fandt noget på katteregisteret, men det var vist kun hvis hele familien flytter… så ved ikke rigtig hvad eller hvordan jeg skal gøre det…

Nogen der kan hjælpe???.

Jeg mener at du kan kontakte chip registeret og så få tilsendt papire

Her hvor jeg bor udfylder dyrelægen dem for mig og så sender jeg dem selv ind, altså putter frimærket på og smidder det i postkassen -høhø

Samtidig med katten har du vel også fået udleveret en mappe med hans registreringspapirer. Deri ligger bl.a. en ejerskifteblanket, som den forrige ejer skal udfylde og underskrive, hvorefter den indsendes til Katteregistret.

ja jeg fik en masse papir med, men han udfyldte ingenting…
Kan jeg ikke gøre det???
For jeg har fået nr på chippen mm med…

Ja, du kan sikkert godt udfylde det meste, men man plejer, at skulle bruge tidligere ejers underskrift.

Du kan også prøve og ringe til katteregisteret og høre om det kan ordnes pr. telefon- det gjorde vi med Leo. Havde ingen papirer fået med på ham og de skulle så hjælpe med, at tyde øretatoveringen også.

Vores katte er dog kun registreret hos Inges kattehjem -ved ikke om du kan komme udenom, at skulle bruge tidligere ejers underskrift.

Jeg plejer nu altså bare at sende en mail med de nye oplysninger til Katteregistret :slight_smile:

Jeg mener at man kan gøre det hos sin dyrlæge…

Hvorfor dog involvere dyrlægen :?
De indberetter første gang, hvor det samtidig koster - derefter kan man selv gøre det. :slight_smile:

Okay taak :slight_smile: så prøver jeg “bare” at sende papiret ind med de ting jeg ved, og ser hvad de siger… for har jo navn og adr. Mangler sådan set kun fødselsdag og evt underskrift.
Men de må nøjes med min underskrift.

Jeg har lige solgt Nadine, og der prøvede ny ejer at omregistrere hende. Hun fik at vide af Katteregisteret, at det er mig der skal omregistrere, da det er mig der har tilmeldt hende registeret.

Meget logisk, ellers kunne jeg jo bare stjæle naboens kat, og omregistrere den til mig selv :slight_smile:

hmmm, okay det selvfølgelig rigtig nok…
Så må jeg sende papiret til dem, og få dem til at underskrive…